Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag förstår inte varför hon behövde smsa. Kaféet stängde kl 18. Ja, vad skulle hon annars göra än att åka hem?? Är det nåt att smsa om? Det visste väl alla när dom stängde.

Hon smsade sin pappa 18:23 vilket är väldigt konstigt, om hon skulle smsat att hon var på väg hem så skulle hon ju gjort det runt 18:05 då hon precis gått utanför dörren och satt sig på mopeden. Det är ca 20 minuter som ingen vet riktigt vad hon gjorde eller vart hon var...
2015-07-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jösses, kan inte läsa den här tråden utan att bli chockad över stolligheterna. Man borde ju vänja sig. Tänk efter en stund nu, tycker du verkligen att detta scenario verkar det allra minsta sannolikt eller trovärdigt? Tror inte ens det skulle platsa i Morden i Midsommer...

Jag skriver att det inte är en av mina troliga scenarios men när det skrivs felaktigt att han hade alibi så förtydligar jag att det är vid försvinnandet och inte vid mordet. Rätt måste vara rätt om vi skall lösa detta. Det är så mycket spekulationer i tråden som skymmer sikten för oss som seriöst försöker att utreda brottet. I hans fall så har jag inte förstått vem som nyttjade vem och kastade bort sin partner när den var färdiganvänd. Någonstans läste jag att hon var lite låg för att det hade tagit slut och då tolkade jag det så att han hade kasserat henne. Vet du hur det gick till i detta fall?
2015-07-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
/--/

Den enda uppenbara tabben jag ser, oavsett facit, det är att avspärrningen på ladan ej hölls efter handsk-fyndet. Den avspärrningen borde inte på några villkor ha släppts på och det är en orubblig uppfattning jag har, eftersom den givna brottsmisstanken låg i grunden.
Det kan även vara att betrakta som en halv-tabbe att inte ladan blev ett föremål för detaljsök direkt, men det går kanske att härleda till att det bedömdes att resurserna skulle söka efter levande person - by the book.
Mysteriet med handsken får ge om det går att avfärda den halv-tabben.
/--/

Funderar kring om handsken verkligen tillhörde L, det har väl inte officiellt blivit bekräftat? Tänker att alla turer kring handsken (när den hittades, vem som hittade den, vilka som hållit i den etc) kan ha att göra med att den blev en för media 'dramatisk' detalj att skriva/tala om och att detta i viss mån gav den ett eget liv i rapporteringen.
Att polisen tog bort avspärrningen efter fyndet kanske var för att man då hade slagit fast att det inte var L:s handske?
Sedan gjorde något annat att man spärrade på igen, Gud och ful vet vad.
2015-07-10, 18:11
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Hon smsade sin pappa 18:23 vilket är väldigt konstigt, om hon skulle smsat att hon var på väg hem så skulle hon ju gjort det runt 18:05 då hon precis gått utanför dörren och satt sig på mopeden. Det är ca 20 minuter som ingen vet riktigt vad hon gjorde eller vart hon var...
18.10 är det klockslag som angetts förut . Förslaget är att hon först haft nån kontakt med kompisar på något sätt via mobilen. 13 minuter är inte så fruktansvärt lång tid när man skriver eller pratar.
2015-07-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Isf borde det finnas sms trafik eller kontakt via nätet som lätt kan kollas, alternativt att dom pratat med varandra men det borde kollegor märkt.

Jag undrar om BO rökte?!

Enligt bekanta som gick i skolan med BO rökte hon ibland, fest rökte dock mest.
2015-07-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
18.10 är det klockslag som angetts förut . Förslaget är att hon först haft nån kontakt med kompisar på något sätt via mobilen. 13 minuter är inte så fruktansvärt lång tid när man skriver eller pratar.

Verkar stå lite olika tider överallt men om det var lugnt på fiket så började man nog städa av redan innan man stängde.

13 minuter är klart mindre konstigt än 23 men det är fortfarande ganska lång tid för att kolla facebook/instagram.
2015-07-10, 18:16
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag skriver att det inte är en av mina troliga scenarios men när det skrivs felaktigt att han hade alibi så förtydligar jag att det är vid försvinnandet och inte vid mordet. Rätt måste vara rätt om vi skall lösa detta. Det är så mycket spekulationer i tråden som skymmer sikten för oss som seriöst försöker att utreda brottet. I hans fall så har jag inte förstått vem som nyttjade vem och kastade bort sin partner när den var färdiganvänd. Någonstans läste jag att hon var lite låg för att det hade tagit slut och då tolkade jag det så att han hade kasserat henne. Vet du hur det gick till i detta fall?
Ingen i denna tråd kommer att lösa detta brott. Det kommer polisen att göra.
Vad tror du det beror på att en viss person sitter häktad på sannolika skäl och inte Lisas fd pojkvän?
2015-07-10, 18:17
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Verkar stå lite olika tider överallt men om det var lugnt på fiket så började man nog städa av redan innan man stängde.

13 minuter är klart mindre konstigt än 23 men det är fortfarande ganska lång tid för att kolla facebook/instagram.
Hur lång tid brukar du ta på dig för att kolla och skriva och eventuellt prata?
2015-07-10, 18:18
Medlem
ME077s avatar
Undrar om MGM har en fetisch för bland annat förkläden. Frun facebook-gillade ju ett företag som sålde specifikt förkläden, och hon hade ett förkläde på sig då de hämtades till förhör. Och personalen på caféet borde rimligtvis använda förkläden... Personalen som sa sig tyckt det var obehagligt när "de där killarna" stirrade på dem. (När de arbetade på uteserveringen framför ladan kan tänkas).

Också märkligt ju att den 35-årige MGM gillar Stardoll (beskrivs som dress up games för tjejer), diverse företag med tjejkläder, bebiskläder, samt nagellack.

Inte långsökt att NB har anonyma sexkontaktannonser på nätet.
2015-07-10, 18:22
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Undrar om MGM har en fetisch för bland annat förkläden. Frun facebook-gillade ju ett företag som sålde specifikt förkläden, och hon hade ett förkläde på sig då de hämtades till förhör. Och personalen på caféet borde rimligtvis använda förkläden... Personalen som sa sig tyckt det var obehagligt när "de där killarna" stirrade på dem. (När de arbetade på uteserveringen framför ladan kan tänkas).

Också märkligt ju att den 35-årige MGM gillar Stardoll (beskrivs som dress up games för tjejer), diverse företag med tjejkläder, bebiskläder, samt nagellack.

Inte långsökt att NB har anonyma sexkontaktannonser på nätet.
Hon hade nog inte förkläde när hon skulle åka hem
2015-07-10, 18:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Enligt bekanta som gick i skolan med BO rökte hon ibland, fest rökte dock mest.

Vart har du fått den uppgiften?

Enligt en av hennes bästa vänners bloggar rökte hon absolut inte.
2015-07-10, 18:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag förstår inte varför hon behövde smsa. Kaféet stängde kl 18. Ja, vad skulle hon annars göra än att åka hem?? Är det nåt att smsa om? Det visste väl alla när dom stängde.

Hon skulle åka hem för första gången från jobbet på sin moped. Resan var 4,5 mil. Inget konstigt alls att hon hör av sig innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in