2015-07-10, 14:33
Medlem
Jag är antagen till 300hp, kan jag stå som reserv på 180hp?
Citera
2015-07-10, 15:08
Medlem
Pletheneiss avatar
Jag är reserv 1 i min urvalsgrupp där 20 personer blivit antagna.

Nu kan man dock söka in till mitt program igen. Om någon har bättre HP än mig och söker in till mitt program, sjunker jag ner i reservlistan då?

I början när jag såg att jag var reserv 1 kändes det rätt tryggt.. Men eftersom sökningen till programet återöppnats så känner jag mig osäker nu.
Citera
2015-07-10, 15:41
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perolako
Jag är antagen till 300hp, kan jag stå som reserv på 180hp?

Man brukar se det som poäng per termin, och program som går på fulltid motsvarar 30 hp per termin. Vid en ansökan kan bli antagen till max 45 hp per termin.

https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Svara-sa-har/

Om du blivit antagen till 45 högskolepoäng (hp) kan du stå som reserv till maximalt 165 hp. Om du inte fått någon utbildningsplats nu, kan du stå kvar som reserv till utbildningar på sammanlagt 210 hp.
Citera
2015-07-10, 19:08
Medlem
Michellys avatar
Är så glad att jag har blivit antagen till Psykologprogrammet!!
Citera
2015-07-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Jag är reserv 1 i min urvalsgrupp där 20 personer blivit antagna.

Nu kan man dock söka in till mitt program igen. Om någon har bättre HP än mig och söker in till mitt program, sjunker jag ner i reservlistan då?

I början när jag såg att jag var reserv 1 kändes det rätt tryggt.. Men eftersom sökningen till programet återöppnats så känner jag mig osäker nu.

Nej, de som sökte innan 15:e April går före de som kommer in med sen anmälan.
Citera
2015-07-10, 22:22
Medlem
Angående boende:

Jag är topp 3 på tre studentbostäder, men har tre andra studentbostäder som backup och är redo att göra intresseanmälan.

Dock undrar jag om när det står "sista anmälningsdagen: 07/15", kommer erbjudandet före, efter eller samma dag som sista anmälningsdagen?

/Snaggat
Citera
2015-07-10, 22:27
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggat
Angående boende:

Jag är topp 3 på tre studentbostäder, men har tre andra studentbostäder som backup och är redo att göra intresseanmälan.

Dock undrar jag om när det står "sista anmälningsdagen: 07/15", kommer erbjudandet före, efter eller samma dag som sista anmälningsdagen?

/Snaggat
Var ska du plugga?
Citera
2015-07-10, 22:29
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Angående boende:

/Snaggat

Sista anmälningsdag innebär att det är den sista dagen som man kan anmäla intresse för bostaden. Alltså kommer ett ev. erbjudande någon gång efter denna dag. Hur lång tid det tar skiljer från fall till fall (och hyresvärd till hyresvärd).
Citera
2015-07-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Var ska du plugga?

Växjö.

Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Sista anmälningsdag innebär att det är den sista dagen som man kan anmäla intresse för bostaden. Alltså kommer ett ev. erbjudande någon gång efter denna dag. Hur lång tid det tar skiljer från fall till fall (och hyresvärd till hyresvärd).

Aha, okej.

En följd fråga, angående kön. Jag är topp 2-3 på mina bostäder, hur stor är chansen att man får den? När jag såg att jag hamnade på 3:e plats hade jag lust o söka en ny bostad, för hur stor är chansen är plats 1+2 kommer tacka nej, liksom?

/Snaggat
Citera
2015-07-10, 22:36
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Växjö.

Aha, okej.

En följd fråga, angående kön. Jag är topp 2-3 på mina bostäder, hur stor är chansen att man får den? När jag såg att hamnade på 3:e plats hade jag lust o söka en ny bostad, för hur stor är chansen är plats 1+2 kommer tacka nej, liksom?

/Snaggat

Vågar inte gissa, men man kan väl säga att du tyvärr inte kan räkna med att få den eftersom det är ett högt tryck nu på bostäder precis efter urval 1.

Fingers crossed
Citera
2015-07-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Vågar inte gissa, men man kan väl säga att du tyvärr inte kan räkna med att få den eftersom det är ett högt tryck nu på bostäder precis efter urval 1.

Fingers crossed

Holy moly, nu såg jag att jag hamnat 3:a på alla mina 3 intresseanmälda bostäder. Tog bort 1 och lade till en annan så jag blev topp 2 (man kan ej se nr.1/2), vågar inte ta bort mina två andra val, för...jag har mailat företaget om hur många gånger man får ta bort sin intresseanmälan och välja ny, men de hade gått hem för dagen antar jag.

Någon som vet? Man får ej tacka nej till erbjudande mer än 3 gånger, men huruvida man får avbryta och göra en ny intresseanmälan, det vet jag ej, och stod ej på deras FAQ.

/Snaggat
Citera
2015-07-10, 23:07
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Holy moly, nu såg jag att jag hamnat 3:a på alla mina 3 intresseanmälda bostäder. Tog bort 1 och lade till en annan så jag blev topp 2 (man kan ej se nr.1/2), vågar inte ta bort mina två andra val, för...jag har mailat företaget om hur många gånger man får ta bort sin intresseanmälan och välja ny, men de hade gått hem för dagen antar jag.

Någon som vet? Man får ej tacka nej till erbjudande mer än 3 gånger, men huruvida man får avbryta och göra en ny intresseanmälan, det vet jag ej, och stod ej på deras FAQ.

/Snaggat

Wow, you're really new at this verkar det som

Intresseanmälningar brukar man kunna anmäla/avanmäla hur jävla mycket man vill, så du kan garanterat hålla på utan att vara orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in