Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-11, 00:35
Medlem
Grandiosos avatar
De som händelsevis bespetsar sig på några obduktionsbilder kan nog glömma det helt.
Blir inga såna. Ingen bild heller från fyndplatsen med offret som man hittade henne.
Sedan den gången 2010 när man hade med bilder på sexmördade Elin Krantz i FUP
så gör man nog inte om det misstaget mer. Bilderna på henne från fyndplatsen trodde
polisen tydligen var bra maskerade, men det behövdes i själva verket ringa datakunskaper
för den som ville göra fotona fullt synliga. Klantigt värre av farbror blå den gången alltså.
Gjorde misstaget att bildgoogla på Elin K. för något år sedan och fortfarande då kunde
man hitta en av de fasansfulla bilderna på offret från fyndplatsen.
Det ska inte behöva ske med LH.

Ingen här är betjänt av att titta på några rysliga obduktionsfoton gällande trådens offer.
Det räcker med att de berörda, som utredare, rättsläkare, gör det på yrkets vägnar.
2015-07-11, 00:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Så om ingen kan svara så varför ställer du dumma frågor?

DET RÅDER YPPANDEFÖRBUD

Skrik inte, jag är inte döv.

Att just du skulle komma med ett sådant påpekande är ju helt otroligt och du vet varför. ROFL.

Nu såg jag i en länk till en tidningsartikel att de var tre flickor i cafeét. Det var väl fyra?
Madeleine
Lowa
Rebecka
Lisa

När lämnade egentlige Madeleine? Det står bara tidigare men inte hur mycket tidigare?
2015-07-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Hej Utredaren.
Kan du kommentera detta inlägg.

Stämmer det här?
Det stämmer inte,har identiferat en släkting efter tre dagar som dött i en bilolycka
2015-07-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mjölkrummet har använts som slaktrum. Kan man ha sådant utan rinnande vatten och avlopp?

Jag får ju lov att hålla med om att det verkar opraktiskt men det går väl såklart även om det för oss lekmän verkar smörjigt. Som förr i tiden helt enkelt och ute i skogen när man slaktar älg, har man sällan tillgång till rinnande vatten förutom i medhavda pet-flaskor kan jag tänka mig.

Men du, har du fotot från FB där en av bröderna står med den enes fruga på en trappa ute i naturen?
Jag hade det i min ena mobil men som jag tyvär kraschat och ännu inte orkat tömma på innehåll.

Vem blir gripen med orangegul t-shirt med samma eller likadana brallor som på bilden på trappen? Är bra om alla vet vem som är vem och inte minst jag själv ifall jag har fel i min utsaga.

Tack på förhand.
2015-07-11, 00:38
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har du trapp-bilden?
Den pixlade versionen:

http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/large/public/trappa_0.jpg?itok=mxEJWcgB

Du kan ju se byxorna i alla fall.
2015-07-11, 00:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Du är helt sanslöst trångsynt. Tänk att sitta så fast i sitt eget tänk att du vägrar att förhålla dig till fakta.
Nej jag ser ingen som helst likhet med ditt älgmord. Men jag förstår att i din hjärna så försegår saker med en helt egen logik så jag förstår att du på alla sätt försöker övertyga din omgivning om dina osammanhängande teorier.
Nej, det är inte jag som är trångsynt, det är du. Det är inte åklagaren som bestämmer brottsrubriceringen. I det här fallet åtalade åklagaren för mord på egen övertygelse. Domen blev vållande till annans död. Så även om åklagaren kallar det mord så behöver det inte vara det.

Förresten, vilka fakta tycker du att jag ska förhålla mig till? Att den misstänkte erkände för tre dygn sedan och uppgiften inte har publicerats ännu? Är det bra fakta?
2015-07-11, 00:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Precis! .18.24 och därefter hände nåt☺️☺️det vet vi alla. 💔

Eftersom det var första dagen som Lisa hade moppen till jobbet så va hon säkerligen ute i god tid. Det var kallt och blåsigt den morgonen.
2015-07-11, 00:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att tysta ett vittne som skvallrar om våldtäktsförsök eller i det fall GM nu lyckades förgripa sig på LH.
Döda talar inte, därför.
En LH som berättar hade varit katastrof för litauerna, skam och slutjobbat på orten för alla 3.

Är det inte precis lika illa nu då?
Nä du, den slutledningen är inget att komma med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Åh snälla, berätta mer!! Eller svara åtminstone på min fråga: har man triangulerat (?) och bestämt position på Lisas mobil och en litauisk mobil, var de t.ex. under samma mast vid samma tidpunkt?

Det har gjorts en omfattande koll av mobila förehavanden runt aktuell plats. Inte en mast utan det samverkansöks via samtliga master i området, oberoende av operatör. Skulle tippa på ett hundratal mobiler som fastnat (inkl. kafégäster). Även Lisas mobil och som jag skrev förut utlandsreggade funkar utmärk i Sverige.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, det var NB själv, med sin obehagliga blick, som stod i trappan med sin fru. Den uppsynen glömmer i alla fall inte jag. (Länken finns kvar i tråden, men bilden är naturligtvis bortplockad. Säkerligen har någon ändå sparat den.)
Den yngre har inte lika tätt avstånd mellan ögonen. De är inte speciellt lika egentligen. Som jag har sagt tidigare, behöver de ju inte vara biologiska bröder.

Jag ska inte försvara min tes till förbannelse men jag vill minnas att det i samband med publiceringen av det fotot, just slogs fast att det det var "fel" äkta man som stod intill kvinnan. Jag har den sparad men kommer inte åt den just nu.
Har jag fel, så har jag självfallet fel å inget mer med det.
2015-07-11, 00:42
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=joxarn|53970523]Om det skulle vara sant så är det fel person som sitter häktad. Då går det en lös mördare ute och som sitter och kollar på NBU

Hello anser me pleease!
2015-07-11, 00:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Jag får ju lov att hålla med om att det verkar opraktiskt men det går väl såklart även om det för oss lekmän verkar smörjigt. Som förr i tiden helt enkelt och ute i skogen när man slaktar älg, har man sällan tillgång till rinnande vatten förutom i medhavda pet-flaskor kan jag tänka mig.

Men du, har du fotot från FB där en av bröderna står med den enes fruga på en trappa ute i naturen?
Jag hade det i min ena mobil men som jag tyvär kraschat och ännu inte orkat tömma på innehåll.

Vem blir gripen med orangegul t-shirt med samma eller likadana brallor som på bilden på trappen? Är bra om alla vet vem som är vem och inte minst jag själv ifall jag har fel i min utsaga.

Tack på förhand.
Nej, tyvärr inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in