2015-07-10, 17:11
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Här är bevis,

http://img104.imagevenue.com/img.php?image=207955361_bp2_123_480lo.jpg

https://vimeo.com/99734960

2) Jag har ovanligt hög logisk intelligens för att vara kvinna, det är därför.
Jaha ja. När gjordes könsbytet?

(FB) Bekanta som stöter på min fru...
Citat:
Hej!

Såhär är det: Jag har två (2) olika manliga bekanta (de känner inte varandra, men båda kommer från muslimska kulturer om det nu spelar någon roll) som jag har vissa ekonomiska mellanhavanden med. Det är av detta skäl som vi umgås som bekanta; jag har träffat deras familjer, ätit middag och gjort olika aktiviteter tillsammans med dem. Min fru umgås med deras fruar, men träffar även dem i olika sammanhang.

Jag har den starka positionen i relationerna och har även visat att jag kan backa upp den. De i sin tur har flera gånger framhållit att de visar respekt och är även snabba med att visa detta för att hålla mig nöjd.

Problemet är att de, när jag inte är närvarande, gör diskreta närmanden mot min fru. När min fru sätter ner foten är de återigen snabba med att visa respekt. Men börjar sedan om i små, små, små steg. Saker som man inte kan bråka om, som ser oskyldiga ut, men som pekar i en viss riktning. Så att säga.

De vet alltså att jag är starkare än dem och både har förmågan och viljan att utdela smärtsam vedergällning mot dem och deras anhöriga. Deras fruar är medvetna om detta och försöker i största mån hålla koll på dem. ÄNDÅ kan de inte låta bli!

Vad ska jag göra?
Citera
2015-07-10, 17:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Jaha ja. När gjordes könsbytet?

(FB) Bekanta som stöter på min fru...

1) Jag använder min mans konto?

2) Här är mer perspektiv från en kvinna,

Citat:
"None of us want women to be killed," he wrote online, "but there is a difference between a man harming another man's wife, and harming his own."

"If we are not careful we will end up in a world where men are afraid to beat their own partners, for fear they might end up charged with assault. Women will be running amuck, hanging out on the streets at all hours and challenging their husband's authority at the drop of a hat."

Redwood said there should be a graduated scale so men were aware of their entitlements. Men would be entitled to verbally abuse a woman they had not met, pinch the bottom of someone they had just been introduced to, rape someone they had spent an evening with, slap their girlfriend around and kill their marriage partner.
Citera
2015-07-10, 17:24
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
1) Jag använder min mans konto?
Låter kul. Varför?
Citera
2015-07-10, 17:55
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
1) Här är bevis,

http://img104.imagevenue.com/img.php?image=207955361_bp2_123_480lo.jpg

https://vimeo.com/99734960

2) Jag har ovanligt hög logisk intelligens för att vara kvinna, det är därför.
Ok, men för diskussionens skull, kan du tillstå att olika kvinnor har olika behov/"njutning" av att bli slagna eller leva under potentialen om att kunna bli det? Jag menar, BSDM etc. existerar men får ändå anses avvikande från den nivå av dominans vad de flesta kvinnor (och män) uppskattar.

Jag håller med dig om att så gott som alla kvinnor har ett behov av att "sättas på plats", men håller du med mig om att behovet tar sig olika uttryck i omfattning och typ?

För vissa kvinnor räcket det att mannen är lite högljudd när han är full för att det ska kännas bra, medan riktigt trasiga psykobrudar provocerar männen de är tillsammans med tills de bryter ihop eller slår sönder henne (den typen av kvinnor som jag menar TS handlar om).

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Haha! Välkommen.
Årets mindfuck.
Citera
2015-07-10, 18:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Ok, men för diskussionens skull, kan du tillstå att olika kvinnor har olika behov/"njutning" av att bli slagna eller leva under potentialen om att kunna bli det? Jag menar, BSDM etc. existerar men får ändå anses avvikande från den nivå av dominans vad de flesta kvinnor (och män) uppskattar.

Ja det är olika. De flesta nöjer sig med att bli lite mobbade av mannen.

Citat:
Jag håller med dig om att så gott som alla kvinnor har ett behov av att "sättas på plats", men håller du med mig om att behovet tar sig olika uttryck i omfattning och typ?

Ja självklart. Det finns en liten minoritet av kvinnor som är super-galna och aldrig har fått stryk som tjatar om det i media det är därför allt fokus kommer på det.

Citat:
För vissa kvinnor räcket det att mannen är lite högljudd när han är full för att det ska kännas bra, medan riktigt trasiga psykobrudar provocerar männen de är tillsammans med tills de bryter ihop eller slår sönder henne (den typen av kvinnor som jag menar TS handlar om).

1) Ja att mannen skriker och gapar lite är tillräckligt spännande för de flesta. Det beror på hur mycket erfarenhet man har av män. Kvinnor som inte har umgåtts mycket med män är ofta rädda för män bara för att det är en man. Om kvinnan har spenderat mycket tid med män så blir hon inte rädd lika lätt.

2) Ja det finns en grupp kvinnor som är psyko som blir tillsammans med en man som är psykiskt svagare än dem och mobbar/provocerar honom tills han sätter dem på sjukhus. Det är de fallen som du ser i media.

3) Kvinnor som har fått stryk och inte är psyko gör allt för att undvika att de får stryk igen så normala kvinnor provocerar inte män till att slå dem. Tvärtom man blir väldigt service minded och vet sin plats.
Senast redigerad av Babianen 2015-07-10 kl. 18:27.
Citera
2015-07-10, 19:12
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
...
Tack för klargörandet =)

Jag tror många har problem med bipolärt/binärt tänkande, dvs. de ser allt i svart och vitt.

Antingen är man en kastrerad tönt, en feministisk idealman, så som de säger de vill ha sina män, men sedan inte väljer när det väl gäller, ungefär som att töntsvennar vill fylla landet med negrer och araber men sedan gör allt för att inte behöva bo bland dem eller låta sina barn växa upp bland dem.

Eller, så slänger man frun från balkongen, osv. Projicering och halmgubbar.

Man måste komma ihåg att den äldre generationen i Sverige, 55 till 75 och över, lite beroende på om de växte upp i ett liberalt fäste eller inte, uppfostrades med aga eller hot om aga och de får väl ändå anses mer välartade och bättre människor än 68-generationen för att inte tala om dagens skräp som fostras på vänsterradikala dagis och skolor till att bli så maximalt vilsna som det bara går.

Citat:
... Kvinnor som inte har umgåtts mycket med män är ofta rädda för män bara för att det är en man. Om kvinnan har spenderat mycket tid med män så blir hon inte rädd lika lätt. ...
Vilket förklarar charmen med "oskulder" och obevandrade kvinnor som inte släppt sargen än. Man behöver apa sig på samma sätt utan det räcker att man är 20 cm längre ...
Senast redigerad av Ajlavjo 2015-07-10 kl. 19:15.
Citera
2015-07-10, 19:46
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
varför inte en gång för alla erkänna att kvinnor som blir misshandlade av sina män vill bli misshandlade av sina män? Hade inte så varit fallet hade de ju lämnat sin man så fort tendenser till detta visat sig.

Det finns statistik som stöder det här, även om denna tolkning såklart inte gjorts, då tjänstemannan ju vill behålla jobbet.

https://www.bra.se/download/18.9eaaede145606cc8651ff/1399015861526/2014_8_Brott_i_nara_relationer.pdf

Bland annat kan vi läsa;

Av dem som utsattes för återkommande fysiskt våld under 2012
blev nästan var fjärde person utsatt flera gånger. Även här är det
vanligare med återkommande utsatthet bland kvinnor; drygt
26 procent av de utsatta kvinnorna och 20 procent av de utsatta
männen blev utsatta för återkommande fysiskt våld under 2012.
Detta motsvarar 0,6 procent av kvinnorna och 0,4 procent av
männen i befolkningen som helhet.

Otursdrabbade?
Även återkommande sexualbrott är något som kvinnor oftare
råkar ut för. Nästan var sjätte kvinna (närmare 18 procent) som
blev utsatt för sexualbrott under 2012 uppger att hon blev utsatt
någon gång i veckan
Intressant nog är var annan kvinna (s63) som inte kan hosta upp 15000 kr på en vecka utsatt för återkommande fysiskt våld i nära relationer. Underbygger min korkade psykobrud-teori väldigt bra. Drägg dras till drägg. Bland kvinnliga akademiker är samma siffra 0,2%.

Vidare (notera att prevalensen är per år):

Kvinnor utsätts även i något större utsträckning för återkommande
brott i nära relationer; av de personer som blev utsatta
för psykiskt våld under 2012 blev 56 procent av kvinnorna och
knappt 41 procent av männen utsatta för återkommande psykiskt
våld. Dessa resultat stämmer överens med tidigare forskning som
visat att mellan 50 och 80 procent av kvinnor och män som blivit
utsatta under föregående år har blivit utsatta för återkommande
våld ...
Av de
personer som blev utsatta för fysiskt våld blev drygt 26 procent av
kvinnorna och drygt 20 procent av männen utsatta för återkommande
fysiskt våld.

En annan rapport:
Dessa analyser visar dessutom att när det gäller den generella
utsattheten för våld föreligger det en grundläggande skillnad
mellan kvinnor och män; medan män vid olika tillfällen drabbas av våld
från en obekant är det mycket vanligare att kvinnor drabbas av upprepat
våld från en och samma förövare (ibid.). Det tyder på att dessa
övergrepp sker på ett mer systematiskt sätt

https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f180002016/1371914720735/2009_12_vald_kvinnor_man_nara_relationer.pdf

Det torde inte finnas några som helst frågetecken om att (de flesta) av de kvinnor som återkommande misshandlas i relationer väljer det. Särskilt idag när tyvärr den sociala stigmatiseringen av att skilja sig/skaffa ny man är nära noll om man inte tillhör en hederskultur.
Senast redigerad av Ajlavjo 2015-07-10 kl. 19:50.
Citera
2015-07-10, 19:54
Medlem
I mitt förhållande har vi tydliga könsroller vilket jag tycker fungerar bra för oss. Det var jag som tog initiativet till det då vi gått igenom alla jävla bråk som alla verkar ha i ett förhållande nuförtiden. Det är dock inte under hot om stryk eller skräck utan av respekt för vår förhållande (det är dessutom ganska upphetsande både för mig och honom att han är en riktig man och jag en riktig kvinna). Vi har gamla 50-talskönsroller.

Det jag vill säga är att om det blir obalans i förhållandet så är det inte alltid kvinnans fel som många flashbackare vill tro utan ibland är det faktiskt mannen som inte tar ansvar för sin mansroll. Ibland så glömmer min man detta och går tillbaka till vanlig svenssonman och då måste jag påminna honom. Samma sak gör han om jag inte tar mitt ansvar.
Citera
2015-07-10, 19:58
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangosmoothie
I mitt förhållande har vi tydliga könsroller vilket jag tycker fungerar bra för oss. Det var jag som tog initiativet till det då vi gått igenom alla jävla bråk som alla verkar ha i ett förhållande nuförtiden. Det är dock inte under hot om stryk eller skräck utan av respekt. Vi har gamla 50-talskönsroller.

Det jag vill säga är att om det blir obalans i förhållandet så är det inte alltid kvinnans fel som många flashbackare vill tro utan ibland är det faktiskt mannen som inte tar ansvar för sin mansroll. Ibland så glömmer min man detta och går tillbaka till vanlig svenssonman och då måste jag påminna honom. Samma sak gör han om jag inte tar mitt ansvar.

Bra att du kommit till insikt. Den vänsterextreama samhällsnormen hjälper en inte direkt, men förr eller senare inser varje klok individ av sig själv att så är fallet. Finns dock lyckligtvis mer nyanserande högertidningar numer:

Forskarlarm: "Jämställdhet" leder till att kvinnor misshandlar sina män
Rapport: Lägre kvinnolöner viktigt för lyckliga äktenskap
Jämställda äktenskap leder till stress och sämre potens
Jämställda förhållanden sämst

Sunes pappa är en nidbild av en anledning, inte ett ideal.
Senast redigerad av Ajlavjo 2015-07-10 kl. 20:05.
Citera
2015-07-10, 20:19
Medlem
Citat:
Bra att du kommit till insikt. Den vänsterextreama samhällsnormen hjälper en inte direkt, men förr eller senare inser varje klok individ av sig själv att så är fallet. Finns dock lyckligtvis mer nyanserande högertidningar numer:

Forskarlarm: "Jämställdhet" leder till att kvinnor misshandlar sina män
Rapport: Lägre kvinnolöner viktigt för lyckliga äktenskap
Jämställda äktenskap leder till stress och sämre potens
Jämställda förhållanden sämst

Sunes pappa är en nidbild av en anledning, inte ett ideal.

Det sjuka är att det var jättesvårt i början att veta hur man skulle bete sig. Alla generationer förr har ju lärt sig könsroller av sina föräldrar. Min och min mans generation har inte föräldrar som praktiserar dessa könsroller. Varken jag eller min man hade någon aning.

Vi utgick från hemmet och ansvaret för det och barnen (som jag har), sedan lärde vi oss mer om den manliga könsrollen som var svårast att hitta information om. Vi läste i alla fall på och nu vet vi på ett ungefär och lär oss hela tiden. Det är som du säger, allt som finns om könsroller är nidbilder. Det är jättesvårt att hitta rättvisa skildringar av det.
Citera
2015-07-11, 06:52
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-.-
Nej, jag varken skojar eller är blind. Sitt inte och lek spydig besserwisser om du inte har kött på benen.
Har du motargument så presentera dem som en intellektuell vuxen människa skulle ha gjort, och inte med provocerande personangrepp om du inte vill ligga i ignorelistan.

https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf

Rapporten, som är från BRÅ, behandlar våldtäkter, och klumpar inte ihop allt under sexualbrott.

Anledningen till att du läser om fler överfallsvåldtäkter är sannolikt av den simpla anledningen att dessa har ett större nyhetsvärde.

Även jag har en anledning till min ståndpunkt, och den går att finna i att jag just läst i tidningar att våldtäkt vanligtvis sker inom befintliga relationer. Den dagen då du förstår att människor har olika erfarenheter hoppas jag att du inte kallar folk för blinda bara för att de inte tagit del av samma information som dig, för uppenbarligen är du ju själv lika blind/skämtsam som mig.

Vet inte om det är nämnt tidigare i tråden? - men det du skriver om var det "gamla" Sverige. I nya "Spännande Sverige" sker övergreppen systematiskt.
Citera
2015-07-11, 09:04
Medlem
Citat:
2) Kvinnor är inte ute efter att bli slagna i sig, de är ute efter en man som de är rädda för. Det är bara då som man kan känna att mannen har kontroll över en. Att man riskerar att bli slagen gör att man går runt och är lite rädd hela tiden vilket gör att man är små-kåt hela tiden.

Men är det verkligen på det viset? Jag inser att många kvinnor vill underordna sig sin man. Och jag tror att anledningen till att ganska många kvinnor väljer alfahannar är att det känns lättare och naturligare för dem att underordna sig någon som även de flesta andra i omgivningen underordnar sig, även andra män.
Jag tror att det handlar om att dessa kvinnor ofta ser sig själva som bottom bitches och att de känner att de kan klättra i hierarkin genom att bli direkt underställd en alfahanne som de tror har hög status.

Sedan vill jag påstå att det finns mycket bättre alternativ än att puckla på sin kvinna. Jag anser att om man behöver göra det, då har man som man misslyckats totalt. Det är mycket bättre att blända kvinnan med bra resonemang och att få henne att inse att du som man har koll och kontroll på situationen och om hon försöker provocera, så plockar du isär henne med ord.

För att anknyta till TS. Ja, det är bortkastade pengar och vi ska behandla kvinnor som vuxna, tänkande varelser. Inte som hjälplösa slavar utan egen vilja. Men självklart är lösningen är att se till att de personer som misshandlar andra, får kännbara, långa fängelsestraff. De kvinnor som gång på gång söker upp nya bad guys, får skylla sig själva.

Cheers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in