2015-07-09, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Innan du hoppas på det bästa skulle jag kika på statistiken för kurserna förra året. Ifall det fanns reserver vid urval 2 lär du inte komma in med en sen anmälan.
Ok, tack för tipset. Kikade, fanns ej reserver vid urval 2 på ena kursen. Dock på den andra kursen jag tänkte. Jag är i alla fall lite klokare gällande antagningarna nu och är väl nöjd ändå...
Citera
2015-07-09, 18:34
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Ok, tack för tipset. Kikade, fanns ej reserver vid urval 2 på ena kursen. Dock på den andra kursen jag tänkte. Jag är i alla fall lite klokare gällande antagningarna nu och är väl nöjd ändå...

Anledningen till att du inte kan återanmäla dig till de andra kurserna är förmodligen för att de inte är öppna för sen anmälan
Citera
2015-07-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurrHurr
Du kan tacka ja till båda två. Har du tur får du välja mellan två utbildningar senare!

Och vad jag vet så vet man inte vilken kvot man blev antagen på... Jag har listat ut att jag kom in på HP eftersom jag inte skulle ha haft tillräckligt höga betyg för att komma in på BI Detta såg jag på uhr.

Så om man kommer in på reserv utbildningarna kan man välja mellan dem och den som man med säkerhet kommit in på och tackat ja?

Jag vet inte vilken kvot jag blev antagen på och när jag kollade på statistik.uhr så fanns det inget på urval 2 så det var lite konstigt.
Citera
2015-07-09, 18:37
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikrade
Så om man kommer in på reserv utbildningarna kan man välja mellan dem och den som man med säkerhet kommit in på och tackat ja?

Jag vet inte vilken kvot jag blev antagen på och när jag kollade på statistik.uhr så fanns det inget på urval 2 så det var lite konstigt.

Nej, blir du antagen på en utbildning stryks samtliga val under den valda, oavsett vilket urval det gäller.
Citera
2015-07-09, 18:52
Medlem
flashbacktrolls avatar
Om man är reserv till en utbildning, kan man se om man går vidare stegvis i kön, om man loggar in på antagning nån gång om dan? Eller måste man vänta till andra urvalet? Står som reserv (högt upp, men ändå...) till en utbildning, och jag är så nervös att jag nästan dör
Citera
2015-07-09, 18:52
Medlem
daggeulricHs avatar
Hej!

Har totalt fem ansökningar. De två nederst är fristående kurser som jag är antagen till. De ovanstående är program som jag är reserv till. Jag vill behålla mina reservplatser på dessa program, men samtidigt inte tacka nej till de två nedersta fristående kurserna som jag är antagen till, då jag inte är helt hundra på om jag kommer in på de ovanstående programmen (även om mycket tyder på det).

Är det OK att behålla sin plats i samtliga ansökningar eller stryks de övre programmen om jag behåller min plats till de nedersta där jag är antagen?

Kram.
Citera
2015-07-09, 18:56
Medlem
mr.oranjes avatar
Sökte tekniskt basår och så står det "reserv vill du tacka ja och stå kvar som reserv" på antagning.se. Men sedan loggar jag in på uhr för att se antagningspoängen vilket är 0.70 HP vilket jag har långt över om jag ser till mitt HP-resultat. Har jag missförstått något? Det står att jag är reserv på alla mina ansökningar så jag tackade "JA" på alla men några av valen vet jag att jag borde komma in på med mina HP-resultat och betyg om jag jämför med den senaste antagningspoängen på uhr.statistik för HT15.

Vad har jag missat? Antar att jag gjorde rätt som tryckte jag på alla ansökningar..
Citera
2015-07-09, 19:07
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.oranje
Sökte tekniskt basår och så står det "reserv vill du tacka ja och stå kvar som reserv" på antagning.se. Men sedan loggar jag in på uhr för att se antagningspoängen vilket är 0.70 HP vilket jag har långt över om jag ser till mitt HP-resultat. Har jag missförstått något? Det står att jag är reserv på alla mina ansökningar så jag tackade "JA" på alla men några av valen vet jag att jag borde komma in på med mina HP-resultat och betyg om jag jämför med den senaste antagningspoängen på uhr.statistik för HT15.

Vad har jag missat? Antar att jag gjorde rätt som tryckte jag på alla ansökningar..

Märkligt, vad ser du under HP om du går in på dina meriter på Antagning?
Citera
2015-07-09, 19:16
Medlem
mr.oranjes avatar
Citat:
Märkligt, vad ser du under HP om du går in på dina meriter på Antagning?

Kom på felet nu, till just tekniskt basår har jag sökt som sen anmälan.. det är därför jag är reserv. Vet du hur stor chansen är att komma in som reserv om man sökt sent? Mitt HP-resultat är som sagt över det som krävs för att komma in via hp och betyg. För nu verkar det som alla som sökt ditt i tid verkar vara före mig eller något.
Citera
2015-07-09, 19:21
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.oranje
Kom på felet nu, till just tekniskt basår har jag sökt som sen anmälan.. det är därför jag är reserv. Vet du hur stor chansen är att komma in som reserv om man sökt sent? Mitt HP-resultat är som sagt över det som krävs för att komma in via hp och betyg. För nu verkar det som alla som sökt ditt i tid verkar vara före mig eller något.

Vid sen anmälan spelar det ingen roll vilka meriter du har, du konkurrerar endast med ditt könummer som baseras på hur sent du anmälde dig. Du kommer endast tas in ifall det finns lediga platser efter att alla som anmälde sig i tid har tagits in.
Citera
2015-07-09, 19:22
Medlem
mr.oranjes avatar
Citat:
Vid sen anmälan spelar det ingen roll vilka meriter du har, du konkurrerar endast med ditt könummer som baseras på hur sent du anmälde dig. Du kommer endast tas in ifall det finns lediga platser efter att alla som anmälde sig i tid har tagits in.

Okej
Citera
2015-07-09, 20:33
Medlem
Om man tackar nej till reserv utbildningarna ovanför den utbildningen man kom in på och tackar jag på den man kom in på, så kan man väl ändra, fram till sista juli? Har jag förstått det rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in