2015-07-10, 22:03
Medlem
Nu skiter vi fullständigt i inledningen. Detta är ett påhittat exempel, en påhittad konversation.

Du: hoppar du också fallskärm? (Du har sett det i hennes fotoalbum och inleder med det).
Hon: Aa
Du: Jag med! Har du pysslat med det länge?
Hon: Nej
Du: vad kul med tjejer som hoppar. I de klubbar jag känner till är ni få tyvärr. Håller du på med någon fler sport?

Hon: mm
Du: vadå?
Hon: snowboard.

Nu var detta ett exempel, helt påhittat. Men ni förstår poängen där den ena parten gör allt för att få i gång ett samtal, medan den andra ger kortfattade intetsägande svar tillbaka. Absolut inget intresse över huvudtaget.

Era erfarenheter?
Citera
2015-07-10, 22:52
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Du: hoppar du också fallskärm? (Du har sett det i hennes fotoalbum och inleder med det).
Du: vad kul med tjejer som hoppar. I de klubbar jag känner till är ni få tyvärr. Håller du på med någon fler sport?

När de inte ställer motfrågor svarar de bara för att vara artiga, enligt min erfarenhet. Sådana frågor du ger exempel på ställer jag också men problemet är säkert att många gör det och ja, det blir repetitivt då såklart för tjejen. Jag försöker utveckla så mycket som möjligt med egen erfarenhet på hennes svar, så det inte blir för mycket fråga efter fråga. Men bättre lycka har nog någon som öppnar med en skön/avslappnad/rolig kommentar eller fråga om "ingenting" (som han egentligen lika gärna kunde ha ställt till vem som helst).
Bäst har det i alla fall gått då kvinnan var den som började med att visa någon form av intresse (vilket händer sällan), för klimatet är särskilt hårt och ytligt på internet och det är kvinnorna som väljer.
Citera
2015-07-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Haha Costanza är ju egocentrisk & fruktansvärt självgod, det är knappast jag.

Jag menade väl mer att det lät som typisk Seinfeld-humor att bli melodramatisk över triviala saker. Bara man förstår att det är just humor.

Citat:
Ja men jag är både avslappnad och ofarlig.

Det vet ju inte en okänd dam. Kvinnor befinner sig i en mer utsatt situation på nätet.
Citera
2015-07-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
När de inte ställer motfrågor svarar de bara för att vara artiga, enligt min erfarenhet. Sådana frågor du ger exempel på ställer jag också men problemet är säkert att många gör det och ja, det blir repetitivt då såklart för tjejen. Jag försöker utveckla så mycket som möjligt med egen erfarenhet på hennes svar, så det inte blir för mycket fråga efter fråga. Men bättre lycka har nog någon som öppnar med en skön/avslappnad/rolig kommentar eller fråga om "ingenting" (som han egentligen lika gärna kunde ha ställt till vem som helst).
Bäst har det i alla fall gått då kvinnan var den som började med att visa någon form av intresse (vilket händer sällan), för klimatet är särskilt hårt och ytligt på internet och det är kvinnorna som väljer.

Jag tycker att utseendet säger mycket om hur intressant personlighet tjejen har, eller hur intressant hon är att skriva med. Vid 5 poäng blir det allt tråkigare, ju snyggare - typ 10 poäng, är det mer givande att prata med handfatet när man bajsar. Vid 4 poäng börjar det bli intressant, vid 3 poäng ännu mer. Men då saknas helt attraktionen på det sexuella planen.

Undantag finns hos snygga tjejer. Men generellt har dom sitt utseende, men inget där utöver. Det är mina erfarenheter från 10 års internetdejtande.
Citera
2015-07-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85

Tyvärr är det så. Många kvinnor har inte ryggraden att avfärda en okänd man de inte är intresserad av, så antingen ignorerar dem personen eller så ger dem korta svar för att vara schyssta, så att konversationen snabbt dör ut.

Kan givetvis ha att göra med att det finns en hel del män som inte kan acceptera ett nej, utan att hota eller bli arga, men det kan också bero på feghet.
Citera
2015-07-10, 23:58
Medlem
Vad är en normal rating för en kille på den här sidan? Var uppe i närmare 7 men har nu sjunkit till 6.... Ända fotot jag kan se betyg på har gått från 5 till 4. Har alltid sett mig själv som ful, men är fasen snygga brudar man matchar med, blir som lite ställd.

Hur mycket orkar ni skriva innan ni bjuder ut nån?
Chattade med en tjej nu i en jävla månad som verkade riktigt skön, var bra jävla snygg dessutom men var nog den mest misslyckade daten jag varit på, så orkar inte göra om det misstaget. Sen vafasen är grejen med att det är lättare att få kontakt med tjejer man inte har matchat med jämtemot de man har matchat med? Nån annan som också upplever det så?

Sen undrar jag hur många orkar ni datea samtidigt? Försöker fokusera på en åt gången just nu, men tjejen jag träffar för tillfället tror jag träffar massa andra samtidigt så överväger å göra detsamma.
Citera
2015-07-11, 07:43
Medlem
Citat:
Tyvärr är det så. Många kvinnor har inte ryggraden att avfärda en okänd man de inte är intresserad av, så antingen ignorerar dem personen eller så ger dem korta svar för att vara schyssta, så att konversationen snabbt dör ut.

Kan givetvis ha att göra med att det finns en hel del män som inte kan acceptera ett nej, utan att hota eller bli arga, men det kan också bero på feghet.

Eller så kan de köra en hit'n run. Dvs ta en kille sen dra iväg från badoo. Så många skriver till dom - uppåt 100 st på en vecka. Några av dom måste vara dejtingmaterial, så pass att de har något att göra ett par veckor. Sedan tar de bort sig, så slipper killar lägga ner sina själar på att skriva till någon som varken svarar, eller svarar men gör det på ett dåligt sett.
Citera
2015-07-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polarkyla

Sen undrar jag hur många orkar ni datea samtidigt? Försöker fokusera på en åt gången just nu, men tjejen jag träffar för tillfället tror jag träffar massa andra samtidigt så överväger å göra detsamma.
Jag tycker 2 i veckan räcker, när jag var singel och datade på badoo ett tag så satte jag en gräns på 2 per dater per vecka, var bara vid ett tillfälle jag inte höll det och det blev 3. Gjorde ett undantag för att det var en otroligt snygg tjej.
Citera
2015-07-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Jag tycker 2 i veckan räcker, när jag var singel och datade på badoo ett tag så satte jag en gräns på 2 per dater per vecka, var bara vid ett tillfälle jag inte höll det och det blev 3. Gjorde ett undantag för att det var en otroligt snygg tjej.

Låter ju rimligt om man förutsätter att en/båda två kan vara samma nästa vecka. Hittade en till jag ska träffa här i veckan samt träffa samma tjej igen från förra veckan.

Men tror jag är för skum för sånt här.. Verkar endast kunna fokusera på en åt gången, så antar att den här andra daten kommer bli riktigt stel då jag inte ens är intresserad från start.

Sen har jag upptäckt att de utländska tjejerna man kan hitta på badoo oftast är bra mycket intressantare än våra inhemska damer. Nån som vet nån bra app för internationell dating?
Citera
2015-07-11, 17:45
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Nu skiter vi fullständigt i inledningen. Detta är ett påhittat exempel, en påhittad konversation.

Nu var detta ett exempel, helt påhittat. Men ni förstår poängen där den ena parten gör allt för att få i gång ett samtal, medan den andra ger kortfattade intetsägande svar tillbaka. Absolut inget intresse över huvudtaget.

Era erfarenheter?

Det där stämmer så jävla väl, vet inte hur gånger man suttit i samma sits. Det som dock är chockerande är ju dock att jag har sedan länge helt och hållet gett upp att försöka kontakta brudar på Badoo som ändå inte svarar (annat än när man är svinfull då, och inte fått napp på krogen, höhö).

Men det har varit samma sak även när tjejen tagit initiativ till konversation - dvs att det var hon som skickade första meddelandet och jag som svarat - för att sedan efter någon minut bli "mmmm" till ungefär enda man får som svar, eller möjligen då "snowboard [punkt]" som du skrev, dvs noll och inget som driver konversationen vidare.

Citat:

Dock har jag varit med om brudar som själva varit den som skrivit första meddelandet, för att sedan bli sådär skittråkiga som ovan - men sedan efter att jag tröttnat och slutat svara - skrivit igen till en typ "vart tog du vägen? " och jag börjat skriva/fråga saker igen, vartefter det snart blir samma sak igen så jag tröttnar efter ett tag.

Och sedan till och med en tredje gång "vart tog du vägen? " när jag ännu en gång gett upp och slutat skriva.

Så ärligt talat - så verkar (många) tjejer helt enkelt bara vara så här asjävla tråkiga att prata/skriva med - oavsett om de är intresserade eller inte...
Citera
2015-07-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det där stämmer så jävla väl, vet inte hur gånger man suttit i samma sits. Det som dock är chockerande är ju dock att jag har sedan länge helt och hållet gett upp att försöka kontakta brudar på Badoo som ändå inte svarar (annat än när man är svinfull då, och inte fått napp på krogen, höhö).

Men det har varit samma sak även när tjejen tagit initiativ till konversation - dvs att det var hon som skickade första meddelandet och jag som svarat - för att sedan efter någon minut bli "mmmm" till ungefär enda man får som svar, eller möjligen då "snowboard [punkt]" som du skrev, dvs noll och inget som driver konversationen vidare.

Dock har jag varit med om brudar som själva varit den som skrivit första meddelandet, för att sedan bli sådär skittråkiga som ovan - men sedan efter att jag tröttnat och slutat svara - skrivit igen till en typ "vart tog du vägen? " och jag börjat skriva/fråga saker igen, vartefter det snart blir samma sak igen så jag tröttnar efter ett tag.

Och sedan till och med en tredje gång "vart tog du vägen? " när jag ännu en gång gett upp och slutat skriva.

Så ärligt talat - så verkar (många) tjejer helt enkelt bara vara så här asjävla tråkiga att prata/skriva med - oavsett om de är intresserade eller inte...

Det har bara hänt mig 1 gång att en kvinna tagit initiativet och börjat skriva med mig & då blev det precis som du beskriver det ovan. Trots att hon tog kontakt, var hon inte drivande eller frågvis, det verkade med andra ord som att hon inte var intresserad alls. Hon hälsade, hon ställde en fråga, sen förväntade hon sig att jag skulle "vara drivande", vilket jag givetvis var, ändå precis sådär fåordig och ointresserad som ovan beskrivet.
Citera
2015-07-12, 16:18
Medlem
m4tt145s avatar
Hur gör ni när fulare brudar skriver till er? Svarar ni inte, eller skriver ni tillbaka och hoppas dom slutar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in