Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Jag skulle tolka det som att brottet ganska sannolikt inte var noga planerat.
I a f inte att det skulle ske just där och då och att just hon skulle bli offret. GM har säkert umgåtts med tankar på temat. Fantiserat om hur han skulle gå tillväga om tillfälle gavs. Han kan mycket möjligt ha gjort sig skyldigt till våld och eller övergrepp mot tjejer/kvinnor innan. Mycket sådant blir aldrig anmält, särskilt om GM och BO är bekanta. Och överfallsvåldtäkter blir inte alltid uppklarade.
Det kan hända att han slängt blickar efter BO, men det kan också hända att han kunde hoppat på vilken ung och söt tjej som helst som haft oturen att befinna sig där ensam just då.
Kan tänka mig att det, som andra föreslagit, att det var semiplanerat just på så vis att GM många gånger i huvudet har gått igenom hur han skulle våldta (och döda) en tjej. Nu kanske han såg sitt tillfälle och agerade på sina tankar.
Tycker detta verkar ganska sannolikt, men givetvis kan det vara på andra sätt. Dock tror jag man riskerar att hämna fel om man utgår från att det var planerat och bygger teorier på resonemang som "vilka visste att hon skulle åka moped just den dagen?".
En sådan GM kanske varit "på jakt" många gånger utan att tillfället dykt upp. Eller åtminstone haft det i tankarna som en möjlighet/fantasi.
tror oxå på detta. tillfälligheten gör tjuven som det heter ju.
han såg sin chans.
undrar hur han är. talför och kan snacka för sig som en del blattar kan eller om han var verbalt handikappad...
tippar på det sistnämnda. men det är så mkt frågetecken med detta fallet att man blir mer snurrig ju mer man spekulerar.
skulle vilja veta hur gm kunde förflytta bo från platsen där moppen fanns utan att använda våld. för såvitt jag vet så fanns inga spår på våld där...
får verkligen hoppas att åklagare o polis är såpass duktiga att de har den rätta. och jobbat metodiskt och strukturellt.