Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 21:43
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Katter flyttar inte på saker.
https://m.youtube.com/watch?v=9lLYtqPAxDM bevis
2015-07-09, 21:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför kan inte handsken ha legat där söndag kväll? Jag har redan givit en logisk förklaring till att hundar inte var inne i ladan, om de fanns där då behövdes de för att söka spår i terrängen.

Okey då , då förutsätter jag att alla tvåbenta som letade där på kvällen var blinda och att de enda hundar som användes var de blindas ledhundar . Jag tror förresten att dom också hade hittat handsken . Du tror möjligen inte att man använde hundarna först och främst i de närmaste omgivningarna innan man brakar ut i terrängen . Hur ska man kunna missa en handske som ligger helt öppet utan att vara totalt blind . Men om du nu tror det så fortsätt med det . Jag kan ju inte tvinga dig att inse att du är på väg runt Vättern . Det var sista kommentaren från min sida om handsken . Må den vila i frid .
2015-07-09, 21:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan det finnas en "oskyldigare" anledning til att MGM ville ha bort MP från området kring bostaden? Antingen nåt så enkelt som att de inte ville ha folk på gården för de bodde där eller kan det vara för att det famns stöldgods i huset?
Givetvis. Och eftersom två av tre släpptes kan inte uppträdet mot MPS vara att den tredje sitter kvar. Det har tillkommit något som misstänkliggör just honom.
2015-07-09, 21:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Okey då , då förutsätter jag att alla tvåbenta som letade där på kvällen var blinda och att de enda hundar som användes var de blindas ledhundar . Jag tror förresten att dom också hade hittat handsken . Du tror möjligen inte att man använde hundarna först och främst i de närmaste omgivningarna innan man brakar ut i terrängen . Hur ska man kunna missa en handske som ligger helt öppet utan att vara totalt blind . Men om du nu tror det så fortsätt med det . Jag kan ju inte tvinga dig att inse att du är på väg runt Vättern . Det var sista kommentaren från min sida om handsken . Må den vila i frid .
Personerna letade efter en människa, och struntade i småsaker. Det handlade om att rädda liv, och ju mindre noggrant de letade, desto större område kunde de täcka.
2015-07-09, 21:47
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hehe, känns som en evighet sen
Ford Galaxy och VW Sharan av den generationen är i princip samma bil. (Grillen skiljer åt)

Men det var silverfärgad en Galaxy, litauerna har.

http://x.cdn-expressen.se/images/4a/74/4a74d7fe80a3448f8ea4e2c8b2c73a6a/16x9/645@70.jpg

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/FORDGalaxy-2850_5.jpg
Tack. Ja det var ju det diskussionen då handlade om. Måste ha drömt att det var en mindre bil som sågs/inte sågs av någon/ingen på parkeringen vid caféet. Nu ska jag försöka att inte röra till det mer.
2015-07-09, 21:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det var en silverfärgad VW Sharan. Expressen har haft stillbild.

Ok.. Då blir det ju i så fall intressant hur tillvida uppgifterna i tråden om att en silverfärgad bil skulle stått lite egendomligt parkerad - kom före eller efter att det stod klart att bröderna förfogade över en sådan.
2015-07-09, 21:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Varför kan inte handsken ha legat där söndag kväll? Jag har redan givit en logisk förklaring till att hundar inte var inne i ladan, om de fanns där då behövdes de för att söka spår i terrängen.

Jag har inte en aning om hur sökning med hund fungerar men måste dom inte ha en startpunkt? Något som visar vilken doft de ska söka?
Vilket, om nu detta stämmer, väl borde betyda att de utgått från mopeden ungefär. Och därifrån borde väl ladan varit första destination?

Du eller annan hundkunnig får gärna beskriva hur hundsök går till.

Edit: Äh, just det där med utgångspunkt är det enda jag undrar över
Senast redigerad av DreamTwister 2015-07-09 kl. 21:53.
2015-07-09, 21:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Givetvis. Och eftersom två av tre släpptes kan inte uppträdet mot MPS vara att den tredje sitter kvar. Det har tillkommit något som misstänkliggör just honom.

Antingen tillkommit något eller så stämmer inte alibit alternativt de tidsangivelser han uppgett i samband med Lisas försvinnande. Han kan säga en sak om var han var och vad han gjorde medan brodern och frun påstår nåt annat.
2015-07-09, 21:50
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack. Ja det var ju det diskussionen då handlade om. Måste ha drömt att det var en mindre bil som sågs/inte sågs av någon/ingen på parkeringen vid caféet. Nu ska jag försöka att inte röra till det mer.

Hade också för mig att det var ägarinnans dotter som sett en silverfärgad bil stå konstigt parkerad när hon åkte iväg (på moped?) ca. 17:55.

Man kan ha blandat ihop/alt. drömt detta.
2015-07-09, 21:52
Medlem
Har funderingar på att åka till Blomberg en kväll, har man mage till att "spana" runt där det INTE är avspärrat? 😏
2015-07-09, 21:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja det är väldigt konstigt att hon inte åker direkt , hon borde vara trött och har en jäkla lång mopperesa framför sig .
Det känns konstigt .

Direkt trött var hon nog inte, hade ju varit en lugn dag.

Däremot kan, som jag skrivit tidigare, SMS ha en viss fördröjning ibland. Hon kanske skrev det 18:15 eller så.
2015-07-09, 21:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har inte en aning om hur sökning med hund fungerar men måste dom inte ha en startpunkt? Något som visar vilken doft de ska söka?
Vilket, om nu detta stämmer, väl borde betyda att de utgått från mopeden ungefär. Och därifrån borde väl ladan varit första destination?

Du eller annan hundkunnig får gärna beskriva hur hundsök går till.

Edit: Äh, just det där med utgångspunkt är det enda jag undrar över
Jag, eller någon hundkunnig menar du.

Ja, moppen borde ha varit utgångspunkten, men det fanns ingen anledning att söka i ladan, Lisa var inte där, det var redan konstaterat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in