Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Citat:
Ursprungligen postat av
Lekmand
Än mer anmärkningsvärt är andra skålen på Augsburgs våg. Dom tappar inte en enda spelare av betydelse. Är det för att spelarna underskattas eller för att de på något sätt trivs utmärkt i klubben och vägrar att lämna?
De lånade väl ut den där juggen till MFF...? Djurdic.
Djurdic visade sig inte vara helt betydelselös för Malmö iallafall

Förutom första målet mot läskeblaskföretaget har han nätat tre gånger på sina två första allsvenska matcher. Men ingen större betydelse för Augsburg. Under förra säsongen nätade han en gång på över 600 minuter.
Däremot verkar man ju tappa Baba, men för typ 25 miljoner euro, och det tror jag ändå man överlever. 25 miljoner är av en tillfällighet också vad Freiburg fick in för Bürki, Mehmedi, Darida, Sorg, Schmid och Klaus totalt. Bara att Augsburg slipper fylla i lika många luckor för de där 25 miljonerna.
Alla de senaste sex åren har Augsburg lagt ut mer än man sålt för, så det är kul att de kan få tillbaka lite (mycket). Särskilt har de varit dåliga på att ta betalt för spelarna som lämnat. Men oftast verkar det som att de får behålla de spelare de vill och de spelare som inte längre passar får hitta klubbar på eget bevåg, till ett pris man inte bryr sig så mycket om.
Märkligast tycker jag dock affären med Dong-Wong Ji har varit. Först köpte de honom vintern 13/14, sedan lämnar han för Dortmund på sommaren, gratis, och sedan igen på vintern köper de tillbaka honom för två miljoner euro? Kan någon förklara vad jag har missat?