2015-07-02, 23:05
Medlem
Cameltotems avatar
Den nya gruppen "Snubbarna" som har växt till 14 tusen medlemmar på kort tid spenderar sin fritid med att hänga ut män som kommenterar "sexistiska" inlägg, allt ifrån privata sms och facebook konversationer till Badoo profiler.

https://www.facebook.com/snubbarsaeger?fref=ts

Är det här en motståndarsida till "Gudruns änglar"?

Är det okej att hänga ut "privata" meddelanden?
Citera
2015-07-02, 23:27
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Den nya gruppen "Snubbarna" som har växt till 14 tusen medlemmar på kort tid spenderar sin fritid med att hänga ut män som kommenterar "sexistiska" inlägg, allt ifrån privata sms och facebook konversationer till Badoo profiler.

Man borde länka in någon slags rasist-grupp som bara pratar illa om "muslimer i grupp"

Man borde även länka in till någon FBgrupp som bara delar material på kvinnor som beter sig som svin
Citera
2015-07-02, 23:49
Medlem
TetrisNinjas avatar
Om någon hotade med att mörda/våldta mig så skulle jag inte ha några problem med att publicera det. Skulle du det?

Vissa av bilderna saknar kontext, och eftersom de inte lyckas sätta in det i något sammanhang så går det inte att avgöra om det är trakasserier eller inte. I vissa av fallen så kan det även ha varit befogat att yttra okvädingsord.

Vissa saker var mer harmlösa, som den här bilden. Töntigt som fan, men knappast värt att bli särskilt upprörd över.
Citera
2015-07-02, 23:55
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Om någon hotade med att mörda/våldta mig så skulle jag inte ha några problem med att publicera det. Skulle du det?

Vissa av bilderna saknar kontext, och eftersom de inte lyckas sätta in det i något sammanhang så går det inte att avgöra om det är trakasserier eller inte. I vissa av fallen så kan det även ha varit befogat att yttra okvädingsord.

Vissa saker var mer harmlösa, som den här bilden. Töntigt som fan, men knappast värt att bli särskilt upprörd över.

Håller med dig om mord/våldtäkts hot men det finns lika mycket av det sista du länkade vilket gör att sidan har för mycket brister.

Ingen som helst kontext finns för det mesta, vi har ingen aning om vad personen kan ha skrivit eller gjort innan.
Citera
2015-07-03, 00:05
Medlem
Citat:

Jag stödjer verkligen inte dräggbeteende och har mycket svårt för alla jävla snorungar som inte för fem öre kan tala med en kvinna. Men det här är sjukt. Att det är tillåtet säger väldigt mycket om vårt samhälle av idag.
Citera
2015-07-03, 00:15
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:

Vilket skämt!

Det stinker bitterhet och mindervärdeskomplex lång väg. Är kvinna ifall det är någon som vill veta.

TS förresten!
Har du någon länk till gudruns änglar?
Verkar tämligen intressant.
Citera
2015-07-03, 00:19
Medlem
envokes avatar
Fattar inte kommentarerna bland bilderna heller... Hur kan dessa människor påstå att sånt här beteende är "socialt accepterar"? Var någonstans är det accepterat?

Såg ett annat inlägg av blondinbella som la upp en bikinibild på sin "mjuka" kropp. Direkt är folk i farten... Man ser fina "hyllningar" till den naturliga kroppen efter barnafödande (ser inget problem med det själv) men som alltid annars måste manshat blandas in. Helt oemotsagda spyr folk ur sig att feta skalliga gubbar får se ut hur de vill och äckliga män med ölmage. Förstår de inte sin dubbelmoral? Uppenbarligen är det inte accepterat för män att se ut som de vill ... De bara bryr sig mindre själva om vad som sägs.

Vidrigt
Citera
2015-07-03, 00:20
Medlem
Skriver man skit får man vara beredd att få skit för det, oavsett "privat" eller ej.

Däremot tycker jag att inläggen som är tagna ur sitt sammanhang, eller där kontexten ej uppvisas, är förbannat vidriga. Riktigt dålig stil, rent utsagt!

Utöver det är det tydligt att många män är skitstövlar som utnyttjar sin fysik som medel för att hotas och skrämmas.
Citera
2015-07-03, 00:20
Medlem
Som vanligt är det ett svinigt beteende att hänga ut folk för dess åsikter.
Citera
2015-07-03, 02:52
Bannlyst
Hoppas någon stämmer gruppen om det går.
Citera
2015-07-03, 03:18
Medlem
Flera av de publicerade inläggen kan uppfattas som ironi eller sarkasm, men det är ju svårt att veta då inläggen är tagna ur sin kontext.

En äldre herre i 55-60 års åldern som blivit uthängd och publicerad, skrev exempelvis så här:

Det förekommer ingen diskriminering av kvinnor.

Och eftersom detta citat är taget ur sin kontext, så kan han ju lika-gärna vara ironisk.
Citera
2015-07-03, 04:12
Medlem
Men hur beter sig folk mot varandra egentligen? Något allvarligt fel är det ju i skallen om man kallar någon annan för "fitta" och skriver att man ska våldta henne och så vidare. Hade något skrivit något liknande till min dotter hade jag inte print screenat, jag hade slagit in käften på fanskapet. Att lägga upp bilder på såna här hot är väl en skitsak i sammanhanget. Är man så pass korkad att man skriver grova saker till en tjej får man väl räkna med konsekvenser? Dom ska vara glada att dom inte får stryk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in