2015-08-03, 17:16
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Det intressantaste för Bremen är nog kanske ynglingen Eggestein som gjort fantastiskt fina matcher under försäsongen vad jag har läst. Han väntas ta en plats i startelvan enligt vad jag har förstått. Eggestein håller till på det offensiva mittfältet.
Ser ut så, annars tycker jag största överraskningen är 19 åriga Schweizaren Ulisses Garcia, han värvades till U23 men har varit första valet som vänsterback och gjort det bra. Finns flera unga som nosar på en plats i startelvan men just nu är det bara Garcia och Eggestein som är där. Blir ett intressant år, ser bättre ut än förra säsongen då man gjort bättre värvningar samt att de två största problemen inte är kvar (Dutt och Wolf som förstemålvakt).
2015-08-04, 13:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Nu kommer det flera rykten om att Bremen hittat ersättaren för di Santo, ska tydligen vara AZs Aron Jóhannsson. Han gjorde nio mål på 21 matcher förra säsongen, låter inte speciellt lovande...

Skall vara klart nu.
2015-08-04, 16:23
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Nu kommer det flera rykten om att Bremen hittat ersättaren för di Santo, ska tydligen vara AZs Aron Jóhannsson. Han gjorde nio mål på 21 matcher förra säsongen, låter inte speciellt lovande...
Håller med, men han ska ju iallafall passa in i Bremens spelsystem så helt dåligt kan det ju inte vara. Tror nog ändå att han kommer få tufft att ta en plats första månaderna.
2015-08-04, 20:04
Medlem
cyberkalles avatar
Ikväll på esp2 klockan 20.00 så är det BL-sammanfattning och klockan 20.30 är det ett Bayernspecial.
Jag hoppas att det är bra.
2015-08-04, 21:37
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Skall vara klart nu.
Verkar så, AZ har bekräftat men inte sett något officiell från Bremen än. Bara hoppas han blir en positiv överraskning, lite jobbigt att komma in så sent inte mycket tid att komma in i laget.
2015-08-05, 08:31
Medlem
Germanofils avatar
Hannover 96 och sportchefen Dirk Dufner avslutar sitt samarbete när den här transferperioden är över. Båda parterna är överens om att avbryta samarbetet vilket ju är lite märkligt. Oftast brukar det ju vara så att sportchefen helt enkelt sparkas. Vet inte vad jag ska tro.
2015-08-05, 15:59
Medlem
P.Gs avatar
Det är inte varje dag 1860 syns i svensk media.

http://www.dn.se/sport/fotboll/fotbollshuliganer-doms-till-inkop-i-rivalens-shop/

Är Grus-Kalle den "tredje mannen" månne?
2015-08-05, 18:53
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

http://www.dn.se/sport/fotboll/fotbollshuliganer-doms-till-inkop-i-rivalens-shop/

Njaaääee, jag håller på alla lag från München (Sechzig-FCB-Haching) och har sympatier för en hel del andra lag. Är dessutom väldigt fredlig och tolerant, skulle inte slita av ens ett HSV- eller Schalkefan tröjan.

Fast det känns inte helt balanserat med lite fanartiklar till sig själva och den drabbade samt 500 EUR var för sveda och värk - jämfört med 15 månader bakom "schwedische Gardinen"...
2015-08-06, 00:44
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Än mer anmärkningsvärt är andra skålen på Augsburgs våg. Dom tappar inte en enda spelare av betydelse. Är det för att spelarna underskattas eller för att de på något sätt trivs utmärkt i klubben och vägrar att lämna?
De lånade väl ut den där juggen till MFF...? Djurdic.
Djurdic visade sig inte vara helt betydelselös för Malmö iallafall Förutom första målet mot läskeblaskföretaget har han nätat tre gånger på sina två första allsvenska matcher. Men ingen större betydelse för Augsburg. Under förra säsongen nätade han en gång på över 600 minuter.

Däremot verkar man ju tappa Baba, men för typ 25 miljoner euro, och det tror jag ändå man överlever. 25 miljoner är av en tillfällighet också vad Freiburg fick in för Bürki, Mehmedi, Darida, Sorg, Schmid och Klaus totalt. Bara att Augsburg slipper fylla i lika många luckor för de där 25 miljonerna.

Alla de senaste sex åren har Augsburg lagt ut mer än man sålt för, så det är kul att de kan få tillbaka lite (mycket). Särskilt har de varit dåliga på att ta betalt för spelarna som lämnat. Men oftast verkar det som att de får behålla de spelare de vill och de spelare som inte längre passar får hitta klubbar på eget bevåg, till ett pris man inte bryr sig så mycket om.

Märkligast tycker jag dock affären med Dong-Wong Ji har varit. Först köpte de honom vintern 13/14, sedan lämnar han för Dortmund på sommaren, gratis, och sedan igen på vintern köper de tillbaka honom för två miljoner euro? Kan någon förklara vad jag har missat?
2015-08-06, 06:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Det var min bror.

Jag blir bara förbannad på domaren som tycker att det straffet är likvärdigt med 15 månaders fängelse.
2015-08-06, 10:43
Medlem
motvalls avatar
Missade Audicupmatchen igår, mina bekanta vill hellre se MFF av någon märklig anledning. Någon som kan rapportera?
2015-08-06, 11:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Missade Audicupmatchen igår, mina bekanta vill hellre se MFF av någon märklig anledning. Någon som kan rapportera?

Ja vad kan man säga annat än att det var rätt klar Bayerndominans matchen igenom och vi borde väl med lite skärpa gjort minst ett par baljor till.
Costa var som han varit tidigare riktigt bra och Alonso var vår sämste spelare med många felpass.

Nu var det ju ett riktigt desarmerat Real så man ska inte dra några stora växlar över matchbilden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in