Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 17:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Äntligen lite ny fakta. Då de citerar åklagaren så borde det ju betyda att det är riktig information. Men fattar inte varför inte svensk media har nosat upp det här bara.
Nej, tidningen återger källor som återger åklagaren.
Citat:
Enligt källor, ledde domstolens beslut på det faktum att åklagaren har lämnat uppgifter om offrets kropp hittades DNA spår - inte Aivaras och Nerijus Bilevičius.
2015-07-13, 17:31
Avslutad
Citat:
Äntligen lite ny fakta. Då de citerar åklagaren så borde det ju betyda att det är riktig information. Men fattar inte varför inte svensk media har nosat upp det här bara.

För att svensk media är så PK. De blir skitnödiga varje gång det är folk från andra länder.
2015-07-13, 17:33
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du haft moppe? Man har ju moppen mellan benen. Båda fötterna i marken så tar sig inte moppen någonstans och du har båda händerna helt fria. Om du t.ex stannar vid rödljus håller du i moppen med båda händerna i ett krampaktigt tag för att den inte skall välta?

När jag hade moppe behövdes ingen hjälm och ingen nyckel heller. Behövs nyckeln för att få ner moppen från stödet eller är den bara till för att starta motorn eller att bara slå på tändningen och sen kickar man igång den?
Någon "riktig" mopedist som vet?

Det var tydligen en:
Peugeot Speedfight X Race (EU Moped, scootermodell, flerfärgad, årsmodell 2001).

Det enda nyckeln är till för är väl att aktivera det elektriska systemet så att man kan trycka på startknappen så att mopeden startar .
2015-07-13, 17:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, tidningen återger källor som återger åklagaren.
Ja ok, jag såg också din andra kommentar om att tidningen verkar ha lite tvivelaktigt rykte så vi får väl se om det stämmer.
2015-07-13, 17:35
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det förstår jag, men problemet är ju om det överhuvudtaget står "mikropartiklar" i den litauska texten, och om det överhuvudtaget står att, vad det nu än är dom hittat, dna eller mikropartiklar, om det kan kopplas till den misstänkt eller inte, för i den ena översättningen sägs det att det är en koppling och i den engelska det motsatta.
Anyway, jag tror inte på dessa Litauen nyhets artiklar, en tidigare artikel påstod ju att den yngre brodern hade delvis erkänt, och han är ju släppt så nja Litauen media är opålitlig enligt mig.
Jag har i tidigare inlägg ifrågasatt hur media i Litauen kan veta mer än svensk. Det känns som de gör egna tolkningar och glider på sanningen. Åklagaren har gått ut med att det finns teknisk bevisning som stärker misstanken mot den äldre broder och försvagar för den yngre. Vad för slags teknisk bevisning det finns har han inte sagt för då skulle pressen gått ut med detta direkt. Det är ju sådana uppgifter man försöker få fram i detta så yppandeförbjudna fall.
2015-07-13, 17:36
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag tror inte att polisen hade så starka misstankar mot MGM innan han gjorde sin tabbe där uppe vid Martorp . Annars borde dom ju ha sökt däruppe tidigare med tanke på att Martorp ingick i samma företag som både cafeét och ladan nere vid Blomberg . Eftersom MGM jobbade åt AJ så borde ju polisen sett att samband fanns mellan ställena om han varit misstänkt från början . Jag tror inte heller att dom visste ett dugg var LH fanns . Det har ju pratas om att hon fanns i närområdet men det var väl bara en gissning . Däremot så borde dom ju vid det laget räknat ut att hon inte var i livet .

Jag tror tvärt om att Polisen hållit ögonen på bröderna från dag 1 , men inte kopplat dom så mycket till Martorp pga att Gården har en arrendator som driver den .
Där kan det blivit en miss i kommunikationen mellan Polis och AJ om hur mycket tillträde bröderna har till Martorp .
Resten du skriver om BO är ju självklarheter tycker jag !
2015-07-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Med hänvisning till källor, rättens beslut ledde till faktum att åklagaren har försedd data på offrets kropp, hittat DNA spår - inte Aivaras och Nerivijus Bilevicius.

Enligt den texten finns det ingen koppling med Lisas DNA på kroppen till bröderna.
Håller inte med...men jag är ganska dålig på engelska, men brukar vara ganska bra på att förstå text i sitt sammanhang. :P
According to sources, the court's decision led to the fact that the prosecutor has provided data on the victim's body found DNA traces - not Aivaras and Nerijus Bilevičius.
Lithuanian does not recognize his guilt and denied had murdered."

Texten tolkar jag som

Enligt källor (Flashback? LOL ? ) så gjorde rättens beslut att åklagaren styrkte sin framställan med DNA spår, inte Aivaras och Nerijus

vilket kan tolkas som att det inte var DNA från båda bröderna som åklagren presenterade utan bara från en, eller syfta på att det var inte deras handlande/överklagande i sig som ledde till åklagarens beslut att lägga fram DNA-bevisning. Eller typ att det var DNA från LH som fastnat på MGM eller på MGMs bil eller liknande.
Senast redigerad av ulvan 2015-07-13 kl. 17:40.
2015-07-13, 17:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Håller inte med...men jag är ganska dålig på engelska, men brukar vara ganska bra på att förstå text i sitt sammanhang. :P
According to sources, the court's decision led to the fact that the prosecutor has provided data on the victim's body found DNA traces - not Aivaras and Nerijus Bilevičius.
Lithuanian does not recognize his guilt and denied had murdered."

Texten tolkar jag som

Enligt källor (Flashback? LOL ? ) så gjorde rättens beslut att åklagaren styrkte sin framställan med DNA spår, inte Aivaras och Nerijus

vilket kan tolkas som att det inte var DNA från båda bröderna som åklagren presenterade utan bara från en, eller syfta på att det var inte deras handlande/överklagande i sig som ledde till åklagarens beslut att lägga fram DNA-bevisning.
Eller så kan det tolkas att det hittades DNA, men inte från någon av bröderna.
2015-07-13, 17:41
Medlem
Gusselbys avatar
Undrar om det finns någon mening i att flera av fynden ligger utmed eller i anslutning till den väg LH eventuellt skulle ha tagit på vägen hemåt om hon hade kommit iväg?
(Alternativ väg skulle vara förbi Blombergs säteri och brödernas bostad samt förbi Martorp.)
2015-07-13, 17:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Eftersom de köpte tre djupfrysta pizzor tar det en viss tid att göra iordning pizzorna, ugnen skall värmas upp och det blir en viss gräddning kanske med extra ingredienser.
Det kan väl vem som helst inse att det fanns ingen tid för något mord, annat program var fullspäckat för gästarbetarna. Det kan ses som årets skandal att anklaga och häkta de här gästarbetarna misstänkta för mordet på Lisa, skall man anhålla och häkta personer måste det finnas annan fakta än vad man tror, det skall finnas bevis som motiverar en häktning.
Sveriges rättsväsen har väl hamnat i nivå med bananrepublikerna, men de lär klassa ned sig till en lingonrepublik. Om de nu skulle få för sig att göra en konstruktion som medför att den häktade gästarbetaren blir fälld för griftefridsbrott, då kan det påstås utan överdrift att det är spiken i kistan för svenska rättssamhället.
Pizza in my ass.

Så du har slagit fast den uppgiften som någon bombsäker sanning?
En religiös lirare med någon blogg kommer med andrahandsinformation och du bara köper
det rätt upp och ner utan minsta kritiska öga?
Det finns för övrigt något som heter mikrovågsugnar och där slänger du in
en fryst pizza och har den färdig på mindre än 5 minuter.

"Årets skandal", "Spiken i kistan för svenska rättssamhället" - jo, jag tackar jag.
Innan du ens vet ett egentligt skit om vad man har mot den nu häktade i bevisväg så är du
beredd att såga rubbet och bruka ord som ovan.

"Ett terrorist dåd" - har du i några inlägg konstaterat att fallet rör sig om.

En särskrivande rättshaverist med logik av inte denna världen visar var skåpet ska stå
(med en mördad flicka inuti) för oss andra men du får ursäkta: få delar nog din uppfattning
dessvärre.
Pizzatime.

Edit: Tror du inte att utredarna har kollat upp det här ifall det stämmer? Skulle det ha
undgått dem inbillar du dig?
Nej, knappast att det blir så att en pizza kommer att utgöra räddningen för den häktade.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-13 kl. 18:14.
2015-07-13, 17:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget DNA efter NB?

Citat:

Skulle detta stämma som litauisk media har tagit upp, så kan man undra över varför svensk inte har gjort detta också? Varför vet i s f litausk media mera än den inhemska?

Skulle det inte finnas några som helst DNA-spår så skulle även NB bli frisläppt. Något måste ju Westerholm ha på fötterna eftersom 35-åringen blev fortsatt häktad på sannolika skäl under hela fyra veckor.
2015-07-13, 17:47
Medlem
Citat:

Det kanske är möjligt at de har tagit information från något annat ställe (svensk eller utländsk media) där åklagaren citeras felaktigt alternativt använt googleöversättaren och missuppfattat vad han sagt

Ps hoppas inte då man vill ha ny information

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in