Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag tror också på legitimeringen som jag sa i mitt tidigare inlägg. Konsensussvensken har nu märkt att han inte är esnam i att tycka att saker håller på att gå åt helvete. Det får mig att tänka på en annan grej.
I Sentios junimätning var ställningen ungefär följande:
S ~24%
M ~24%
SD ~22%
Det skiljde tiondelar mellan S och M och SD var 2 procent efter. Om det är som jag tror att det är legitimeringen och gräsrotsaktivism och Almedalen som förorsakat detta tokhopp på 3% i den senaste undersökningen från Demoskop så borde en uppgången vara generell och inte institutsbunden.
Därför mina vänner, vågar jag sticka ut huvudet och förutspå att SD kommer vara största parti i Nästa Sentio. Har jag fel får ni häckla mig i tråden och se min trådförnedring när jag tvingas krypa till korset och säga att jag hade fel.
Men jag tror jag slipper. Så alla tråddeltagare:
SD blir största parti i Sentio i juli.

Det är fullt möjligt att det blir så, och visst kan man känna sig glad så långt, men det finns fortfarande en lång väg att gå:
Svensken i allmänhet tycker att invandringen är alldeles "helvetes för stor", men fundamentet kanske ändå står kvar orubbat hos dessa nytillkomna sympatisörer. Fortfarande gäller tesen att mångkultur är något eftersträvansvärt i sig, bara den sker med måtta.
Man ser också nu invandringskritiska skribenter i gammelmedia uttrycka missnöje över "volymer", men dessa skriver i allmänhet att de självklart är för "ett öppet Sverige". Detta ord: "öppet" ger läsare i allmänhet en positiv känsla för invandring som fenomen. Endast de läsare som verkligen tänker efter inser att öppenhet här betyder fri åtkomlighet för alla och envar att komma in och ta för sig av vad som finns här.
Det krävs fortsatt "folkbildning" där SD måste påpeka de historiska konsekvenserna av mångkultur (Jugoslavien, Indien, Sudan, Irak etc etc) med dess etniska konflikter som alltid uppstår liksom vad denna "underbara" öppenhet innebär i praktiken, dvs att vi skänker bort vad vi har.
Sen är det förstås just nu ett bra tillfälle att attackera islamismen. Vi ser i världen vad vi bör frukta mest.