2015-07-10, 16:05
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremen har lagt upp et sammandrag av matchen, https://www.youtube.com/watch?v=7b2m85OQ8NE, ser ut som om Rostock va riktigt på hugget i andra. Går ju hoppas att Rostock håller sig längre upp i tabellen i år...

Tackar, ja man får hoppas, lite bättre förutsättningar denna säsong än tidigare. I alla fall ekonomiskt.
2015-07-10, 17:34
Medlem
Zog Ruless avatar
Hur starka uppställningar kan man räkna med att lagen ställer upp med i Telekom Cup?
2015-07-10, 17:45
Bannlyst
Kommer bli fest hos mig om VfL Wolfsburg gör lika bra säsong och vinner denna gång, men mitt favoritlag Bayerna ska nog klara av att ta titeln igen.. Forever Bayern
Senast redigerad av Kubakrisen 2015-07-10 kl. 17:55.
2015-07-10, 17:54
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Hur starka uppställningar kan man räkna med att lagen ställer upp med i Telekom Cup?

Förra året saknades VM-spelarna, men Bayern ställde ändå upp med starkast möjliga lag som var tillgängligt då. Även Wolfsburg spelade/luftade i stort sett en A-uppställning. Skulle säga att uppställningarna (om de nu följder trenden från tidigare år) kommer att vara A-lag, med några juniorer/B-spelade som får chansen att bevisa sig.

Nytt för i år är också att matcherna bara är 45 minuter och sedan direkt till straffar om det är oavgjort. Kanske tillför extra intensitet? Intensivt matchande på Borussia-Park. Gillar dock denna typen av sommarturneringar, påminner om de klassiska tyska Hallenturniers. Samtliga fyra lags supportrar på varsin sida av arenan.

15:00 Borussia Mönchengladbach - Hamburger SV
16:15 FC Bayern Munich - FC Augsburg
17:30 Förlorare - Förlorare
18:45 Vinnare - Vinnare

-

Rolig anekdot från Rummenigge. Han fick frågan på en presskonferens om Bayern nu kommer skicka sina scouter till Kina, eftersom Dortmund får massor med publicitet och ökade inkomster ifrån Japan. Rummenigge berättade att Hoeneß redan för en 10 år sedan skickade hela Bayerns scoutavdelning till Kina under en sommar, för att hitta en spelare. Efter fyra veckor återvände scouterna frustrerade, de hade letat igenom allt av värde i Kina och inte hittat en enda spelare. Dröjer nog innan vi får se en kines i Bayerntröjan.
2015-07-10, 18:13
Medlem
marc0p0l0s avatar
Verkar stå lite still på den tyska transfermarknaden just nu. Immobile till Sevilla och Trapp till PSG i all ära, men på den inhemska marknaden är allt lugnt.

http://www.transfermarkt.de/statistik/transfersalden

Sett till försäljningar matchar Bundesliga toppen, men på köpsidan blir vi klart begränsade av saker så som 50+1. Ni vet min ståndpunkt i den frågan, men det är tydligt att de italienska klubbarna rustar upp rejält, behöver inte ta allt för långt tid innan man får kämpa om den fjärde CL-platsen igen.

-

Intressant att kolla lite på 2.liga, för de av oss som befinner oss där. Paderborn, som flyttade ned, har inte köpt en enda spelare än så länge. Istället har de släppt en massa spelare och lånat in/signat spelare utan kontrakt och föryngrat truppen. De ska väl också sägas att det bara är Leipzig, Düsseldorf och Kaiserslautern som faktiskt har råd att köpa spelare bland 2.liga-lagen.

Favoriterna till avancemang i nuläget skulle jag säga är Leipzig och Freiburg (dessa två är en bit före de övriga), följt av Düsseldorf och Nürnberg, med Karlsruher och Kaiserslautern bakom dessa. Blir alltid ett överraskningslag, tror Union ligger bra till där, de har värvat smart.

Besvikelse blir det åter igen för 1860, kaoset där verkar aldrig upphöra. Mitt Braunschweig med en omgjord trupp får nog ett mellanår med en mitten-position. Inser ju mer jag kollar på trupperna att Freiburg och Leipzig är i en klass för sig. Bland de yngsta trupperna och ett snittvärde på spelare som nästan är dubbelt/trippelt det av alla andra lag.
2015-07-10, 18:45
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
...txt...
Besvikelse blir det åter igen för 1860, kaoset där verkar aldrig upphöra. Mitt Braunschweig med en omgjord trupp får nog ett mellanår med en mitten-position. Inser ju mer jag kollar på trupperna att Freiburg och Leipzig är i en klass för sig. Bland de yngsta trupperna och ett snittvärde på spelare som nästan är dubbelt/trippelt det av alla andra lag.

Skojar du? Jag skulle vara glad om Sechzig kan ställa upp en elva av hyggligt jämn kvalitet till öppningsmatchen. "Der Dilettantenstadl" lär rulla på med oförminskad kraft, åtminstone verkar Ismaik inte säga upp existerande lån.

En vunnen träningsmatch mot ett ryskt förstaligalag (Ufa) ändrar inte att man spelar om tolfteplatsen i bästa fall.

Tror också att Leipzig och Freiburg är i en klass för sig, och båda har duktiga tränare.
2015-07-10, 20:13
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Favoriterna till avancemang i nuläget skulle jag säga är Leipzig och Freiburg (dessa två är en bit före de övriga), följt av Düsseldorf och Nürnberg, med Karlsruher och Kaiserslautern bakom dessa. Blir alltid ett överraskningslag, tror Union ligger bra till där, de har värvat smart.

Själv har jag en känsla för att Bochum kommer komma bland de fem bästa. Kan inte förklara varför, utan är mer en känsla som jag har.
2015-07-10, 20:24
Medlem
Lekmands avatar
Freiburgs scout-/inköpsansvariga säger alltid att dom har följt varje inköpt spelare i flera år. Men nu är jag tveksam på om dom inte ljuger. 30-åriga argentinaren Gonzalo Zarate testspelar nu för klubben som enligt dessa ansvariga alltså har "följt hans utveckling sedan han var en ung spelare". Läge att slå till nu alltså

Med andra ord är laget förvånansvärt nog inte helt färdigbyggt, och det har i flera veckor sagts att tre spelare kommer lämna (Mudjza, Mitrovic och Darida enligt vad fansen tror), men de har antagligen haft problem med att hitta (icke-ryska) klubbar som vill betala rimliga summor.

Det har även sagts att 1-2 spelare ska komma, den andra förutom högeryttern Zarate är högeryttern och fransmannen Ravet, båda med tidigare spel i Schweiz och båda värderade runt en miljon euro.

Det anmärkningsvärda i den just nu 30 man stora truppen är att det finns fyra defensiva mittfältare och fyra centrala, varav bara Darida riskerar att gå. Förra året spelade man med totalt fyra spelare på dessa positioner. Detta talar för att Streich återigen har sett andra kvaliteter i vissa spelare och tänker lära om dem.

På det stora hela är det ett djupt imponerande arbete man har gjort. Sålt Bundesligaspelarna och snabbt som ögat köpt in dels många talanger, och dels spelare med hög zweite-klass som man inte skulle skämma ut sig i Bundesliga med. Och Petersen såklart, som i en intervju sa att bundesligaspelare redan tjänar så gott och redan har det så bra att det inte ger någon extra lycka att vara i just högstaligan, utan att det viktiga är att varje dag kunna vakna med ett leende på läpparna och känna att man är lycklig. Så känner han i Freiburg mer än någon annanstans.

De offentliga målsättningarna är ändå bara att placera sig i den övre tredjedelen, och ta sig upp inom en tre år.
2015-07-10, 22:18
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Själv har jag en känsla för att Bochum kommer komma bland de fem bästa. Kan inte förklara varför, utan är mer en känsla som jag har.
Om Terodde stannar så lär de åtmstone bli en av de fem giftigaste klubbarna offensivt sett i ligan. 2. Ligas kanske målfarligaste spelare!

Annars så tror jag att Nürnberg kan lyfta sig i år och blanda sig i toppstriden. De har egentligen en bra trupp.

Vad gäller Albin Ekdal så sägs han nu vara nära en övergång till HSV. Saknas bara "detaljer" enligt Kicker:
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/630568/artikel_bei-ekdal-fehlen-nur-noch-letzte-details.html

Får dock ge Grus-Kalle rätt i att HSV knappast är en klubb man vill gå till om man vill ha ett lyft i karriären...
2015-07-11, 08:07
Medlem
Germanofils avatar
Schweinstieger är nu mycket nära en övergång till Man U.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/vereine/2015-16/1/tm-news--9772-8760-.html

Tråkigt att en sådan kille lämnar. Hoppas att Rode axlar rollen som ersättare. Vill inte se någon trött spanjor som ledargestalt i Bayern!
2015-07-11, 11:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Schweinstieger är nu mycket nära en övergång till Man U.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/vereine/2015-16/1/tm-news--9772-8760-.html

Tråkigt att en sådan kille lämnar. Hoppas att Rode axlar rollen som ersättare. Vill inte se någon trött spanjor som ledargestalt i Bayern!
Riktigt tråkigt men som jag skrivit vid flera tillfällen så har han alltid haft en dröm att spela utomlands i slutet av karriären.
Viel Glück Bastian du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.
2015-07-11, 16:22
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Riktigt tråkigt men som jag skrivit vid flera tillfällen så har han alltid haft en dröm att spela utomlands i slutet av karriären.
Viel Glück Bastian du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.

Supertråkigt som sagt var och precis som du har jag känt till hans dröm om att pröva en annan liga i karriären. Bara önska lycka till och tack för allt.

Som jag nämnde många gånger i den gamla tråden är jag lite bekymrad över hur Bayern utvecklats under Guardiola. Rädd för att laget förlorar sin själ. I det ljuset är denna spelarförlust inget vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in