Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
När man ser till ett mord det första man skall tänka på är motivet, vad fanns det för motiv att mörda personen. I Lisas fall kan jag inte se att det varit något sexmotiv, om ett sådant funnits hade hon blivit våldtagen inne på cafeet efter stängningen, som hade varit enkelt för en våldtäktsman.
Det här med våldtäkt har kommit till därför nästan alla har utgått ifrån att det är gästarbetaren som är gärningsmannen och då skulle våldtäkt vara motivet.
Om det skulle komma ut en obduktionsrapport där skulle framgå om Lisa blev sexuellt utnyttjad.
Om Lisa har blivit brutalt styckad skulle också komma fram med en obduktionsrapport, en brutal styckning anser jag har ingenting med något sexmotiv.
Jag misstänker att obduktionsrapporten kommer inte att komma ut.
Det motiv som jag ser som det mest sannolika är att de som utförde dådet ville skapa rädsla, skrämma och det kunde vara hämnd också.
Det har varit flera personer inblandade med skåpbil för att utföra kidnappningen och mordet, en sådan operation kostar stora pengar är inte gratis.
Kroppen placerades att den skulle hittas snabbt och därmed chocka de som fick se kroppen.
De lade ut märken också att polisen visste var de skulle söka.
En sak är säker det var inga amatörer som var i farten, allt sådant kan uteslutas.
Jag stämplar det som ett terrorist dåd.
Så det enklaste sättet att genomföra en ev våldtäkt skulle vara att övermanna Lisa och sedan bryta sig in på det låsta cafét som Lisa inte hade nyckeln till och genomföra våldtäkten där?
Det spekuleras om många motiv i tråden bland annat våldtäkt men ingen vet, att det skulle vara rasistiska spekulationer på grund av att MG är från Litauen är bara trams...litauer och svenskar är samma "ras".
Ett
obduktionsprotokoll kommer att ingå i FUP om än dock i "censurerat" skick om det väcks åtal.
Du misstänker alltså främmande makt eller en personlig hämnd?
Måste det vara en skåpbil?
En kropp skulle kunna fraktas i bagageutrymmet på en vanlig personbil.
Om det nu skulle vara CIA som ligger bakom så varför skulle två personer beväpnade med exempelvis ett bollträ eller en hammare i en stulen bil kosta så stora pengar?