Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Bevis kan du glömma. Kanske blir företeelsen allmänt accepterad någon dag, så att det inte blir så attraktivt att förneka den? Vad som talar emot detta är att så många som påstår sig vara utsatta minst av allt för saken framåt.
Vad det gäller motiv så är det lättare att leverera. Det kan finnas tusentals olika motiv, alltifrån lönsamhet (ifall någon skulle vilja betala)
Om någon är villig att betala måste det finnas ett skäl till att den vill betala - ett nollargument mao.
Näpp det köper jag verkligen inte.
Citat:
till personlig tillfredsställelse.
Personlig tillfredsställe i grupp? Inte helt omöjligt men väldigt osannolikt.. De som tror på det här lyckas ju aldrig någonsin ta fram ens en enda person som är gangstalker - men nu ska vi alltså tro att gäng av presumtiva gangstalkers lyckas hitta varandra och formera grupper som organiserar sig för att i årtionden förfölja någon stackare så att dessa GS får "personlig tillfredsställelse"?
Citat:
Det kan handla om skilsmässor, vårdnaden av barn, arvstvister, politik, konkurrens, hat, hämnd, träning, sadism, maktlystnad, auktoritetstro, nöjeslystnad, religion, spänning, nätverkande, karriär, experiment, patriotism, nazism, rasism, satanism ...
På vilket sätt? Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle, exempelvis, försöka vinna en vårdnadstvist genom att engagera minst nåt dussin personer för att i åratal fördölja en person utan att någonsin ens avslöja vad de vill? Vem betalar? Vem skulle ställa upp? Varför skvallrar aldrig någonsin någon enda av dessa lejda stankers??