Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Med tanke på allt jävelskap svarta håller på med så borde de kontrolleras mer. Mycket, mycket mer.
Något som praktiserats framgångsrikt i new York till allas fördel.
Gillar när man föds med en viss hudfärg och ska resten av livet behöva bli dömd utifrån den som grund.
Citat:
Ursprungligen postat av
leffemedluvan
Vadå "privilegiet i detta fall"? hur är eventuella privilegier inom bostadsköer, poliskontroller och arbetsplatser relevant överhuvudtaget? Vill du prata om det ur ett feministiskt perspektiv i ingressen likt vi har gjort tidigare så är det fine. Tror du att fler män eller fler kvinnor blir stoppade i slumpmässiga poliskontroller? brukar det önskas en tjej/kvinna vid bostadsuthyrning? Blir kvinnor inkvoterade enbart på grund av deras kön trots inadekvat kompetens? - skolbokssexism. you're reachin' pal. Detta är, än en gång, inte relevant what so ever. Nu kommer det även sådana där elaka buzzwords igen. Nåväl, till ämnet.
Om nu inte syftet är att skapa en lynchmobb? vad är då syftet? du nämnde bara vad det inte var.. effekten blir ju just denna, och att förvänta sig något annat är ganska imbecillt. Om avsikten är att visa hur sexistiska och vidrigt enskilda tonårspojkar (eller förvuxna sådana) kan bete sig så kan man väl bara blurra ut namnen istället? Man måste ju kunna förvänta sig att lagövertramp, som det många gånger handlar om här, är något som ska hanteras mellan brottsoffer, gärningsman och en rättsapparat. Att det förekommer såkallad slutshaming, att det hängs ut folk här på flashback eller andra sociala medier är ju inte heller något jag förespråkar; att det skulle motbevisa min kritik mot just denna grupp förstår jag inte - jag ställer mig dock tveksam till att det har varit så här organiserat tidigare. Framför allt smärtar det mig att man blir fartblind i sin ambition att exponera partriakatet och inte förmår att se detta för precis vad det är: en digital skampåle.
"Vardagssexism ska inte gå otystat" .. Vad är det här för stasiattityd? ska du och dina rosa vänner bedöma först vad som är vardagssexism och sen ta er rätten att hänga ut privata konversationer som jag, rent hypotetiskt, skulle föra med mina vänner?
"Polis för all del, men alltså, är man så dum som de faktiskt är så får de helt enkelt skylla sig själva" - precis samma argumentation går ju föra kring majoriteten av alla brott som begås. Legitimerar det då en uthängning innan all fakta ligger på bordet. Jag beundrar verkligen din tro på att admins har att gott hjärta - men det finns en anledning till att vi ställer ganska tuffa krav på domare, åklagare, jurister, advokater etc och att rättegång föranleds först och främst av en bastant förundersökning och där även, innan fallande dom, ska den tilltalades skuld ställas "bortom all rimlig tvivel" innan dom kan kungöras.
Social justice warrior tycker jag definerar helt din uttalade ambition att värna om svenska kvinnor.
Det sista hypotetiska kring tinder där kan vi lämna. Men jag vill bara kasta in som en brasklapp att tinder är lite semi-anonymt - det står alltså bara "Adam, 23" med den du chattar med. Inte någon ursäkt för våldtäktshot eller annat givetvis - men kanske en förklaring till att i synnerhet män tillåter sig ett grövre språk i allmänhet.
Jag orkar inte diskutera många delar av ditt inlägg då jag tror att både du och jag finner det ganska fruktlöst, och att vi kommer förbli oense. Det är dessutom väldigt OT, och jag känner att tråden är ganska spårad redan som den är. Däremot finns det nog en del vi kan hålla med om, och faktiskt diskutera vidare på ett produktivt sätt.
Statsiattityd? Jag har inget tolkningsföreträde i vad som är sexism, och vad som inte är, men det som fanns på den sidan var ju fullständigt osmakligt, och det tror jag även att du håller med om. Nu kan du ju dra till med den klassiska "tycker du, ja", men allvarligt. Att försöka köpa sex av tjejer är alltid vidrigt, oavsett vem/när/var/hur. Att fråga om tjejer vill ha analsex som inledningsfras är också motbjudande. Jag tror du ändå är redo om att hålla med här.
Så som jag har tolkat sidan, och förmodligen många andra, så är sidans syfte att belysa hur kvinnor faktiskt behandlas på internet, rent generellt. Det är ganska taskig stämning om man ser sig om i olika situationer. Om en kvinna t. ex. kritiserar en youtuber, typ TheAmazingAtheist, så dyker hela mobben av fans(se snubbar) upp för att kalla henne all möjlig sexistisk sörja. En tjej spelar något spel och grabbarna får reda på hennes kön så ska hon tillbaka till köket, och mycket annat. Det där är bara vardagsmat på internet, och det är helt normaliserat dessutom. Internet har blivit avtrubbat av kvinnohat och rasism genom åren.
Om du och dina kompisar vill skämta om ganska allvarliga och olämpliga saker så försök då att göra det i ett rum där ingen tar illa vid och det inte kan nå ut till allmänheten. Ni får självfallet göra det, bara för att det inte faller många i smaken, så gör det inte det olagligt. Med det sagt så är jag överens om att det var dumt att posta konversationer med fulla namn på de mindre korkade grejerna åtminstone, de borde bara bytt ut det med SNUBBE, eller dylikt.
Men om du värnar om att oskyldiga hängs ut, så kan du ju börja med att rensa upp i detta forumet. Det är ju trots allt ökänt för att vara först med att få fram namn på misstänkta GM's, GM's familj, GM's adress, och även saker som har med BO att göra. Och nej, att du kritiserar sidans uthängningar istället för exempelvis flashback gör inte din kritik mindre legitim.
Det må vara en förklaring, men det är fortfarande oacceptabelt. Man ska inte prata med kvinnor på internet på ett sätt som man inte kan prata med de utanför. Är man en sån som kan kalla sin flickvän/tjejkompisar/"oanständiga tjejer" för horor, så har man nog en del att jobba på vad gäller kvinnosyn.