Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-11, 00:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fel..... du får läsa om och läsa rätt. Åklagaren har gått ut med
"Exakt hur det gått till vill polisen inte berätta i nuläget, men det stod genast klart att hon blivit bragd om livet."

Har förut länkat till dessa artiklar som citerar åklagaren men ändå vill vissa påstå att åklagaren sagt något om "inte naturlig död"
Detta är något som åklagaren inte sagt. Är det för att kunna fantisera vidare för att detta blivit en trådsanning?

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2769954-mordutredningen-tar-ingen-paus

Jag tror inte att åklagaren skulle uttrycka sig som han gör i intervjun "Ja, det här är ett mord" om han inte vore 100% säker på att det är ett mord. Ex. strypmärken, knivhugg, skottskada (mindre sannolikt).
Får jag påminna om "älgmordet"? Polis och åklagare var övertygade om mord då också. http://www.expressen.se/nyheter/agneta-dodad-av-alg---maken-oskyldigt-haktad/ Med det inte sagt att jag misstänker en älg i detta fall, men polis och åklagare har tagit fel förut. Och hur kan åklagaren veta att det inte finns förmildrande omständigheter som motiverar att brottsrubriceringen blir dråp? Kanske den misstänkte hade erkänt redan den 7 juli, #Kellywoman, och berättat?
2015-07-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fuxborg har inte sagt något om när mobilen tappade signalen.
Ser ut som du slingrar dig. Kan du inte redogöra för hur du kom över den exakta tidsangivelsen du postade?

Jo Fuxborg har sagt detta i en media. Nej jag slingrar mig inte.
Jag råkar vara uppväxt i Skaraborg och har gemensamma bekanta med den drabbade familjen. Sen är jag tekniker och har jobbat med radio och mobilsök de senaste decennierna, kanske gör att man blir lite nyfiken på tråden. Sen har jag inte varit aktivt inblandad i detta fall, har bara snokat lite av eget intresse.
Den exakta tidsangivelsen jag angav var ett svar på ett annat inlägg, det var nog lite överilat att gå ut med den även om det inte var någon direkt lögn.

Kan lägga ut ett litet ben om ni inte hoppar på mig.
Även utlandsreggade mobiler funkar alldeles utmärkt i detta område.
2015-07-11, 00:13
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tolkar åklagarens uttalande som att det finns tydliga tecken på kroppen som talar för mord. Alltså inte det faktum att hon hittas gömd utan konkreta saker såsom strypmärken eller knivskada.

I skrivande stund har polisen säkerligen dödsorsaken på bordet.
Jo det är mer troligt som du säger, men jag tycker ändå inte att vi vågar utesluta olycka. Hoppas att nu när begravningen är överstökad så borde de väl åtminstone gå ut med dödsorsak. Men gissar att åklagaren ligger på en solstol nu, och vill göra ett tag till.
2015-07-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Minns att jag tyckte det var märkligt att den gröna containern, som stod bakom kafét invid Lisas moped, inte blev undersökt förrän 3 dagar efter försvinnandet.
/--/

Jaja, lätt att vara klok i efterhand. Tror dock att Lisa dödades samma kväll hon anmäldes försvunnen, dvs. Söndag kväll.

Menar inte att ifrågasätta då jag inte har koll på alla detaljer men var det verkligen så att det tog 3 dgr innan containern kollades, känns onekligen mkt märkligt isf.

Tror också L:s liv ändades sön kväll. Tror och ber.
2015-07-11, 00:14
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den ”situation” uppkom nog först efter 18:23.

Precis! .18.24 och därefter hände nåt☺️☺️det vet vi alla. 💔
2015-07-11, 00:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Jo Fuxborg har sagt detta i en media. Nej jag slingrar mig inte.
Jag råkar vara uppväxt i Skaraborg och har gemensamma bekanta med den drabbade familjen. Sen är jag tekniker och har jobbat med radio och mobilsök de senaste decennierna, kanske gör att man blir lite nyfiken på tråden. Sen har jag inte varit aktivt inblandad i detta fall, har bara snokat lite av eget intresse.
Den exakta tidsangivelsen jag angav var ett svar på ett annat inlägg, det var nog lite överilat att gå ut med den även om det inte var någon direkt lögn.

Kan lägga ut ett litet ben om ni inte hoppar på mig.
Även utlandsreggade mobiler funkar alldeles utmärkt i detta område.

Åh snälla, berätta mer!! Eller svara åtminstone på min fråga: har man triangulerat (?) och bestämt position på Lisas mobil och en litauisk mobil, var de t.ex. under samma mast vid samma tidpunkt?
2015-07-11, 00:17
Medlem
ME077s avatar
Förresten kom tråden fram till vad den omtalade röda tråden kunde vara?

"Enligt polisens presstalesperson Stefan Gustafsson följer fynden en "röd tråd".
– Fynden har inte gjorts i direkt anslutning till varandra, men det finns trots allt en röd tråd i det hela. Nu måste vi reda ut varför de är där och hur de hamnat där, säger han"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20943374.ab
2015-07-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
1. Men nu tyder absolut ingenting på fullbordad våldtäkt. Snarare tvärtom, allt tyder på ett snabbt tystnande av BO.

2. Du håller inte en flicka vid liv mitt på blanka tidiga kvällen bland folk, nära landsväg och ingen har vare sig hört eller sett något.
Låter inte realistiskt för fem öre.

Jag är övertygad om att mobilen som tystnade max 10 minuter efter att Lisa skickade sitt SMS är gjort EFTER hennes död.
Ja, det kanske t om var i striden om hennes mobil som Lisa lämnade jordelivet.

Lisa är död 10 min efter hon skickade SMS:et

Vad hade MT för motiv/anledning att döda LH?
2015-07-11, 00:20
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo det är mer troligt som du säger, men jag tycker ändå inte att vi vågar utesluta olycka. Hoppas att nu när begravningen är överstökad så borde de väl åtminstone gå ut med dödsorsak. Men gissar att åklagaren ligger på en solstol nu, och vill göra ett tag till.

Finns ingen logik i att gömma kroppen om det var en olycka.
2015-07-11, 00:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Finns ingen logik i att gömma kroppen om det var en olycka.
Det finns det visst det, om man inte vill åka i fängelse för vållande till annans död.
2015-07-11, 00:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Varför skall de släppa dödsorsaken innan de har ett erkännande? Kan ju vara så att det är en spektakulär eller ovanlig orsak som de inte ens vill att försvarsadvokaten skall känna till. Alltså jag har ingen aning men jag kan tänka mig att polisen har sina skäl.
2015-07-11, 00:23
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Finns det någon som förstår Litauianska? Är lite nyfiken på om deras tidningar samt annan media följer detta? Hur går snacket där gällande de MT?
Jag läste (google translate) lite diskussioner (mellan privatpersoner) i lituaisk media häromdagen. En hel del spekulerade om människohandel. Har du kollat t ex www.lrytas.lt, där finns ju många artiklar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in