Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Instämmer. Det kanske var det hon sysslade med innan hon skickade SMS till pappan.
Jag kanske seglar men min erfarenhet är man ska inte krångla till det, sanningen är oftast enklare än man tror.
Ja, det är möjligt att det var det som hon höll på med innan hon SMS.a.
Den enklaste hypotesen jag kan komma på över hur det har gått till:
GM slänger in LH i baksätet, alternativt i bagageluckan och åker söderut? LH försöker under bilturen få igång sin mobil som har batteritorsk. MGM märker detta under färd eller när han stannar bilen och blir förbannad och slår sönder mobilen. MGM åker vidare mot Mantorp och låser in LH utan att hans fru ser.
Dagen efter ska MGM träffa AJ i ladan och han eller hans bror tar bilen dit och märker på vägen dit att det finns lite grejer i baksätet, typ klockspännet mm. MGM ber sin bror slänga ut sakerna genom sin fönsterruta och säger att det är skit som ska slängas. MGM vill ju inte åka med bilen fylld med synliga spår bort till cafet om polisen skulle få lust att kolla den och han vill heller ej säga till medpassagerare att det är LHs saker. Hellre spår vid vägen än i hans bil tänker MGM. Kanske ännu enklare om det är lillebror som kör bilen och MGM själv hittar sakerna och slänger ut de lite halvdiskret med handskar på under bilfärden.
Handsken, den enklaste förklaringen är att det är massa grejer i ladan (stökigt) och att handsken legat där hela tiden och att den som sökte i ladan var stressad och såg den inte. Alternativt att MGM upptäckte att handsken var kvar i bilen när de kom fram till ladan och kom på att han även måste dumpa den om polisen skulle få för sig att kolla bilen.