2015-07-09, 14:33
Medlem
Om man t.ex. Är reserv 5, är man då reserv 5 i sin urvalsgrupp eller är man reserv 5 bland alla om söker in?
Citera
2015-07-09, 14:36
Medlem
teflonpannan69s avatar
Jag skall bli brandingenjör i Lund
Citera
2015-07-09, 14:36
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallenallepalle
Om man t.ex. Är reserv 5, är man då reserv 5 i sin urvalsgrupp eller är man reserv 5 bland alla om söker in?

Det bör stå vilken grupp man är reserv i och vad jag vet är det inte alla.
Citera
2015-07-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69

Bra, ironin med ditt användarnam
Citera
2015-07-09, 14:42
Medlem
seta23s avatar
Citat:

Grattis! Själv är man 4 reserv... Tror du chansen är stor att man kommer in då när det endast finns 25 platser? :/
Citera
2015-07-09, 14:47
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Bra, ironin med ditt användarnam

Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Grattis! Själv är man 4 reserv... Tror du chansen är stor att man kommer in då när det endast finns 25 platser? :/

Verkar som att det var på håret jag kom in. Mitt hp var 1.4 och mina betyg BIEX var nog på gränsen med. Vet inte riktigt hur det fungerar, men till brandingenjörsutbildningen i Lund var det 75 personer som blev antagna. Ifall du är fjärde reserv på alla dem, då skulle jag säga att dina chanser är hyfsade. Har dock hört att de är få avhopp på brandingenjörsutbildningen. Vem vet, jag kanske är ett

Tackade nej förra året, men denna gång tänker jag inte låta möjligheten glida förbi! Fan det här är min dröm i livet!

Tror jag?

Vänta, stopp. Kan man se vilken antagningsgrupp det var man kom in med?

EDIT: Sökte du inte till Luleå också?
Senast redigerad av teflonpannan69 2015-07-09 kl. 14:50.
Citera
2015-07-09, 14:51
Medlem
lizzzys avatar
Antagen till jurist i Göteborg!
Citera
2015-07-09, 14:52
Medlem
seta23s avatar
Citat:

Verkar som att det var på håret jag kom in. Mitt hp var 1.4 och mina betyg BIEX var nog på gränsen med. Vet inte riktigt hur det fungerar, men till brandingenjörsutbildningen i Lund var det 75 personer som blev antagna. Ifall du är fjärde reserv på alla dem, då skulle jag säga att dina chanser är hyfsade. Har dock hört att de är få avhopp på brandingenjörsutbildningen. Vem vet, jag kanske är ett

Tackade nej förra året, men denna gång tänker jag inte låta möjligheten glida förbi! Fan det här är min dröm i livet!

Tror jag?

Vänta, stopp. Kan man se vilken antagningsgrupp det var man kom in med?

EDIT: Sökte du inte till Luleå också?

HP gick åt skogen för mig så kommer in i Biex kvoten, får hoppas på de bästa!

Sökte tyvärr inte Luleå, sökte endast utbildningar i Lund, är förstareserv till elektroteknik men vet inte om jag är så sugen på all fysik o matematik. Men elektro blir min plan b isåfall.

Där det står "du har svarat: JA" står det även ett infotecken och "se reservplats och mer information". Trycker du där står det vilken reservplats jag har, kanske står vilken kvot du kom in på? Annars är biex 18.49 enligt statisk.uhr
Senast redigerad av seta23 2015-07-09 kl. 14:55.
Citera
2015-07-09, 14:53
Medlem
teflonpannan69s avatar
Nä, måste nog gå och sova av det här ruset alltså, blir bara för mycket
Citera
2015-07-09, 14:59
Bannlyst
Varje år så har den kursen jag sökt till antagit 200+ studenter i urval 1, i år så har man endast tagit in 167st i urval 1. Betyder det att man har skärt ner på platserna eller finns det chans att man ökar antalet platser till nästa urval och så kan de som är reserver komma in?
Citera
2015-07-09, 15:04
Medlem
Mjorharns avatar
"Sökande med gymnasieexamen utan komplettering(BIEX)

Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 64

Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 2"

Kan någon förklara hur det är möjligt att det finns 64 reservplatser i en urvalsgrupp med bara 2 som antagna? Är det om någon reserv skulle ångra sig eller förbiser Jag något? Hursomhelst så ser det mörkt ut...
Citera
2015-07-09, 15:07
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjorharn
"Sökande med gymnasieexamen utan komplettering(BIEX)

Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 64

Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 2"

Kan någon förklara hur det är möjligt att det finns 64 reservplatser i en urvalsgrupp med bara 2 som antagna? Är det om någon reserv skulle ångra sig eller förbiser Jag något? Hursomhelst så ser det mörkt ut...

Därför BIEX-kvoten fick 2 platser av de totala platserna på utbildningen. Sen kan det vara hur många reserver som helst, alla som inte blev antagna erbjuds en reservplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in