Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Media har inget att släppa eftersom det råder yttrandeförbud.
Nej det har dom ju inte men visst brukar väl media avslöja mer på att bara "hänga vid plastbanden" på avspärrningarna?
Verkar nästan som om polisen varit duktiga på att fått dom hålla käft om saker som dom kanske vet också.
Sen har jag även funderat varför man (..ja även jag själv inräknad) intresserar sig för detta fall då jag inte följt andra försvinnanden/mordfall lika intensivt. Att det är en förhållandevis attraktiv tjej tror jag inte är huvudorsaken.
Nu började det ju som ett försvinnande och inte mord, men på ett sätt reagerade jag att polisen verkade ta det så allvarligt snabbt. Man har hört om försvinnanden där polisen inte lyfter ett finger de första 24h.
Sen det ändå minimala tidsfönstret ifrån att hon skiljs ifrån arbetskamraterna till "SMS-tiden" för meddelandet till familjen att hon var på väg, då hon ju bör vara redo att starta moppen och åka iväg.
Det är på något sätt så osannolikt om det slumpar sig att en GM uppenbarar sig just då.
Jag tror att det är den slumpen som "lockar" folk att följa det hela och att det kommer ut vad som hänt.
Är väl bara hoppas att dom är på rätt spår och att det går att läsa en FUP i framtiden.
Sen vad hennes familj går igenom är ju så tragiskt, vet hur det var för en nära väns familj då denne omkom i ung ålder i en trafikolycka. Det är ju inte ett bortförande/mord men..