2015-07-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Ja, tyvärr. Men när vi kom tilllbaka till martorp (gården) på kvällen var det en kvinna som gick med oss som hade en konstig känsla.. Dock så trodde några av oss att det var solsting, för det hade varit långa timmar att gå. :/
Och sen hade vi ju fått tillsägelse att ej gå in på någons tomt/hus/ägodel som ej var med på vårt område. Om man bara hade vetat att hon låg så nära oss. Är knappt 200meter ifrån parkeringen till den gula utbyggnaden..

Man kan ju undra varför teknikerna gick med gasmask inne i BPAbyggboden om du menar att hon hittats i den gula utbyggnaden..Det tyder ju på att hon delats på.
2015-07-09, 22:36
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ja, tyvärr. Men när vi kom tilllbaka till martorp (gården) på kvällen var det en kvinna som gick med oss som hade en konstig känsla.. Dock så trodde några av oss att det var solsting, för det hade varit långa timmar att gå. :/
Och sen hade vi ju fått tillsägelse att ej gå in på någons tomt/hus/ägodel som ej var med på vårt område. Om man bara hade vetat att hon låg så nära oss. Är knappt 200meter ifrån parkeringen till den gula utbyggnaden..

Hittades hon alltså i den gula byggnaden?
2015-07-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Man kan ju undra varför teknikerna gick med gasmask inne i BPAbyggboden om du menar att hon hittats i den gula utbyggnaden..Det tyder ju på att hon delats på.

Jag menar inte att hon hittades där, jag var där. Sen vart hon hittades är upp till FUP att bevisa.
2015-07-09, 22:38
Medlem
Citat:
Både onsdag & torsdag.

Du var alltså inte med när hon hittades. Vet du med säkerhet vilken byggnad hon hittades i?
Sorry om detta bekräftats redan, lång tråd...
2015-07-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan det finnas en "oskyldigare" anledning til att MGM ville ha bort MP från området kring bostaden? Antingen nåt så enkelt som att de inte ville ha mycket folk på gården för de bodde där eller kan det vara för att det famns stöldgods i huset?
Dåligt städat inomhus :P MGM kanske trodde att MP ville komma in och kolla. Varför skulle inte MP får gå på "tomten/marken" om syftet va att hitta spår efter en flicka som man hoppades hitta levande.
2015-07-09, 22:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Gjorde den? Vad har du för källa på det?
Den spärrades två gånger; före och efter handskfyndet. Väl?
När hundar använts kan vi bara anta men troligen inte söndag kväll i ladan.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2742025-fler-av-lisa-holms-tillhorigheter-har-hittats
Citat:
På eftermiddagen hade polisen sökt igenom ladan vid kafét där mopedhandsken anträffades och det gav inget, avspärrningen hävdes. Sent på onsdagskvällen rapporterade dock Expressen.se att avspärrningar skett på nytt och att poliser hämtade bruna pappåsar och lade in dem i en polisbil.
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ingen har väl påstått att man sett en handske på söndagen och struntat i den?

XeniaOnatoppen påstår ju att en handske är inget att leta efter därför skrev jag i andan av det scenariot så skulle man skita i om man hittade en persedel som kan ha tillhört den som försvunnit .
Jag skrev inte att man hade struntat i att man hittat en handske vad jag vet . Fler frågor på detta ??
Senast redigerad av boidis12 2015-07-09 kl. 22:46.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Nog om det där med gasmask nu. Det är munskydd/filter, vilket alltid används av krim-tekniker.
2015-07-09, 22:43
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:

Behöver väl inte betyda något sådant, spekulerar man så skulle det ju kunna vara så att dom trodde ett mordvapen etc fanns där om nu kroppen hittades någon annanstans och det kan ju även ha förvarats kemikalier eller så som gör att man tar det säkra före det osäkra och använder skyddsmask istället för bara andningsskydd?

Men som ovanstående skrev så kanske det bara var en typ av andningsskydd.
Senast redigerad av HenkeEdge 2015-07-09 kl. 22:46.
2015-07-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nog om det där med gasmask nu. Det är munskydd/filter, vilket alltid används av krim-tekniker.

Ok.Visste inte att de alltid gick omkring i halvmask,sorry
2015-07-09, 22:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jag menar inte att hon hittades där, jag var där. Sen vart hon hittades är upp till FUP att bevisa.

Du sa att du var på parkeringen 200 m från den gula utbyggnaden inte att du var där. Och är ledsen för att: om du bara hade vetat att hon låg så nära. Det låter som om hon hittades där. Bra gjort att ställa upp i MP!
2015-07-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
XeniaOnatoppen påstår ju att en handske är inget att leta efter därför skrev jag i andan av det scenariot så skulle man skita om man hittade en persedel som kan ha tillhört den som försvunnit .
Jag skrev inte att man hade struntat i att man hittat en handske vad jag vet . Fler frågor på detta ??

Du verkar insatt när det gäller sökhundar. Det blåste en hel del på söndagskvällen enligt tråden i alla fall. OM det fanns en handske i ladan osynlig, under bråte och annat, skulle en hund få spår trots att den inte sökte inne i ladan? Jag tänkte om den kunde få upp ett spår med hjälp av vinden och då dragits mot lada eller måste hunden ha befunnit sig inne i byggnaden för att få upp spår?

Jag misstänker att det inte fanns någon sökhund på plats i närområdet på söndagen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in