Citat:
Ursprungligen postat av
Herr.Dumballe
Bra inlägg. Jag håller med din teori i mångt och mycket, och att det är oplanerat tror jag kan ställas bortom rimligt tvivel. Jag tror att GM under en tid troligtvis spanat in LH, och på fyllan eller under drogpåverkan helt enkelt traskat iväg till caféet av ren impuls och åtrå. Antagligen har GM försökt göra ett sexuellt närmande, som resulterat i en brysk avvisning från LH:s sida, vilket i sin tur resulterar i en mindre kamp där GM till slut helt tappar förståndet och i rent vredesmod slår ihjäl henne. Med tanke på allt bevismaterial som sen blev strösslat ut över landsbygden och att kroppen påträffades i relativ närhet till caféet tror jag tyder ännu mer på att det inte var särskilt utstuderat.
En liten parentes: Ända från första början har jag tänkt tanken att GM kanske var den som skickade SMS:et till pappan. Det skulle ju isåfall ställa tidsramen för allting som hände på sin kant, eftersom GM isåfall lyckats kidnappa LH nästan omedelbart efter att hon gick av sitt pass kl 18.00. Detta talar ju emot ett oplanerat dåd i och för sig, då risken att GM av en ren slump lyckas befinna sig utanför caféet prick kl 18.00 är alldeles för liten. Vad tror ni om det?
Men isf måste ju gärningsmannen ha burit Lisa Holm hela vägen till ladan var hon dumpades.
Och det är väldigt tungt att bära en otymplig kropp, även om det är en späd flicka.
Tänk dessutom på att hon kanske blödde mycket och att det isf borde ha blivit spår.
Men vad jag vet så har ingen info om hur hon blev mördad kommit ut eller?
Eller så blev hon strypt och då finns inget blod såklart.
Men att böra omkring på en kropp är också väldigt vanskligt, dvs lätt att bli upptäckt och inget någon rädd gärningsman hade velat riskera bli sedd med.
Kanske hon blev gömd direkt efter dådet precis bakom caféet och GM kom tillbaka på natten för att släpa, bära iväg henne till ladan, eller blev instoppad i en bil som körde till ladan.
Om inte en medhjälpare fanns, eller en rullebör.
Och när hon väl blev dumpad i ladan så kunde såklart GM också lägga ut vantar och andra spår som villospår lite här och var.
Han kunde ju också ha kört tillbaka mopeden till caféet och bara gått därifrån utan att ta bort nyckeln.
Dvs sannolikheten för att Lisa skulle ha glömt nyckeln är ju obefintlig.
Men en mördare som stoppat henne på vägen och mördat henne hade ju absolut låtit nyckeln sitta kvar i mpeden om han körde tillbaka mopeden till henens arbetsplats.
Men det innebär då att det är någon som faktiskt Vet att hon jobbade där och att hon nyss kört från jobbet/slutat jobbet.
Just det ja, det låter på något sätt väldigt troligt.
Nyckeln satt i moppen eftersom mördaren kört tillbaka den.
En mördare som kände Lisa Holm, visste iaf vem det var väl.
En mördare som träffat på henne när hon var på vägen hem. Eller som var på väg till mördaren, kanske hälsade på.
Mördaren mördare henne någonstans, eller hemma hos sig.
Körde sen tillbaka mopeden till caféet ganska meddetsamma efter mordet pga allmän panik och att föräldrar etc ska leta runt caféet och inte längre bort.
Och sen när det blivit mörk och tryggt körde liket i sin bil och gömde i ladan där hon hittades - sen strösslade olika spår.