Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 21:32
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det är underligt att "locket på" och allt omkring är så tätt så det inte läckt en bokstav om någonting.

Precis! Man undrar varför det är så speciellt med denna FU som gör den så annorlunda mot alla andra. Eller är det nån ny policy? Eller ÄR det något väldigt annorlunda i det här fallet?
2015-07-13, 21:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Precis! Man undrar varför det är så speciellt med denna FU som gör den så annorlunda mot alla andra. Eller är det nån ny policy? Eller ÄR det något väldigt annorlunda i det här fallet?
Det är inget speciellt med den här FU:n. Det är FU som det läcker om som är speciella. Någon sprider information i strid med lagar och bestämmelser.
2015-07-13, 21:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det finns fotbollsplan i Källby.
Vem som spelade i Vårgårda vet jag inte. Jag har som sagt inte sagt något om någon expojkvän.
Då återstår det för dig att kunna visa på att det spelades någon fotboll där i Källby
på söndagen. Förmår du det tror du?
Det kanske inte sparkades så mycket som ett dugg med boll den dagen.

Ta och kolla upp det ordentligt vet jag och återkom sedan med tillförlitligt besked.

Och du är fortfarande inställd på att Lisa verkligen körde iväg från jobbet och
mötte sitt öde någonstans på vägen (eller på någon fotbollsplan gudbevars) och att
hennes baneman var så infernalisk av sig att han tog och körde tillbaka offrets moped
dit den stått förut på baksidan av Blombergs Café? (Hur han nu kunde veta var den stått
exakt? Frågade han Lisa om det innan han gav sig på henne?)
Och sedan helt iskallt också for bort till där han lagt sitt offer i nåt skogsparti och
transporterade henne till nån bod inne på Martorps Gård? Det håller du också fast vid
antar jag? Eller har du besinnat dig och kommit på bättre och förståndigare tankar?
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-13 kl. 21:42.
2015-07-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Fast det har ju hänt hemska saker sedan LH dog. Dottern som dödades, styckmordet osv. I alla andra fall har man fått veta vart och hur så kan inte vara nån ny grej utan unikt för detta fallet.
2015-07-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
JAg pratar inte om några speciella.
Jag kopplade till de som påstod att fotbollsspelarna hade alibi. Men de slutade spela kl 18. och Lisa körde från jobbet vid sextiden.
Hon hade mycket väl kunnat köra ner till fotbollsplanen och där vänta på fotbollsduschningen o -ombytet skulle bli klart. 1823 skrev hon till sin far att hon nu var på väg.
Dvs då hade hon sin passagerare bredvid sig och körde iväg direkt.
7 minuter senare stängdes telefonen av.
Det tar inte längre än 1 eller 2 minuter att köra från fotbollsplanen till stället var mobilskalet hittades.

Dvs fotbollsspelarna har faktiskt inte något alibi bara för att de spelade n match som slutade kl 18. särskilt inte eftersom Lisa utan problem kunde köra ner dit tills kl 1823.

Vänta nu lite var fotbollsmatchen i området?
2015-07-13, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av Moanell
Fast det har ju hänt hemska saker sedan LH dog. Dottern som dödades, styckmordet osv. I alla andra fall har man fått veta vart och hur så kan inte vara nån ny grej utan unikt för detta fallet.

Polisen själva kan mörka? Stor blunder hur som helst att hon hittades för "sent" och avliden. Hon kanske låg och plågades i flera dagar samtidigt som litauerna gick och letade i sann MP-anda.
2015-07-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
I det här fallet måste det finnas en spaningsledning som kommer med direktiven, en nära anhörig vill inte tro att personen blivit mördad, men spaningsledningen borde satt in resurser för det.
Det enda är att rekvirera likspårshundar och spårhundar för levande person.
Med en likspårhund går det mycket snabbt att scanna av ekonomibyggnaderna som det rörde sig om, polisen hade rätt att gå in i byggnaderna och en likspårhund känner snabbt om det finns kadaverine lukten där. Jag anser på 1 dag skulle alla byggnader varit avslutade med sök.
Jag tror aldrig att polisen har missat någon byggnad sett till förundersökningar jag följt är de mycket noggranna och missar inte det som bör tas upp.
Om det hade funnits journalister som kan kallas för det, borde de ha tagit upp den här frågan när det hölls presskonferens, istället jamsade de om vilket bra jobb de gjort som hittat kroppen efter 5 dygn.
Det som framkommit är att först anhölls gästarbetarna alla tre sedan gick en hundförare mot lokalen och hunden gav skall utanför lokalen som är en mycket säker markering om lik där inne, som gjorde att de bröt upp dörren och där fanns kroppen.
Jag anser alltsammans MYSKO.

Vad är det du tycker är MYSKO? Har du nån tanke du vill dela......
2015-07-13, 21:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Då återstår det för dig att kunna visa på att det spelades någon fotboll där i Källby
på söndagen. Förmår du det tror du?
Det kanske inte sparkades så mycket som ett dugg med boll den dagen.

Ta och kolla upp det ordentligt vet jag och återkom sedan med tillförlitligt besked.

Och du är fortfarande inställd på att Lisa verkligen körde iväg från jobbet och
mötte sitt öde någonstans på vägen (eller på någon fotbollsplan gudbevars) och att
hennes baneman var så infernalisk av sig att han tog och körde tillbaka offrets moped
dit den stått förut på baksidan av Blombergs Café? (Hur han nu kunde veta var den stått
exakt? Frågade han Lisa om det innan han gav sig på henne?)
Och sedan helt iskallt också for bort till där han lagt sitt offer i nåt skogsparti och
transporterade henne till nån bod inne på Martorps Gård? Det håller du också fast vid
antar jag? Eller har du besinnat dig och kommit på bättre och förståndigare tankar?

Här är Le Grand Maître ursprungstanke ( citerar )
Dessutom skulle hon haft tid att plocka upp någon från det omtalade fotbollslaget. Hon körde från caféet när hon slutade vid 18-tiden. Hon körde till fotbollsplanen och väntade tills de var färdiga. Då textade hon samtidigt till pappan 18.23. Sen åkte hon och en från fotbollslaget iväg på hennes moped till mordplatsen.

Det omtalade fotbollslaget är således det lag som spelade en match i Vårgårda.
Ytterligare ett bevis på att den omtalade skribenten bara har fnas i skallen.

EDIT (citat från sammanställning TS)
"Ex-pojkvännen Var snabbt uppe för diskussion, med svartsjuka som motiv. Har alibi i form av en fotbollsmatch som han spelade på annan ort. Han gjorde mål i matchen och finns med i målprotokollet."
Senast redigerad av rotesau 2015-07-13 kl. 21:55.
2015-07-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Då räcker nog inte 1 till 2 minuter – snarare minst 4.. Men han är säkert fortsatt starkt misstänkt enligt FB logik.

Jag trodde han spelade i Norra Norrland och var därmed avskriven vid tidpunkten för försvinnandet. Nu verkar det som om han spelade i grannbyn ett gångavstånd därifrån. Det här blir bara värre och värre. Vilken härva!
2015-07-13, 21:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag trodde han spelade i Norra Norrland och var därmed avskriven vid tidpunkten för försvinnandet. Nu verkar det som om han spelade i grannbyn ett gångavstånd därifrån. Det här blir bara värre och värre. Vilken härva!

84 km. Start walking...
2015-07-13, 21:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Polisen själva kan mörka? Stor blunder hur som helst att hon hittades för "sent" och avliden. Hon kanske låg och plågades i flera dagar samtidigt som litauerna gick och letade i sann MP-anda.

Snarare stor ”tur” att hon hittades. Lite andra förutsättningar och hon kunde lika gärna varit nergrävd ett antal mil därifrån.
2015-07-13, 21:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nja, om nu inte tidningen ljuger så lutar jag mer åt att det är en källa från den baltiska ambassaden. (...)

Jo, jag kan också tänka mig att Wennerholm sagt lite mer till någon diplomat. Minns att Litauen offentligt värnade om de diplomatiska förbindelserna i samband med att MGM greps.
Om nu den tidningen över huvud taget ska tas på allvar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in