Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 21:26
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var en silverfärgad VW Sharan. Expressen har haft stillbild.

Ford Galaxy , dom har samma kaross .
2015-07-09, 21:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Återigen för tusende gången .... Hur skulle poliser , pappan , militärer och även hundarna kunna missa en handske som ligger helt öppet i ladan på söndagskvällen . Ditt antagande att GM skulle lagt ut handsken kommer från filmens värld är ju helt galet . Lika galet som att tro att handsken låg där på söndagskvällen . Och att den legat gömd då och sen hux flux så är den på plats på måndag morgon är ju ännu dummare . Ska man ha fler teorier så kan man ju tänka sig att aliens har tagit handsken på söndagskvällen och för att vara snälla lagt tillbaka den igen . Det är garanterat MGM som har lagt dit handsken . Nu har jag tröttnat på att förklara så nu lägger jag handsken år sidan och läser andras fantastiska scenarion ur filmens värld som du formulerar det .....
Varför kan inte handsken ha legat där söndag kväll? Jag har redan givit en logisk förklaring till att hundar inte var inne i ladan, om de fanns där då behövdes de för att söka spår i terrängen.
2015-07-09, 21:32
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Återigen för tusende gången .... Hur skulle poliser , pappan , militärer och även hundarna kunna missa en handske som ligger helt öppet i ladan på söndagskvällen . Ditt antagande att GM skulle lagt ut handsken kommer från filmens värld är ju helt galet . Lika galet som att tro att handsken låg där på söndagskvällen . Och att den legat gömd då och sen hux flux så är den på plats på måndag morgon är ju ännu dummare . Ska man ha fler teorier så kan man ju tänka sig att aliens har tagit handsken på söndagskvällen och för att vara snälla lagt tillbaka den igen . Det är garanterat MGM som har lagt dit handsken . Nu har jag tröttnat på att förklara så nu lägger jag handsken år sidan och läser andras fantastiska scenarion ur filmens värld som du formulerar det .....

Att en katt dragit fram handsken är inte helt omöjligt. Och pappa och andra letade efter kropp inte en pyttehandske, som kanske låg i mörker på kvällen.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-09 kl. 21:34.
2015-07-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Lillebrodern har väl "snackat" och polisen anser att det inte finns någon risk att han motarbetar utredningen eller gömmer sig osv, så häktningsskäl eller reseförbud föreligger ej varvid han inte bör sitta häktad. Dessutom har ju misstankarna mot lillebrodern försvagats.

Sen tror jag att den tekniska bevisningen mer eller mindre pekar ut den äldre brodern och inte den yngre.

Ser det inte som ologiskt att lillebror och eventuellt kvinnan varit med på att försöka få bort MP då de visste vad storebrodern sysslat med de sista dagarna... Alternativt att Storebror var drivande i aktiviteten att få bort MP och lillebror och kvinnan höll med storebrodern när han försökte få bort MP, bara för de var samma familj...

PS. OM det nu var så att de försökte få bort MP

Eller så hade det inte ett dugg med mordet att göra och de var mer utåtagerande än "timida" svenskar är vana vid. (Eller svensk om det bara var en MP.) Det är faktiskt en mer logisk tolkning.
Polisen kan ha överreagerat på denna information vilket frisläppandena sedan visar.

Fortfarande finns ingen bindande bevisning för i så fall skulle detta bisarra yppandeförbud sannolikt ha hävts omgående - eller det skulle ha "läckt" lite påpassligt. Både åklagaren och polisen vill troligen gärna "glänsa".

Ju längre yppandeförbudet varar desto större anledning att tro att det är fel GM.
Då är vi illa ute för då kommer nog fallet inte att lösas utan vi har ett nytt Helena Andersson-fall.
2015-07-09, 21:36
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Att en katt dragit fram handsken är inte helt omöjligt. Och pappa och andra letade efter kropp inte en pyttehandske, som kanske låg i mörker på kvällen.
Katter flyttar inte på saker.
2015-07-09, 21:38
Medlem
f839444s avatar
siamgaro

Det sista fyndet MP gör. Vad var det för klädesplagg som hittades?
2015-07-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914

Katter KAN flytta på saker! 😉
2015-07-09, 21:40
Medlem
Gusselbys avatar
Kan det finnas någon som helst möjlighet att man undersöker huruvida dessa litauiska medborgare kan ha varit något slags kontaktpersoner för de litauiska stöldligor som lär härja hos oss enligt vad man läst och hört om?
2015-07-09, 21:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Du har inte sett katter. Men det ska vara mycket tillfällighet om en katt flyttade just denna handske just då.
2015-07-09, 21:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jo, jo, den diskussionen minns jag. Nu. Fick nog för mig att det var en större bil (ja, är inte skitbra på fordon). En VW Sharan hade/har de väl också? Eller? Ursäkta men jag orkar bara inte leta, någon kanske har bra koll utan att behöva göra det.

Hehe, känns som en evighet sen
Ford Galaxy och VW Sharan av den generationen är i princip samma bil. (Grillen skiljer åt)

Men det var silverfärgad en Galaxy, litauerna har.

http://x.cdn-expressen.se/images/4a/74/4a74d7fe80a3448f8ea4e2c8b2c73a6a/16x9/645@70.jpg

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/FORDGalaxy-2850_5.jpg
2015-07-09, 21:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Bortschasandet av MP

Kan det finnas en "oskyldigare" anledning til att MGM ville ha bort MP från området kring bostaden? Antingen nåt så enkelt som att de inte ville ha mycket folk på gården för de bodde där eller kan det vara för att det famns stöldgods i huset?
2015-07-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kan det finnas någon som helst möjlighet att man undersöker huruvida dessa litauiska medborgare kan ha varit något slags kontaktpersoner för de litauiska stöldligor som lär härja hos oss enligt vad man läst och hört om?

Om inte annat så lär ju polisen ha beslagtagit deras mobiltelefoner och går igenom deras kontakter..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in