Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-11, 21:38
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilringen
Om hon hittats i ett skåp i den gula byggnaden, som jag tycker ser ut som (kök) lunchrum/fikarum så är det nog en tillfällig plats då där borde vistas folk iaf vardagar men även helger iom att det ju är en gård med djur. Eller så har gm "tryckt in" Lisa i ett frysskåp just för att ingen ska känna ev lukt? Gm borde veta vilka tider den gula byggnaden är folktom om det nu var en tillfällig plats och för att just bestämma sig för den platsen. Om det inte är där, utan i boden som hon hittats så tycker ja det verkar mer sannolikt då den verkar va mer vid sidan om och mer avskilt från gården? Boden verkar mer enklare som tillfällig plats.

Hur som, så är det obegripligt alltihop :-/

Lunchrummet tror jag inte alls är fyndplatsen , den används väl dagligen av personal skulle jag gissa .
Nä det måste vara byggboden som Polisen även fraktat iväg .
2015-07-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag skulle tolka det som att brottet ganska sannolikt inte var noga planerat.
I a f inte att det skulle ske just där och då och att just hon skulle bli offret. GM har säkert umgåtts med tankar på temat. Fantiserat om hur han skulle gå tillväga om tillfälle gavs. Han kan mycket möjligt ha gjort sig skyldigt till våld och eller övergrepp mot tjejer/kvinnor innan. Mycket sådant blir aldrig anmält, särskilt om GM och BO är bekanta. Och överfallsvåldtäkter blir inte alltid uppklarade.

Det kan hända att han slängt blickar efter BO, men det kan också hända att han kunde hoppat på vilken ung och söt tjej som helst som haft oturen att befinna sig där ensam just då.

Kan tänka mig att det, som andra föreslagit, att det var semiplanerat just på så vis att GM många gånger i huvudet har gått igenom hur han skulle våldta (och döda) en tjej. Nu kanske han såg sitt tillfälle och agerade på sina tankar.

Tycker detta verkar ganska sannolikt, men givetvis kan det vara på andra sätt. Dock tror jag man riskerar att hämna fel om man utgår från att det var planerat och bygger teorier på resonemang som "vilka visste att hon skulle åka moped just den dagen?".

En sådan GM kanske varit "på jakt" många gånger utan att tillfället dykt upp. Eller åtminstone haft det i tankarna som en möjlighet/fantasi.

tror oxå på detta. tillfälligheten gör tjuven som det heter ju.

han såg sin chans.

undrar hur han är. talför och kan snacka för sig som en del blattar kan eller om han var verbalt handikappad...

tippar på det sistnämnda. men det är så mkt frågetecken med detta fallet att man blir mer snurrig ju mer man spekulerar.

skulle vilja veta hur gm kunde förflytta bo från platsen där moppen fanns utan att använda våld. för såvitt jag vet så fanns inga spår på våld där...

får verkligen hoppas att åklagare o polis är såpass duktiga att de har den rätta. och jobbat metodiskt och strukturellt.
2015-07-11, 21:41
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eftersom kaffekoppar stulits förut så måste det per definition vara stöldbegärligt. Annars lite överblivna kanelbullar.

Inte för att vara petig, men folk överlag verkar tro att det är bara är ett simpelt "stanna-på-vägen"-café.
De har bageri, catering och julbord förutom caféverksamheten. Av Whiteguide är de utsedda till ett av Sveriges bästa caféer 2015.
2015-07-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Lunchrummet tror jag inte alls är fyndplatsen , den används väl dagligen av personal skulle jag gissa .
Nä det måste vara byggboden som Polisen även fraktat iväg .

Har du sett att en byggbod är bortfraktad?
2015-07-11, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kanske var ett passande ord ifall hon var väldigt...intryckt. Alltså i ett trångt skåp. Dubbelvikt eller något sådant. Som ett sätt att beskriva hur det såg ut.
Om en person blir påkörd och dödas av en bil ex. Då skulle ett neutralt utlåtande av vad som hänt vara , en person omkom efter att blivit påkörd av en bil..... Man säger inte en person blev påkörd och omkom personen låg nedtryckt med huvudet i grillen på en bil.
Yoy see!
2015-07-11, 21:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Men varför säga intryckt? Det räcker väl med upphittad i ett klädesskåp.

Det låter ju mycket häftigare med intryckt . Vill man skapa uppmärksamhet med snaskiga inlägg så gäller det ju att bre på lite extra . Alla såna här uppgifter går väl ut på att komma med uppgifter som ska vara lite extra otäcka och sensationella . De är ju också ofta postade av någon som känns som en fjortis som vill vara lite häftig och skriva nåt här på fb . Eller så är det en äldre som också vill vara lite häftig . Stollar finns ju i alla åldrar
2015-07-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
vad var stöldbegärligt inne i kafét?
Dagskassan? Eller i ladan kanske verktyg, andra redskap/maskiner eller diesel?
2015-07-11, 21:47
Medlem
bilringens avatar
Citat:

han såg sin chans.

undrar hur han är. talför och kan snacka för sig som en del blattar kan eller om han var verbalt handikappad...

tippar på det sistnämnda. men det är så mkt frågetecken med detta fallet att man blir mer snurrig ju mer man spekulerar.

skulle vilja veta hur gm kunde förflytta bo från platsen där moppen fanns utan att använda våld. för såvitt jag vet så fanns inga spår på våld där...

får verkligen hoppas att åklagare o polis är såpass duktiga att de har den rätta. och jobbat metodiskt och strukturellt.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så är de väl inte svårt för en karl eller två att forsla bort en liten tjej på 165cm...
2015-07-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag gjorde ett uppehåll från tråden då folk spydde ut den ena sagan efter den andre om vad som hände Lisa.

Dock är jag riktigt imponerad av litauern som sitter häktad, han har inte erkänt än och det efter säkert flertalet förhör. Om det är han som mördat Lisa så får man ge han det att han nekade till tusen, annars talar mer och mer för att han verkligen INTE gjort det.

Såvida han inte erkänt för polisen om mordet för tre veckor sedan, vi vet som sagt nada.

Något jag inte förstår är hur någon kan vara imponerad av någon som sitter häktad för mord.

Om den häktade erkänner behöver inte det betyda att han är skyldig.
Om den häktade inte erkänner behöver inte det betyda att han är oskyldig.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tyckte Lisa att bröderna kändes obehagliga?

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jadå , och BO kan ha nämnt för familjen att hon tyckte bröderna kändes " Obehagliga " .
Vem vet .

BO kan mycket väl ha nämnt detta för sin syster. Detta var ju den tredje helgen som hon arbetade på caféet på säteriet.

Ingen kan säga att Lisa inte kan ha omnämnt detta för systern att hon tyckte bröderna kändes obehagliga. Lika litet som det går med säkerhet att säga att det var tvärtom.

Om hon nu ev. omnämnde att hon kände på detta sätt så hade hon ju rätt. Åtminstone gällande den 35-årige brodern. En riktigt otäck f*n! Ta bara en titt in i ögonen på honom så "drunknar" du!!! Hos den personen fanns det inget medlidande eller barmhärtighet att hämta!

Lisa kan mycket väl också ha känt rädsla med att ha en sådan blick riktad mot sig?
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

han såg sin chans.

Varför tror du att det måste finnas spår av våld? Behöver inte ha rört sig om brottning, en välriktad knytnäve lämnar inga spår på marken (hemsk tanke, jag vet).
2015-07-11, 21:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
BO kan mycket väl ha nämnt detta för sin syster. Detta var ju den tredje helgen som hon arbetade på caféet på säteriet.

Ingen kan säga att Lisa inte kan ha omnämnt detta för systern att hon tyckte bröderna kändes obehagliga. Lika litet som det går med säkerhet att säga att det var tvärtom.

Om hon nu ev. omnämnde att hon kände på detta sätt så hade hon ju rätt. Åtminstone gällande den 35-årige brodern. En riktigt otäck f*n! Ta bara en titt in i ögonen på honom så "drunknar" du!!! Hos den personen fanns det inget medlidande eller barmhärtighet att hämta!

Lisa kan mycket väl också ha känt rädsla med att ha en sådan blick riktad mot sig?

Jag tycker det är ganska naivt att tro sig kunna se på någons blick att denne är en galen våldsverkare. Titta t. ex .på denna bilden:
http://www.lifedeathprizes.com/real-life-crime/crimes-shocked-world-harold-shipman-11540

Ser ut som en vanlig gammal farbror, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in