Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 22:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Ja, tyvärr. Men när vi kom tilllbaka till martorp (gården) på kvällen var det en kvinna som gick med oss som hade en konstig känsla.. Dock så trodde några av oss att det var solsting, för det hade varit långa timmar att gå. :/
Och sen hade vi ju fått tillsägelse att ej gå in på någons tomt/hus/ägodel som ej var med på vårt område. Om man bara hade vetat att hon låg så nära oss. Är knappt 200meter ifrån parkeringen till den gula utbyggnaden..

Förstår känslan :/ Men det var omöjligtvis något som kunde förutses - där & då.
Dessutom är det inte helt säkert att hon befann sig på gården när ni var där.
2015-07-09, 22:52
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dumballe
Jag tror inte att någon som har burit en annan människa tvivlar på att GM, i teorin - lätt skulle kunna forsla iväg BO för hand. Särskilt med tanke på det adrenalinpåslag man rimligtvis har efter att ha utfört en så grov brottslig handling, och som du nämner - motivationen att komma undan.
Att lyckas göra detta utan att bli sedd i det område det berör däremot - är inte rimligt överhuvud taget. Det är alltså rätt mycket trafik där i krokarna såhär års, med bilar som åker till och från de många badplatser i närheten, cyklister och folk som är ute och går med sina byrackor.
För att lyckas med det GM gjorde så bör han väl vetat exakt när hennes pass slutade, och efter att ha väntat tills dess att hennes kamrater farit iväg, och LH varit upptagen med att starta mopeden, har han troligtvis helt sonika övermannat henne och slagit henne medvetslös.
Alternativet som jag ser det, att GM övermannade henne på vägen hem och efter det köra tillbaka mopeden är av de skälen jag nämnde ovanför inte speciellt troligt. Då skulle han dels ha kommit undan med att övermanna henne någonstans på vägen hem, tillfälligt stuva undan kroppen, köra tillbaks mopeden, och sedan åka tillbaks till kroppen. Därför tror jag, som någon nämnt tidigare, att han inte har kört mopeden alls, oavsett hur irrationellt han resonerat vid tillfället. Jag tror GM helt enkelt hade suttit gripen på bar gärning vid det här laget isåfall.
Eller vad tror ni?

Att det inte blivit något blodvite vid caféet (om man antar att att det är där LH blev bortförd) är väl förresten inte heller särskilt konstigt? Att strypa ut en liten tös på 50kg är tyvärr ingen match alls för en fullvuxen man.
Du har helt Fel.

Vi kan faktiskt Veta med 100 % säkerhet att hon inte blivit strypt till döds.

Hur kan vi veta det?

För att ingen av de misstänkta hade sår i ansikte eller händer/hud etc.
Att Lisa hade klöst och klöst och slagit och rivit allt vad hon hade kunnat om någon försökt strypa henne är en självklarhet.
2015-07-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
BPA, Byggnadsproduktion AB, var ett byggbolag som ägdes av bla annat LO och som hade starka kopplingar till Riksbyggen.

De fusionerades 2000 med norska Bravida.
???
OT,OT
Är du verkligen rätt ute här med fusionen med Bravida
Jag jobbade på BPA när dom köptes upp av PEAB 1993, sedan dess har dom knappast existerat?
2015-07-09, 22:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du har helt Fel.

Hur kan vi veta det?

Att Lisa hade klöst och klöst och slagit och rivit allt vad hon hade kunnat om någon försökt strypa henne är en självklarhet.
Det förutsätter att det var någon av de misstänkta som ströp.
2015-07-09, 22:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet vi ens om sökhundar deltog i sökaningen på söndagen? Jag kan tycka att man hade gjort märkliga prioriteringar i sökarbetet från början. Det är dock enkom min åsikt.
Hade handsken varit i ladan på söndagen och en sökhund fanns på plats redan då, hade man hittat handsken. Detta får mig att tro att antingen fanns ingen handske i ladan på söndag eller att det inte fanns någon hund med under den första dagen av sökningsarbetet.

Och om man nu hittat handsken på söndag .. vad skulle man gjort då. Det hade väl inte förändrat någonting. Eller det kanske fans någon lapp i handsken med en kryptisk karta som beskrev var BO var gömd??
2015-07-09, 22:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Dåligt städat inomhus :P MGM kanske trodde att MP ville komma in och kolla. Varför skulle inte MP får gå på "tomten/marken" om syftet va att hitta spår efter en flicka som man hoppades hitta levande.

Det är just det jag undrar över. Varför inte låta MP komma i närheten av huset? Men jag har levt länge och vet att det finns folk som inte tänker så även om de är oskyldiga. Därför ville jag bara spåna kring varför oskyldiga (till mord) inte vill ha folk i närheten av huset.
2015-07-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilka andra två? Källa?

Yngre brodern och kvinnan.

Advokatens ord: "Det ligger i de andra två´s intressen att bli frisläppta, vilket de också har blivit"
Om frågan varför hennes klient blev omhäktad i hela 1 mån medans de andra släpptes.

Man behöver inte vara kärnfysiker för att fatta att intervjuerna har givit en del.
2015-07-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du har helt Fel.

Hur kan vi veta det?

Du har också fel. Din slutledningsförmåga är inte realistisk. Hon kan visst ha blivit strypt, det vet vi inte ännu. Hon kan ha blivit knivhuggen, skjuten också. VI VET INTE dödsorsak.
2015-07-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad har du för källa till de påståendena?

Advokaten själv som påstår att "bevis" är planterade sådana av någon annan.

Det sista halmstrået av dem alla och det sista man tar till när bevisläget ser oerhört jobbigt ut för klienten.
2015-07-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Och om man nu hittat handsken på söndag .. vad skulle man gjort då. Det hade väl inte förändrat någonting. Eller det kanske fans någon lapp i handsken med en kryptisk karta som beskrev var BO var gömd??

Dun har rätt, det hade antagligen inte ändrat någonting. Hon hade knappast hittats tidigare för det. Tycker vi kan lägga ned diskussionerna om handsken. Vi kommer ingen vart med det.
2015-07-09, 22:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du verkar insatt när det gäller sökhundar. Det blåste en hel del på söndagskvällen enligt tråden i alla fall. OM det fanns en handske i ladan osynlig, under bråte och annat, skulle en hund få spår trots att den inte sökte inne i ladan? Jag tänkte om den kunde få upp ett spår med hjälp av vinden och då dragits mot lada eller måste hunden ha befunnit sig inne i byggnaden för att få upp spår?

Jag misstänker att det inte fanns någon sökhund på plats i närområdet på söndagen...

Tveklöst ja . En tränad och erfaren hund hade känt spåren efter den som t.e.x hade försökt gömma en handske och hittat den . När man går med en sökhund så försöker man också gå rätt i vind för att underlätta för hunden . Att hunden hade känt handsken inne i ladan genom att bara gå utanför är mer tveksamt om den inte låg där dörrarna var borta förstås . Men har en person eller två gått in i ladan hade hunden följt det spåret och hittat handsken . Och den kan inte ha legat särskilt väl gömd eftersom den på måndagen kunde ligga där helt öppet . Har man inte använt hundar på söndagskvällen så ska polisen dra på sig den största dumstruten dom kan hitta .
2015-07-09, 23:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Yngre brodern och kvinnan.

Advokatens ord: "Det ligger i de andra två´s intressen att bli frisläppta, vilket de också har blivit"
Om frågan varför hennes klient blev omhäktad i hela 1 mån medans de andra släpptes.

Man behöver inte vara kärnfysiker för att fatta att intervjuerna har givit en del.
Man behöver inte heller vara kärnfysiker för att inse att det ligger i de andra tvås intresse, oavsett vad de har sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in