2016-12-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vad menar du?

HP VT17 kan användas tidigast till HT17. HP VT17 skrivs i april, VT17 börjar i mitten av januari.

Ursäkta, jag har dygnat och skrev fel där. Menar om jag gör HP för VT17 och vill bli antagen till HT17, går det att använda resultatet från VT17 till att bli antagen till HT17?
Citera
2016-12-08, 14:58
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Ursäkta, jag har dygnat och skrev fel där. Menar om jag gör HP för VT17 och vill bli antagen till HT17, går det att använda resultatet från VT17 till att bli antagen till HT17?
Jag svarade på det i inlägget du citerade.
Citera
2016-12-08, 15:02
Medlem
Behöver lite hjälp... Jag har anmält mig till ett antal distanskurser utan att kunna komma in. Nu står jag där och måste välja andra distanskurser, där jag garanterat kan få en plats. Vilka kurser finns?

Anledningen är att jag måste vara registrerad som student om jag ska få fortsätta jobba där jag är just nu. Snälla hjälp, lite akut

Har kollat runt lite på distanskurser som har sen anmälan. Men dessa har oftast hög antagningspoäng och massa reserver, vilket gör att jag inte kommer in. Finns det någon kurs som är garanterad plats?
Senast redigerad av fernandooT 2016-12-08 kl. 15:09.
Citera
2016-12-08, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernandooT
Behöver lite hjälp... Jag har anmält mig till ett antal distanskurser utan att kunna komma in. Nu står jag där och måste välja andra distanskurser, där jag garanterat kan få en plats. Vilka kurser finns?

Anledningen är att jag måste vara registrerad som student om jag ska få fortsätta jobba där jag är just nu. Snälla hjälp, lite akut

Har kollat runt lite på distanskurser som har sen anmälan. Men dessa har oftast hög antagningspoäng och massa reserver, vilket gör att jag inte kommer in. Finns det någon kurs som är garanterad plats?

Kolla på antagning.se kurser som fortfarande har öppen anmälan så kan du välja där
Citera
2016-12-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
Kolla på antagning.se kurser som fortfarande har öppen anmälan så kan du välja där

Kollar på det nu, men som sagt så är det höga antagningspoäng och reserver. Så länge det finns reserver så kommer jag ju vara sist i kön.

Söker något där de tar in hur många som helst på distans
Citera
2016-12-08, 15:30
Medlem
Citat:

Ja.

Detsamma som de som fick sitt resultat nu HT 16. Det HP-resultatet kan de söka med till program/kurser som börjar VT 17
Citera
2016-12-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Ja.

Detsamma som de som fick sitt resultat nu HT 16. Det HP-resultatet kan de söka med till program/kurser som börjar VT 17

Men om man får svaret på HP resultatet så pass sent innan sista kompletteringsdagen så hinner UHR eller Antagning kanske inte registrera högskoleprovsresultatet.. eller har jag fel?
Citera
2016-12-08, 15:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Men om man får svaret på HP resultatet så pass sent innan sista kompletteringsdagen så hinner UHR eller Antagning kanske inte registrera högskoleprovsresultatet.. eller har jag fel?
HP-resultatet kommer innan sista kompletteringsdagen.
Citera
2016-12-08, 15:50
Medlem
Citat:

De hinner alltid registrera. Du kan vara lugn
Citera
2016-12-08, 16:21
Medlem
När kan man kolla statistiken på uhr.se? Det finns bara HT16
Citera
2016-12-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstar1
När kan man kolla statistiken på uhr.se? Det finns bara HT16

Nej, VT17 ligger uppe.

VT 2017 -> Urval 1
Citera
2016-12-13, 11:00
Medlem
Reserv läkarlinjen Uppsala 75. Värt att ta chansen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in