Citat:
Ursprungligen postat av
Bling Bling
Jag har en hypotetisk fråga angående recept och urinprover som jag har funderat lite på.
Säg att man har haft ett läkemedel (exempelvis Tramadol) utskrivet av läkare för flera år sedan, och man nu känner för att käka lite tradd nån gång ibland. Kan man, i händelse av att man skulle åka på ett urinprov på jobbet, då hävda att man bara ätit sin medicin som man har haft liggande hemma i evigheter utan att röra? Alltså, kan en annan läkare på något vis se vad man har haft för recept långt bakåt i tiden, och skulle det isåfall spela någon roll hur gammalt receptet är? Jag menar, läkemedel håller ju oftast rätt länge, och även om det skulle ha gått över B.F-datum borde man väl ha rätt att käka sina piller bäst man vill?
Har faktiskt undrat över detta länge så om någon vet, dela gärna med er. Tack!
Det som gäller är att du ska ta dem så som läkaren gett ordination på tex Max 100mg om dagen för den tiden skadan gäller tex 2 veckor. Efter det är det olovligt , räknas ju som att medicinen är utsatt. Behövs det längre så måste du prata med läkaren om det .
Dock så är det ju inte många som är sådana paragrafryttare till 100% är ju vanligt att folk
har gamla läkemedel hemma i skåpet . Bara du uppger att du tex tog några nu under veckan,
haft ont i ryggen och hade ett par kvar sedan tidigare. Så var ärlig bara innan testet så är det nog
ingen fara ska du se.
Sen, dock beroende på vad du jobbar med inte bara åka på urinprov hur som helst.
//Retarderad