Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag gjorde ett uppehåll från tråden då folk spydde ut den ena sagan efter den andre om vad som hände Lisa.

Dock är jag riktigt imponerad av litauern som sitter häktad, han har inte erkänt än och det efter säkert flertalet förhör. Om det är han som mördat Lisa så får man ge han det att han nekade till tusen, annars talar mer och mer för att han verkligen INTE gjort det.

Såvida han inte erkänt för polisen om mordet för tre veckor sedan, vi vet som sagt nada.

får polisen i förhör pressa sså hårt det går?

om nu bo varit styckad el dyl får de då visa upp bilder på bo för att försöka påverka gm?
2015-07-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om man skaffar sig god lokalkännedom så kanske man också ser till att utföra dessa
inbrott på lite lämpligare tider på dygnet än strax efter stängningsdags på ett
landsbygdscafé. För jag utgår ifrån att du syftar till att LH skulle ha råkat ertappa tjuvar
i farten på just stället där hon jobbade och då fått betala ett högt pris för
att hon hade ögonen med sig.
Varför inte dröja en bra stund efter att man förvissat sig om att samtliga anställda gett sig
av därifrån? Varför slå till innan man var säker på den saken?
Varför agera vid halvsjutiden en söndagskväll? Varför inte vänta tills efter mörkrets inbrott?
Sällan som jag tycker man hör talas om tjuvar som "jobbar" förrän rätt sent på dygnet.
Som på natten eller tidigt i gryningen. "Vargtimmen" borde passa utmärkt som tid att
slå till med ovälkomna besök. Då är det oftast tyst och stilla både ute och inne.
Ja det har du så rätt i.
2015-07-11, 21:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
vad var stöldbegärligt inne i kafét?
Eftersom kaffekoppar stulits förut så måste det per definition vara stöldbegärligt. Annars lite överblivna kanelbullar. Dagskassan gissar jag att ordinarie personalen tog med sig, eller att den förvaras i kassaskåp.
2015-07-11, 21:28
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja men du glömmer en sak. Är det inte så om man misstänker något som anhörig ringer man ju sina familjemedlemmar och tar reda på om dom har hört någonting. Tanken har aldrig slagit dig att pappan slog en signal till sin andra dotter när han blev orolig, för att höra sig för med henne.

Dottern bor kvar hemma.
2015-07-11, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I det läget skulle jag inte ha ringt systern, nej. Jag skulle ha åkt bara.
Jag skulle ha kollat med alla mina nära familjemedlemmar. Då är det ju pådrag och då har alla ett behov av hjälp.
2015-07-11, 21:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nej tror jag inte på "intryckt i ett skåp" låter som en skitunge som sagt det för att vara flashig.
Någon med vett i skallen hade sagt att BO har hittats i ett klädesskåp på Martorp.
Beror inte det på i vilken mån hon faktiskt var just intryckt i ett egentligen för trångt skåp, och det inte var helt lätt att få ut kroppen ut skåpet?

Uppgiften må vara rätt eller fel, men för mig låter intryckt i ett skåp under alla förhållanden väsentligt mer trovärdigt än styckad.
2015-07-11, 21:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Agera snabbt utifrån den uppkomna situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Dupin
Föräldrarna reagerar fullkomligt normalt. När det gått ca 20 min efter förväntad hemkomst ringer de Lisas mobil utan att få svar. Efter ytterligare någon tid, dvs 20.15 ringer de ägarinnan som meddelar att hon visste att de skulle lämna cafeet efter 18. Det är väl i detta läge som pappan ger sig av för att leta efter henne.

Tack vare att föräldrarna var så snabba så blev s. a. s. hela kartan omritad. Lisas syster kan mycket väl ha haft en viss kännedom som gjorde att föräldrarna agerade som de gjorde.

Detta kunde naturligtvis GM inte veta och hade de vetat det, så hade kanske inte det som kom att ske skett?

Lisa familj var otroligt snabba i vändningarna och detta kom därmed med stor sannolikhet att skapa panik hos "det andra lägret" - alltså GM. Då blev det till att agera utifrån den uppkomna och farliga situationen med pappan, militärkamrater och sedan polisen på plats redan under söndag kväll. Med andra ord, så det var bara "att gilla läget" ur GM aspekt.

Ett sådant agerande från GM sida kom inte heller att få någon större planering för det fanns helt enkelt ingen tid till detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-07-11 kl. 21:33.
2015-07-11, 21:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Inte med tanken på polisernas reaktion vid upphittandet av Lisa.
Det kan väl inte ha varit, shit inte nu under semester v28-32.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Räcker det inte med t ex åsynen av Lisas delvis avklädda kropp intryckt i ett jäkla klädskåp till den reaktionen, tror du? Styckmord är smasksensationella. Och ovanliga.

För att inte tala om den enorma uppmärksamhet detta väckt. Hur illa det än kan låta så är detta fallet av lite större vikt, helt enkelt av den anledning att många kan relatera till det. Kalla det människans brist på medmänsklighet, selektiv medmänsklighet eller bara hjärta för var ens hjärta ligger.
Whatever..

Poliser är också människor, och att stå och lämna ett tragiskt besked, när man vet med sig att halva Sverige varit oroade.
Ja,, det säger sig självt.
2015-07-11, 21:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I det läget skulle jag inte ha ringt systern, nej. Jag skulle ha åkt bara.
Om mamman var kvar hemma kunde hon ringa runt. Annars går det att ringa från bilen.
2015-07-11, 21:36
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Beror inte det på i vilken mån hon faktiskt var just intryckt i ett egentligen för trångt skåp, och det inte var helt lätt att få ut kroppen ut skåpet?

Uppgiften må vara rätt eller fel, men för mig låter intryckt i ett skåp under alla förhållanden väsentligt mer trovärdigt än styckad.
Men varför säga intryckt? Det räcker väl med upphittad i ett klädesskåp.
2015-07-11, 21:37
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om mamman var kvar hemma kunde hon ringa runt. Annars går det att ringa från bilen.
Javisst.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag vill bara få fram att jag förstår om/att Lisas pappa åkte hur eller hur, vare sig systern var kontaktad eller inte. Jag hade som sagt gjort precis likadant.
2015-07-11, 21:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Men varför säga intryckt? Det räcker väl med upphittad i ett klädesskåp.
Det kanske var ett passande ord ifall hon var väldigt...intryckt. Alltså i ett trångt skåp. Dubbelvikt eller något sådant. Som ett sätt att beskriva hur det såg ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in