Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-11, 00:24
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad hade MT för motiv/anledning att döda LH?
Att tysta ett vittne som skvallrar om våldtäktsförsök eller i det fall GM nu lyckades förgripa sig på LH.
Döda talar inte, därför.
En LH som berättar hade varit katastrof för litauerna, skam och slutjobbat på orten för alla 3.
2015-07-11, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Förresten kom tråden fram till vad den omtalade röda tråden kunde vara?

"Enligt polisens presstalesperson Stefan Gustafsson följer fynden en "röd tråd".
– Fynden har inte gjorts i direkt anslutning till varandra, men det finns trots allt en röd tråd i det hela. Nu måste vi reda ut varför de är där och hur de hamnat där, säger han"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20943374.ab

Troliga är väl att den röda tråden var att alla fynden låg i nära anslutning till vägen.
2015-07-11, 00:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns det visst det, om man inte vill åka i fängelse för vållande till annans död.

Beror ju på vilken typ av olycka som skulle inträffat i så fall. En påkörning utan vittnen hade väl inte varit något för dessa iskalla herrar.
2015-07-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hmm, varför är hon då död? Om hon inte blev våldtagen.. Oftast mördas kvinnan för att hon inte skall kunna anmäla en våldtäkt. Åklagaren har sagt, klart och tydligt, att detta handlar om ett mord och ingenting annat. Det är alltså inte en olycka som någon försökt dölja.

Hon kan vara död för att hon fått veta något hon inte borde veta eller för att hon sett något hon inte borde se. Jag tror inte alls på våldäktsteorin för då hade det funnits stark teknisk bevisning och det finns det inte. Inte heller vet man vilken dag eller hur hon dog tydligen och det kan bara tyda på en sak. Att flera skador finns där var och en är dödande ,det kan vara slag,strypning,gift,slaktmask,skjuten eller en överdos av narkotika dvs flera av dessa saker på samma gång. De har fått ta prover som tar lång tid att analysera för att dödsorsaken inte går att se med enbart obduktion. Gärningmannen/kvinnan är förmodligen någon som dödade Lisa för att skydda sig själv eller någon annan från något som Lisa annars hade berättat
2015-07-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att tysta ett vittne som skvallrar om våldtäktsförsök eller i det fall GM nu lyckades förgripa sig på LH.
Döda talar inte, därför.
En LH som berättar hade varit katastrof för litauerna, skam och slutjobbat på orten för alla 3.

Jag vet vad du menar. Jag vill höra vad utredaren vet. Han påstår att det aldrig var talan om ett våldtäktförsök.
2015-07-11, 00:29
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Får jag påminna om "älgmordet"? Polis och åklagare var övertygade om mord då också. http://www.expressen.se/nyheter/agneta-dodad-av-alg---maken-oskyldigt-haktad/ Med det inte sagt att jag misstänker en älg i detta fall, men polis och åklagare har tagit fel förut.

Du är helt sanslöst trångsynt. Tänk att sitta så fast i sitt eget tänk att du vägrar att förhålla dig till fakta.
Nej jag ser ingen som helst likhet med ditt älgmord. Men jag förstår att i din hjärna så försegår saker med en helt egen logik så jag förstår att du på alla sätt försöker övertyga din omgivning om dina osammanhängande teorier.
2015-07-11, 00:29
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Däremot står ju deras födelsetal under och det var herren till höger som stod i trappen med den äldres fru.
Nej, det var NB själv, med sin obehagliga blick, som stod i trappan med sin fru. Den uppsynen glömmer i alla fall inte jag. (Länken finns kvar i tråden, men bilden är naturligtvis bortplockad. Säkerligen har någon ändå sparat den.)
Den yngre har inte lika tätt avstånd mellan ögonen. De är inte speciellt lika egentligen. Som jag har sagt tidigare, behöver de ju inte vara biologiska bröder.
2015-07-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://www.google.se/search?q=nerijus+bilevicius&biw=1440&bih=724&sourc e=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=nz6gVdWPE4mGzAPj4K3wDQ&ved =0CAYQ_AUoAQ#imgrc=v7DcdvXv_M9r5M%3A
Jag är lika säker åt andra hållet. Lillebrodern har formen som passar till bilden där ryggar syns.
Storebror är mer mörkhårig och ser smalare ut.
Men jag föreslår en paus i ämnet tills bilden på man+kvinna i trappan går att få fram. Någon lär väl ha sparat den?

Det är storebrodern i trappan
2015-07-11, 00:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
På de bilderna är hårfärgen tvärtom, så där faller mitt argument om det.
Däremot står ju deras födelsetal under och det var herren till höger som stod i trappen med den äldres fru.

Har inte heller bilden sparad men Xeniaonatopp sitter på mkt material i länkväg. Jag ristar det inte i sten men i plywood.

Samma här,, det var längesen jag såg bilden på man+kvinna i trappan, och jag är normalbegåvad vad gäller bildminne, så det blir plywoodskivan för mig också

Byxorna är jag dock säker på. Det gula motivtrycket (vänster lår) syns på både bilden där polis för iväg honom i bojor, som på trapp-bilden.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Får jag påminna om "älgmordet"? Polis och åklagare var övertygade om mord då också. http://www.expressen.se/nyheter/agneta-dodad-av-alg---maken-oskyldigt-haktad/ Med det inte sagt att jag misstänker en älg i detta fall, men polis och åklagare har tagit fel förut. Och hur kan åklagaren veta att det inte finns förmildrande omständigheter som motiverar att brottsrubriceringen blir dråp? Kanske den misstänkte hade erkänt redan den 7 juli, #Kellywoman, och berättat?

Älgmordet, där jag är bekant med offrets bror...han hade också sina teorier innan allt var klart.

Åklagaren har sagt att Lisa inte ljöt en naturlig död. I den senaste intervjun sade han mord och att ingenting tydde på något annat.
Jag minns med säkerhet att han tidigare sagt, att Lisa blev "tagen av daga av annan".
Inte en annan älg då, antar jag att han menar.
Just det uttalandet utesluter emellertid inte olycka.
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Finns ingen logik i att gömma kroppen om det var en olycka.

nej det finns ingen logik. Ungefär lika lite logik som att man väljer att sitta häktad för mord om man vet om att de tär en olycka.
Olycka är en trådsanning för folk som så gärna vill ha en förklaring hur i helvete en 17åring kan försvinna på några minuter utan att något misstänkts försegått.

Det avskyvärda som har hänt är för många för stort för att ta in så det hade varit enklare om det fått vara en olycka där GM bara blev otroligt rädd. Men så är inte fallet och den sanningen tog åklagaren och polis ifrån oss samma dag hon hittades. Detta är ett mord
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
På de bilderna är hårfärgen tvärtom, så där faller mitt argument om det.

Har inte heller bilden sparad men Xeniaonatopp sitter på mkt material i länkväg. Jag ristar det inte i sten men i plywood.

Samma här,, det var längesen jag såg bilden på man+kvinna i trappan, och jag är normalbegåvad vad gäller bildminne, så det blir plywoodskivan för mig också

Byxorna är jag dock säker på. Det gula motivtrycket (vänster lår) syns på både bilden där polis för iväg honom i bojor, som på trapp-bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Det är storebrodern i trappan

Har du trapp-bilden?
Senast redigerad av rotesau 2015-07-11 kl. 00:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in