Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-11, 15:15
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Media har inget att släppa eftersom det råder yttrandeförbud.

Nej det har dom ju inte men visst brukar väl media avslöja mer på att bara "hänga vid plastbanden" på avspärrningarna?

Verkar nästan som om polisen varit duktiga på att fått dom hålla käft om saker som dom kanske vet också.

Sen har jag även funderat varför man (..ja även jag själv inräknad) intresserar sig för detta fall då jag inte följt andra försvinnanden/mordfall lika intensivt. Att det är en förhållandevis attraktiv tjej tror jag inte är huvudorsaken.

Nu började det ju som ett försvinnande och inte mord, men på ett sätt reagerade jag att polisen verkade ta det så allvarligt snabbt. Man har hört om försvinnanden där polisen inte lyfter ett finger de första 24h.

Sen det ändå minimala tidsfönstret ifrån att hon skiljs ifrån arbetskamraterna till "SMS-tiden" för meddelandet till familjen att hon var på väg, då hon ju bör vara redo att starta moppen och åka iväg.
Det är på något sätt så osannolikt om det slumpar sig att en GM uppenbarar sig just då.

Jag tror att det är den slumpen som "lockar" folk att följa det hela och att det kommer ut vad som hänt.

Är väl bara hoppas att dom är på rätt spår och att det går att läsa en FUP i framtiden.

Sen vad hennes familj går igenom är ju så tragiskt, vet hur det var för en nära väns familj då denne omkom i ung ålder i en trafikolycka. Det är ju inte ett bortförande/mord men..
2015-07-11, 15:33
Moderator
blomvattnares avatar
Det har kommit lite info via PM, och infon ska ha kommit från en person som har anknytning till letandet efter Lisa.

Infon säger att Lisa hittades intryckt i ett stängt skåp. Att hon hade kläder på överkroppen men att trosor och byxor var avtagna.

Som vanligt när info kommer från PM får var och en själv bedöma sanningshalten.
2015-07-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Ingen i denna tråd kommer att lösa detta brott. Det kommer polisen att göra.
Vad tror du det beror på att en viss person sitter häktad på sannolika skäl och inte Lisas fd pojkvän?

Öhhhh? Den misstänkte har mördat, styckat och våldtagit ändå finns det ingen teknisk bevisföring mot honom. Märkligt. Byapolisen har tydligen några vittnesmål om att MG är från Litauen, har brytt sig om en katt samt ser skum ut. WOW! Lisas f.d. pojkvän behöver inte ens utredas eftersom han hade alibi vid försvinnandet. Trots att han är helskum oavsett hur dumpningen skett. Antingen har han kasserat BO och då spräcks teorin att hon är en god människa eller så har BO dumpat honom och då är frågan varför? Sexuellt perverterad, liten penis, ej dominant, nörd? Vi vet inte i nuläget och eftersom polisen inte utreder så måste vi gemensamt vända på alla stenar.
2015-07-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Nej det har dom ju inte men visst brukar väl media avslöja mer på att bara "hänga vid plastbanden" på avspärrningarna?

Verkar nästan som om polisen varit duktiga på att fått dom hålla käft om saker som dom kanske vet också.

Sen har jag även funderat varför man (..ja även jag själv inräknad) intresserar sig för detta fall då jag inte följt andra försvinnanden/mordfall lika intensivt. Att det är en förhållandevis attraktiv tjej tror jag inte är huvudorsaken.

Nu började det ju som ett försvinnande och inte mord, men på ett sätt reagerade jag att polisen verkade ta det så allvarligt snabbt. Man har hört om försvinnanden där polisen inte lyfter ett finger de första 24h.

Sen det ändå minimala tidsfönstret ifrån att hon skiljs ifrån arbetskamraterna till "SMS-tiden" för meddelandet till familjen att hon var på väg, då hon ju bör vara redo att starta moppen och åka iväg.
Det är på något sätt så osannolikt om det slumpar sig att en GM uppenbarar sig just då.

Jag tror att det är den slumpen som "lockar" folk att följa det hela och att det kommer ut vad som hänt.

Är väl bara hoppas att dom är på rätt spår och att det går att läsa en FUP i framtiden.

Sen vad hennes familj går igenom är ju så tragiskt, vet hur det var för en nära väns familj då denne omkom i ung ålder i en trafikolycka. Det är ju inte ett bortförande/mord men..

Det börjar som en gåta med hennes försvinnande, samt att hon
är ung, det väckte i alla fall mitt intresse.

Jag tro att pappan och hans militärkompisar bidrar till
polisens snabba agerande, utgår från att han kan prata för sig.
Sen är nog inte polisen så sugen på å lämna dom för att leta själva.
2015-07-11, 15:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har kommit lite info via PM, och infon ska ha kommit från en person som har anknytning till letandet efter Lisa.

Infon säger att Lisa hittades intryckt i ett stängt skåp. Att hon hade kläder på överkroppen men att trosor och byxor var avtagna.

Som vanligt när info kommer från PM får var och en själv bedöma sanningshalten.
Framgår det varför avsändaren inte framträder själv? Nyreggad?
2015-07-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns saker som kan ses som avvikande i den här utredningen.
Lisas far var den första som snabbt kom till platsen där mopeden fanns och såg omedelbart att något allvarligt hade sannolikt inträffat, han tillkallade polis som efter ca 30 minuter var på plats och även faderns kolleger.
Jag frågar mig varför spärrades inte cafeeområdet omedelbart av för en närmare undersökning med spårhundar och noggrann kontroll av marken vid mopeden om någon strid uppstått som kunde ses på gruset av skotramp m.m. Nu tog det flera dagar innan någon avspärrning kom tillstånd, som mer eller mindre blev värdelös.
Sökande skall ha satts igång omedelbart som polisen kom till platsen, likspårhund och spårhund borde ha tillkallats omedelbart med hundförare för genomsök av alla lokaler, de här hundarna har så enormt luktsinne att de känner exempelvis liklukt även om hunden är utanför lokalen.
När dagen kom fick de tillstånd av AJ att polisen kunde gå in i alla lokaler som tillhörde säteriet.
Enligt uppgift tog det fem dagar innan Lisas kropp hittades i en lokal som tillhörde säteriet som är en mycket lång tid när man ser till där kroppen hittades. Polisen hade tillgång till 20 hundar som är enormt mycket, samt poliser med helikopter och ca 1000 personer från Missing People.
Jag misstänker själv att de visste var kroppen fanns på ett tidigt stadium men väntade på något annat och på femte dagen ansåg de att de blev tvungen att avslöja den.
Det var Missing People som skall ha tillkallat polisen och därigenom blev alla 3 gästarbetarna anhållna och efter det gick man in i lokalen där Lindas kropp fanns, en hund skall ha markerat utanför byggnaden och sedan bröt polisen sig in i lokalen.
Hela det här förloppet finns någonting som inte stämmer att en polisutredning där det misstänktes mord går till på det viset.

Man går ju inte ut med likhundar när det till en början handlar om ett försvinnande.
2015-07-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpulver
På riktigt, vilken värld lever du i? Tror du dom lät Lisa ligga död, fullt medveten om vart hon var, utan att göra något?
Herregud alltså.
Jag är mycket väl medveten att en kropp skall hittas så snabbt som möjligt för att lösa brottet.
Men det blir helt orimligt att kroppen hittas först på den femte dagen i en lokal som tillhörde säteriet.
Samma sak att inte platsen vid cafeet spärrades av som var ett gyllene tillfälle när få människor rört sig i området. När spårhunden hade fått vittringen på Lisa, scannar den av området och allt som tillhört Lisa hade kommit fram och även var hon rört sig.
Det som är negativt för alla spår hundar är när människor rört sig härs och tvärs det förvillar hunden, regn är negativt och stark vind.
En likspårhund känner den lukten på långt håll, en likspårhund som får nosen innanför dörren där ett lik förvaras får hundföraren sannolikt svårt att hålla hunden, de känner även lukten utanför lokalen, vinden kan vara negativ för hunden.
Tilläggas skall att polisen har mycket bra hundar och de hade ingen brist på hundar.
Att inte Lisas kropp hittades första dagen är helt oförklarigt och det är de jag försökte få svar med inlägget.
2015-07-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Menar du på fullt allvar att du ser något som helst bevis på att någon skulle styckat BO?
Allt talar emot detta. Hon identifierades av sina föräldrar (pappan) och att MGM har sådana kunskaper finns inga uppgifter om. Att stycka någon är extremt ovanligt. För mig är stycktråden enbart en trådsanning som är påhittad av de makabra personer som sitter här och grottar ner sig i värsta bisarra händelseförloppet för de har så jävla tråkig vardag.

Men snäll någon! Poliserna grät enligt ett officiellt inlägg. Om hon bara hade hittat död och våldtagen så hade väl en seriös polis inte gråtit. Om hon hittade styckad så hade väl inte en polis gråtit. Därav kan vi dra slutsatsen att hennes kropp måste vara extremt och perverst vanställd. Hur vet vi inte än men vi har polisens uppgifter att gå på.
2015-07-11, 15:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Bilden fanns i en blogg på nätet.
Ja, den hittades igår: http://forumbilder.se/EBKG4/2015-06-15-10-38-56

Hur är det nu egentligen med killen i trappan? Är det verkligen den häktade eller är det
hans bror, numera på fri fot igen?

Jag tycker att det har varit flera bud om saken så man vet inte riktigt vad man ska tro.
2015-07-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns saker som kan ses som avvikande i den här utredningen.
Lisas far var den första som snabbt kom till platsen där mopeden fanns och såg omedelbart att något allvarligt hade sannolikt inträffat, han tillkallade polis som efter ca 30 minuter var på plats och även faderns kolleger.
Jag frågar mig varför spärrades inte cafeeområdet omedelbart av för en närmare undersökning med spårhundar och noggrann kontroll av marken vid mopeden om någon strid uppstått som kunde ses på gruset av skotramp m.m. Nu tog det flera dagar innan någon avspärrning kom tillstånd, som mer eller mindre blev värdelös.
Sökande skall ha satts igång omedelbart som polisen kom till platsen, likspårhund och spårhund borde ha tillkallats omedelbart med hundförare för genomsök av alla lokaler, de här hundarna har så enormt luktsinne att de känner exempelvis liklukt även om hunden är utanför lokalen.
När dagen kom fick de tillstånd av AJ att polisen kunde gå in i alla lokaler som tillhörde säteriet.
Enligt uppgift tog det fem dagar innan Lisas kropp hittades i en lokal som tillhörde säteriet som är en mycket lång tid när man ser till där kroppen hittades. Polisen hade tillgång till 20 hundar som är enormt mycket, samt poliser med helikopter och ca 1000 personer från Missing People.
Jag misstänker själv att de visste var kroppen fanns på ett tidigt stadium men väntade på något annat och på femte dagen ansåg de att de blev tvungen att avslöja den.
Det var Missing People som skall ha tillkallat polisen och därigenom blev alla 3 gästarbetarna anhållna och efter det gick man in i lokalen där Lindas kropp fanns, en hund skall ha markerat utanför byggnaden och sedan bröt polisen sig in i lokalen.
Hela det här förloppet finns någonting som inte stämmer att en polisutredning där det misstänktes mord går till på det viset.

Någonting som jag reagerade på var att de sa på nyheterna att: Polisen tror att LH finns kvar i området? Varför trodde man det, bara för att man hittade hennes saker? Hon kunde lika gärna vart långt därifrån. Men som sagt, luddigt, hemligt har hela söker varit efter henne.
2015-07-11, 15:49
Medlem
...finns det något trovärdigt motiv än?
2015-07-11, 15:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, den hittades igår: http://forumbilder.se/EBKG4/2015-06-15-10-38-56

Hur är det nu egentligen med killen i trappan? Är det verkligen den häktade eller är det
hans bror, numera på fri fot igen?

Jag tycker att det har varit flera bud om saken så man vet inte riktigt vad man ska tro.

Utmärkt arbete att hitta den där bilden igårkväll!

Det är den äldre brodern på trapp-bilden, tillika den som sitter häktad.

Födelsedatum ( kontrollera gärna mot personnummer i häktningsframställan -trådstart)
https://www.google.se/search?q=nerijus+bilevicius&biw=1440&bih=724&sourc e=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Ah-hVZv0LaG9ygOBnLLYAw&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=v7DcdvXv _M9r5M%3A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in