Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-11, 21:21
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har också funderat en hel del över vad Lisas äldre syster ev. kan ha haft kännedom.

Systern ev. kännedom kan ha bidragit till att pappan tog bilen och körde till Blomberg så snabbt. Hon kan mycket väl ha bidragit till denna mycket snabba uppgradering som kom att ske.

Om hon har haft något på känn så är det ju inte något med litauerna för de kan hon ju inte ha nån kännedom om.....
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Det vore nog ödesdigert att råka bevittna ett pågående inbrott av sådana här ligor. De kan säkert ha skaffat sig god lokalkännedom innan de gör inbrotten. Att lirka upp lås och undvika att lämna fingeravtryck och dna-spår är förmodligen inga problem för dessa proffsiga stöldligor, och ett människoliv kanske inte heller är så mycket värt för dem. Tyvärr...

Hmmm , jag skulle gärna vilja träffa på en sådan liga . Då skulle jag kunna bespara både polisen och domstolen en massa arbete . Och nåt straff lär man väl knappt få heller . Jag kan väl alltid hävda att jag hört inre röster eller skylla på att jag inte var mig själv just då . Ser jag sen lite ledsen ut på rättegången och har en av Sveriges bäst betalda försvarare vid min sida som kan vränga till brottsrubriceringen också så är det väl bara att stega ut efter 1 år i ett fängelse som är i det närmaste en lyxinrättning . Jag vet att jag är liiiite elak som tänker på det viset men nån får väl se till att det blir lite ordning om inte polis och rättsväsendet har förmågan att göra det . Att släppa ut folk som gjort sig skyldiga till vidriga brott efter bara ett par år i fängelse är ju en stor skam för hela rättssystemet i Sverige .
Senast redigerad av boidis12 2015-07-11 kl. 21:25.
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast flera här i tråden (inklusive mig själv) har ju skrivit att vi skulle ha reagerat och agerat exakt som Lisas pappa. Detta utan någon syster som kanske visste något.

Vad vi i första hand skulle ha varit oroliga för var förstås att något hänt på vägen; olycka eller punktering.
Ja men du glömmer en sak. Är det inte så om man misstänker något som anhörig ringer man ju sina familjemedlemmar och tar reda på om dom har hört någonting. Tanken har aldrig slagit dig att pappan slog en signal till sin andra dotter när han blev orolig, för att höra sig för med henne.
2015-07-11, 21:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Äntligen någon som fattat vilket spår vi kan vara inne på. Hur gammal är systern till Lisa?

20 år, hon är född 1995
2015-07-11, 21:22
Medlem
Citat:
Nej tror jag inte på "intryckt i ett skåp" låter som en skitunge som sagt det för att vara flashig.
Någon med vett i skallen hade sagt att BO har hittats i ett klädesskåp på Martorp.

Det är väl lite avhängt om det är ett officiellt uttalande eller ej...Och officiella uttalanden i detta ärende är ju...nästan obefintliga
2015-07-11, 21:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det vore nog ödesdigert att råka bevittna ett pågående inbrott av sådana här ligor. De kan säkert ha skaffat sig god lokalkännedom innan de gör inbrotten. Att lirka upp lås och undvika att lämna fingeravtryck och dna-spår är förmodligen inga problem för dessa proffsiga stöldligor, och ett människoliv kanske inte heller är så mycket värt för dem. Tyvärr...
Jag tvivlar på att sådana ligor skulle ta med sig kroppen någonstans, med de risker det medför. Den som mördade Lisa ville i första hand dölja mordplatsen.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Inte med tanken på polisernas reaktion vid upphittandet av Lisa.
Det kan väl inte ha varit, shit inte nu under semester v28-32.
Räcker det inte med t ex åsynen av Lisas delvis avklädda kropp intryckt i ett jäkla klädskåp till den reaktionen, tror du? Styckmord är smasksensationella. Och ovanliga.
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hon måste ha hittats nånstans, och på ett eller annat sätt har GM säkerligen försökt gömma henne. Däremot måste hon inte alls ha varit styckad. Det är bara en sån där smasksensationell detalj som tre lögnaktiga sladderkärringar av fyra kommer på för att ytterligare krydda hemskheterna.

Om hon hittats i ett skåp i den gula byggnaden, som jag tycker ser ut som (kök) lunchrum/fikarum så är det nog en tillfällig plats då där borde vistas folk iaf vardagar men även helger iom att det ju är en gård med djur. Eller så har gm "tryckt in" Lisa i ett frysskåp just för att ingen ska känna ev lukt? Gm borde veta vilka tider den gula byggnaden är folktom om det nu var en tillfällig plats och för att just bestämma sig för den platsen. Om det inte är där, utan i boden som hon hittats så tycker ja det verkar mer sannolikt då den verkar va mer vid sidan om och mer avskilt från gården? Boden verkar mer enklare som tillfällig plats.

Hur som, så är det obegripligt alltihop :-/
2015-07-11, 21:24
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har också funderat en hel del över vad Lisas äldre syster ev. kan ha haft kännedom.

Systern ev. kännedom kan ha bidragit till att pappan tog bilen och körde till Blomberg så snabbt. Hon kan mycket väl ha bidragit till denna mycket snabba uppgradering som kom att ske.

Jadå , och BO kan ha nämnt för familjen att hon tyckte bröderna kändes " Obehagliga " .
Vem vet .
Medlem
Citat:

vad var stöldbegärligt inne i kafét?
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
20 år, hon är född 1995
Klockrent, som ett dataregister.
2015-07-11, 21:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ja men du glömmer en sak. Är det inte så om man misstänker något som anhörig ringer man ju sina familjemedlemmar och tar reda på om dom har hört någonting. Tanken har aldrig slagit dig att pappan slog en signal till sin andra dotter när han blev orolig, för att höra sig för med henne.
I det läget skulle jag inte ha ringt systern, nej. Jag skulle ha åkt bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in