Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Javisst, men sen har ju både frun och brodern att tjäna på att lägga skulden på nån annan. Hellre fri om än fortfarande misstänkt än häktad för mord eller skyddande av brottsling. Så man kan ju ta det med en nypa salt om de sagt nåt som pekat ut honom. Om de övriga misstänkta är vittnena man baserar mycket på tidsmässigt så är indiciekedjan inte stark. Och de är båda två fortfarande misstänkta trots att de är utsläppta, så vad de än sagt så har de ändå inte kunnat prestera bra alibin. Alla hade kanske telefonerna avstängda?

Frågan är varför frun skulle vilja lägga skulden på sin make? Det skulle nog mycket till innan man började "skylla på" sin partner eller sitt syskon.
Har för mig att det snackades om att de skulle införas (har införts?) någon lag om att man kunde få lägre straff om man sammarbetade, vilket fallet inte var tidigare i Sverige. Den kanske har börjar gälla. Ska kolla upp detta i morgon. Men om någon vet på rak arm hojta till
Senast redigerad av ulvan 2015-07-10 kl. 02:57.
2015-07-10, 02:56
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
ja din näbb verkar vass så skönt du biter igen
Men för mig är vissa medgivande lika med att erkänna att man deltagit i försvinnandet av LH. Det är extremt långsökt att man medger att man varit med om det och sen inte tro att personen även tagit livet av BO. Men polis skall sannolikt bryta ner MGM fullständigt om den skall erkänna mord. Och att vara en mördare brukar ju innebära att man bär på någon psykisk störning och de brukar ha lite bättre psyke.
Men de flesta dissar ju hela polisväsendet enbart för de inte får information.
Nej du har Fel.

De flesta, de allra flesta, mördare är Precis som Du och Jag.
Mord är det brott som i princip alla kan utföra, och världens alla fängelser är fyllda av vanliga människor som mördat.

Vissa brott är förbehållna vissa typer, men inte mord. Mord är en allemanssyssla.

Bortsett då från överlagt, välplanerat mord på okända - såna mord gör endast personer som ständigt utmanat sina moraliska gränser.
2015-07-10, 02:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Men för mig är vissa medgivande lika med att erkänna att man deltagit i försvinnandet av LH. Det är extremt långsökt att man medger att man varit med om det och sen inte tro att personen även tagit livet av BO. Men polis skall sannolikt bryta ner MGM fullständigt om den skall erkänna mord. Och att vara en mördare brukar ju innebära att man bär på någon psykisk störning och de brukar ha lite bättre psyke.

Nu tror jag inte att MGM gjort vissa medgivanden, men jag håller med dig om att det ofta är så ett erkännande börjar. Man säger att man träffat personen, men inget hänt - att man skildes åt som vänner. Eller att man råkade slå personen lätt en gång och personen dog, när offret egentligen har en krossad skalle och 20 knivstick. Men erkänner inte helheten på en gång. En del berättar aldrig allt, påstår hela tiden att hen bara stuckit kniven 2 ggr istället för 22.
2015-07-10, 02:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Men du är den enda som påstår detta. Att MGM har erkänt viss inblandning. Och sen ditt andra påstående att BO inte var styckad är du ju nästan ensam om också. Flera andra har ju påstått att BO var styckad. Jag kan ju inte precis påstå att din trovärdighet verkar vara på topp. Annars håller jag med dig om att MGM är mördaren även om han bara erkänner våldtäkt givetvis. Så låter det ju alltid att efter våldtäkten så dök det upp ett par okända män som mördade BO etc, bara skitsnack.
2015-07-10, 03:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tyder inte det på att man försöker slingra sig? Tidigare har det ju varit tal om "erkännande" från det hållet och nu försöker man byta till "vissa medgivanden" som inte alls betyder samma sak.

När är det tid för eventuella omhäktningsförhandlingar?

När skall du berätta om vilken tid som LH besökte toan? Du berättade ju det så inlevelsefullt igår men jag fick aldrig något svar.

Att erkänna att man varit med vid försvinnandet innebär att man erkänner. Har du problem med det?
2015-07-10, 03:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hon plockade som sagt kanske upp honom på vägen.
När han körde så såg hon killen, hon stannade och plockade upp honom. Så körde de tillsammans iväg för att prata eller nåt. Sen så gick det som det gick.
De kanske redan hade bråkat pga nåt kärleksgnabb, svartsjukehistoria, och han var arg. Hon kanske berättade något som gjorde ont i hans hjärta och hans svartsjuka gjorde honom galen.

Sånt händer typ Hela Tiden.

Men att helt vanliga människor plötsligt överfaller, rövar bort och mördar vilt främmande flickor - det händer i stort sett aldrig.

Vilket av ovanstående hade fått högst odds på en vadslagningsfirma tror du?

Nu hänger jag inte med i ditt resonemang. Varför skulle en 17-18-årig kille som hon råkar ta upp som liftare ha lättare att döda än litauern? På vilket sätt är litauern en helt vanlig människa (enligt dig) men liftaren är inte det? Och hur långt körde hon innan hon träffade på liftaren? Var bor han i vanliga fall? Hur kom han dit? Och hur tog han henne inomhus på en gård som tillhör nån annan? Körde han henne död på mopeden?
2015-07-10, 03:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag sa:
"En avstängd telefon är också en telefon"

En klok mördare har sin telefon avstängd när brottet begås.
Så vem har haft sin telefon avstängd / "på laddning" vid brottstillfället?
Jag tror att detta är mördaren. Även om det säkert är många som kan misstänkas då.
Men det gäller att leta brett och förutsättningslöst...

Hoppas verkligen att polisen kollar det du föreslår
2015-07-10, 03:04
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Går man hem till en vän så tar man dessutom med nyckeln till moppen och påsen. Man lämnar inte kvar de...
inte om man är i panik och bara vill därifrån så fort som bara möjligt.

Då ställer man mopeden, och så går man omedelbart därifrån. Omedelbart.
Man tänker inte ens på nyckeln.
Nyckeln finns inte ens i huvudet hos nån som just mördat. Dessutom förmodligen mördat nån som han älskade.
2015-07-10, 03:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men du är den enda som påstår detta. Att MGM har erkänt viss inblandning. Och sen ditt andra påstående att BO inte var styckad är du ju nästan ensam om också. Flera andra har ju påstått att BO var styckad. Jag kan ju inte precis påstå att din trovärdighet verkar vara på topp. Annars håller jag med dig om att MGM är mördaren även om han bara erkänner våldtäkt givetvis. Så låter det ju alltid att efter våldtäkten så dök det upp ett par okända män som mördade BO etc, bara skitsnack.

Menar du på fullt allvar att du ser något som helst bevis på att någon skulle styckat BO?
Allt talar emot detta. Hon identifierades av sina föräldrar (pappan) och att MGM har sådana kunskaper finns inga uppgifter om. Att stycka någon är extremt ovanligt. För mig är stycktråden enbart en trådsanning som är påhittad av de makabra personer som sitter här och grottar ner sig i värsta bisarra händelseförloppet för de har så jävla tråkig vardag.
2015-07-10, 03:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
inte om man är i panik och bara vill därifrån så fort som bara möjligt.

Då ställer man mopeden, och så går man omedelbart därifrån. Omedelbart.
Man tänker inte ens på nyckeln.
Nyckeln finns inte ens i huvudet hos nån som just mördat. Dessutom förmodligen mördat nån som han älskade.

Fast du påstod ju att Lisa hade gått hem till en vän din fördomsfulla idiot.
2015-07-10, 03:08
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu hänger jag inte med i ditt resonemang. Varför skulle en 17-18-årig kille som hon råkar ta upp som liftare ha lättare att döda än litauern? På vilket sätt är litauern en helt vanlig människa (enligt dig) men liftaren är inte det? Och hur långt körde hon innan hon träffade på liftaren? Var bor han i vanliga fall? Hur kom han dit? Och hur tog han henne inomhus på en gård som tillhör nån annan? Körde han henne död på mopeden?
Läs vad jag skriver. Allt du frågar om har jag redan förklarat
2015-07-10, 03:10
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast du påstod ju att Lisa hade gått hem till en vän din fördomsfulla idiot.
Nej, jag skrev att mördaren tänkte att om han ställde tillbaka mopeden så skulle hennes föräldrar kanske TRO att hon tex hade gått hem till en vän.
Dvs vad som rörde sig i en mördares huvud.

Läs vad jag skriver och sluta dra dina egna slutsatser för du är inte bra på det - nej, du är inte bra på att läsa heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in