Citat:
Ursprungligen postat av
flashspy
Nu skiter vi fullständigt i inledningen. Detta är ett påhittat exempel, en påhittad konversation.
Du: hoppar du också fallskärm? (Du har sett det i hennes fotoalbum och inleder med det).
Hon: Aa
Du: Jag med! Har du pysslat med det länge?
Hon: Nej
Du: vad kul med tjejer som hoppar. I de klubbar jag känner till är ni få tyvärr. Håller du på med någon fler sport?
Hon: mm
Du: vadå?
Hon: snowboard.
Nu var detta ett exempel, helt påhittat. Men ni förstår poängen där den ena parten gör allt för att få i gång ett samtal, medan den andra ger kortfattade intetsägande svar tillbaka. Absolut inget intresse över huvudtaget.
Era erfarenheter?
Det där stämmer så jävla väl, vet inte hur gånger man suttit i samma sits. Det som dock är chockerande är ju dock att jag har sedan länge helt och hållet gett upp att försöka kontakta brudar på Badoo som ändå inte svarar (annat än när man är svinfull då, och inte fått napp på krogen, höhö).
Men det har varit samma sak även när tjejen tagit initiativ till konversation - dvs att det var hon som skickade första meddelandet och jag som svarat - för att sedan efter någon minut bli "mmmm" till ungefär enda man får som svar, eller möjligen då "snowboard [punkt]" som du skrev, dvs noll och inget som driver konversationen vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Tyvärr är det så. Många kvinnor har inte ryggraden att avfärda en okänd man de inte är intresserad av, så antingen ignorerar dem personen eller så ger dem korta svar för att vara schyssta, så att konversationen snabbt dör ut.
Kan givetvis ha att göra med att det finns en hel del män som inte kan acceptera ett nej, utan att hota eller bli arga, men det kan också bero på feghet.
Dock har jag varit med om brudar som själva varit den som skrivit första meddelandet, för att sedan bli sådär skittråkiga som ovan - men sedan efter att jag tröttnat och slutat svara - skrivit
igen till en typ "vart tog du vägen?

" och jag börjat skriva/fråga saker igen, vartefter det snart blir samma sak igen så jag tröttnar efter ett tag.
Och sedan
till och med en tredje gång "vart tog du vägen?

" när jag
ännu en gång gett upp och slutat skriva.
Så ärligt talat - så verkar (många) tjejer helt enkelt bara vara så här asjävla tråkiga att prata/skriva med - oavsett om de är intresserade eller inte...