Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Ha ha ha.........du förstår säkert varför att JV-organistionen inte vill att deras videor laddas upp på tuben!
OCh de har blivit tuffare sedan skandalerna med "runkvideon" och "Happy dansvideon".

Jag funderar nu på att byta religion till anti-JV.
Jag känner en stark tro och kärlek bubbla upp inom mig till denna rörelse.
Synd att man aldrig kan glädjas när sekter går under, det är ofta inget att direkt glädjas över. Jag har haft min egen lilla "dust" med en av dem, men man får bara erkänna sitt misstag och gå vidare.
OM det finns ett helvete så tror jag att religiösa fanatiker är de första att hamna där....
Hade nyligen en intressant diskussion om jesus-myten vilket jag nu erkänner inte är osannolik, nämligen att Jesus är en helt uppdiktad figur. Det förklarar VÄLDIGT mycket i nya testamentet.
Om jag förstår rätt, så var de anti-kristna en tidig grupp under första århundradet som förnekade att Jesus=Kristus , de ansåg att Jesus "fick" Kristus i form av duvan.
Detta var inte så populärt hos andra kristna, som då skrev ihop bland annat den hemska uppenbarelseboken och några petrusbrev.... Sen gick det som det gick.
Egentligen hänger kristendomen inte ihop. Varje person som själv granskar NT bör väl komma till den slutsatsen. Jag minns själv hur förvånad jag blev när jag första gången satte mig och läste NT på egen hand.