2015-07-08, 17:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag är inte så utlevande eller självhävdande och jag måste erkänna att vissa människor intresserar mig så lite att jag hellre låtsas som ingenting än växlar ord med dem. Om jag inte blir provocerad att göra "all in". Självklart har den harklande inte vigt sitt liv åt att förfölja mig utan har bara irriterande och ointressanta synpunkter på min person.

Tycker du jag har påstått att jag är en ti?

Jag trodde i min enfald att det fanns i alla fall tillstymmelse till en anledning att du skrev om de stirrande harklande männen, men det var alltså bara nåt du fick lust att informera om helt off topic? Eller var det ett försök av dig att bevisa att gang stalking handlar om missförstånd och övertolkningar?
Citera
2015-07-08, 18:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag trodde i min enfald att det fanns i alla fall tillstymmelse till en anledning att du skrev om de stirrande harklande männen, men det var alltså bara nåt du fick lust att informera om helt off topic? Eller var det ett försök av dig att bevisa att gang stalking handlar om missförstånd och övertolkningar?
Varför har du taggarna utåt hela tiden? Man kan väl diskutera verkligheten utan att angripa personen?
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Definiera dessa då. Annars blir det som Kafkas Processen.

Ja, det finns de som kommunicerar på stenåldersvis, då frågar jag vad det är eller ignorerar. Hur är detta relaterat till Gang Stalking? Att harkling existerar bevisar inte GS.
Harklingar, kläder, färger och liknande kan användas som kvasikommunikation för att förvirra intet ont anande personer. Det var väl sammanhanget. Jag är inte ute efter att bevisa gangstalking, hur skulle jag kunna göra det?

Men eftersom de som berättar blir förlöjligade är det inte ot att påpeka att metoden visst är möjlig.
Citera
2015-07-08, 18:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför har du taggarna utåt hela tiden? Man kan väl diskutera verkligheten utan att angripa personen?

Harklingar, kläder, färger och liknande kan användas som kvasikommunikation för att förvirra intet ont anande personer. Det var väl sammanhanget. Jag är inte ute efter att bevisa gangstalking, hur skulle jag kunna göra det?

Men eftersom de som berättar blir förlöjligade är det inte ot att påpeka att metoden visst är möjlig.

Jag fäller ut taggarna när jag tröttnar pga att jag aldrig får några svar.... Du flyr ju konsekvent allt ansvarstagande och levererar endast subtila antydningar och vaga påståenden som du vet att du kan slippa ta ansvar för (typ de arga harklande männen som du nu inte alls verkar koppla till att de stalkar...)
Vad är du ute efter - diskussion eller irritation? Tror du ens själv på gang stalking som det brukar beskrivas av självutnämnda TIs?

Varför anser du att det är omöjligt att bevisa gs? Vad sägs om att hitta en grupp stalkers och dra ner brallorna på dem? Dokumentera deras beteende under en vecka? Nä.. Ingen TI som har fungerande kamera?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-08 kl. 18:44.
Citera
2015-07-08, 18:46
Medlem
Citat:
Harklingar, kläder, färger och liknande kan användas som kvasikommunikation för att förvirra intet ont anande personer. Det var väl sammanhanget.
Topic är Förekommer organiserad gang stalking? Hur man skulle kunna tänkas genomföra GS är alltså inte sammanhanget.
Citat:
Jag är inte ute efter att bevisa gangstalking, hur skulle jag kunna göra det?
Om du inte är intresserad av att diskutera ämnet kan du väl isf starta en tråd under psykologidelen där du diskuterar vilka metoder som skulle vara fördelaktiga för GS.
Citat:
Återigen, Förekommer organiserad gang stalking? Vem har påstått att metoden är omöjlig? Folk blir förlöjligade för att de uppenbart saknar verklighetsuppfattning eller misstolkar rena vardagshändelser.
Citera
2015-07-08, 19:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag fäller ut taggarna när jag tröttnar pga att jag aldrig får några svar.... Du flyr ju konsekvent allt ansvarstagande och levererar endast subtila antydningar och vaga påståenden som du vet att du kan slippa ta ansvar för (typ de arga harklande männen som du nu inte alls verkar koppla till att de stalkar...)
Vad är du ute efter - diskussion eller irritation? Tror du ens själv på gang stalking som det brukar beskrivas av självutnämnda TIs?

Varför anser du att det är omöjligt att bevisa gs? Vad sägs om att hitta en grupp stalkers och dra ner brallorna på dem? Dokumentera deras beteende under en vecka? Nä.. Ingen TI som har fungerande kamera?
Vad är det för svar som jag ska ge? Vad är det för ansvar som jag ska ta? Jag är inte stalkad och filmer på vad som händer när jag rör mig utomhus måste vara ganska så ointressanta.

Varför förlöjliga personer som skriver om sina upplevelser? Harklingar och liknande kan absolut användas för trakasserier, särskilt om det är organiserat. Personligen skiter jag i vad de flesta anser om mig och de kan gärna harkla sig blodiga om de vill, men det är inte förbjudet att vara mer känslig och beroende av sin omgivning.

Jag har skrivit att jag tror att subtila organiserade förföljelser förekommer utan att det finns något känt motiv. Däremot tror jag inte på allt som folk skriver eller säger. Jag bildar mig en egen uppfattning som blir en del av mig och som jag tar ansvar för.

Om du tänker efter kan du säkert inse att alla inte har vigt sitt liv åt att bekämpa omoderna "vidskepelser" och andra ej "bevisade" fenomen. Att det inte alls skulle förekomma något som liknar vad som brukar beskrivas som gangstalking i denna vår värld, är skrattretande absurt för mig.
Citera
2015-07-08, 19:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad är det för svar som jag ska ge? Vad är det för ansvar som jag ska ta? Jag är inte stalkad och filmer på vad som händer när jag rör mig utomhus måste vara ganska så ointressanta.

Varför förlöjliga personer som skriver om sina upplevelser? Harklingar och liknande kan absolut användas för trakasserier, särskilt om det är organiserat. Personligen skiter jag i vad de flesta anser om mig och de kan gärna harkla sig blodiga om de vill, men det är inte förbjudet att vara mer känslig och beroende av sin omgivning.

Jag har skrivit att jag tror att subtila organiserade förföljelser förekommer utan att det finns något känt motiv. Däremot tror jag inte på allt som folk skriver eller säger. Jag bildar mig en egen uppfattning som blir en del av mig och som jag tar ansvar för.

Om du tänker efter kan du säkert inse att alla inte har vigt sitt liv åt att bekämpa omoderna "vidskepelser" och andra ej "bevisade" fenomen. Att det inte alls skulle förekomma något som liknar vad som brukar beskrivas som gangstalking i denna vår värld, är skrattretande absurt för mig.

Ett förslag på ett intressant svar du kan ge är Varför du finner det skrattretande absurt att gangstalking inte förekommer. Du bör rimligen ha upplevt eller hört talas om något som bidragit till att du nu har den åsikten. Men hittills har du bara kommit med en massa fullständigt irrelevanta påståenden och antydningar. Vad du tror, känner, anar eller hoppas är fullständigt irrelevant i en tråd som handlar om ifall organiserad GS förekommer.
Citera
2015-07-08, 19:45
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Hon spelar förstås ingen roll alls för min eventuella tro på gs, det är frånvaron av bevis som är det avgörande. Därtill kommer även frånvaron av vettiga skäl till att det skulle förekomma, men det kan jag förstås bortse från om bevis finns för att gs förekommer, tillsammans blir dock saknaden av orsak och den totala frånvaron av bevis oerhört starka argument för att det bara är fantasier.
När vittnesmålen som bjuds i tråden dessutom svamlar om inopererade elektroniska implantat i nacken som gör att de bland annat hör röster, får bättre matsmältning och ökad potens så inser nog de flesta vilken sorts stollar vi talar om.
jag håller med dig om att det borde gå bevisa ifall det verkligen fanns folk som fått chip i sig eller bli förföljda på andra sätt.
vanlig mobbning och trakasserier är det nog ingen som förnekar att det finns egentligen. jag tror vissa blir paranoida och tolkar allt som emot sig
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-08 kl. 19:47.
Citera
2015-07-08, 20:18
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ett förslag på ett intressant svar du kan ge är Varför du finner det skrattretande absurt att gangstalking inte förekommer. Du bör rimligen ha upplevt eller hört talas om något som bidragit till att du nu har den åsikten. Men hittills har du bara kommit med en massa fullständigt irrelevanta påståenden och antydningar. Vad du tror, känner, anar eller hoppas är fullständigt irrelevant i en tråd som handlar om ifall organiserad GS förekommer.
Men nu handlar inte tråden om mig eller mina vanföreställningar. Vad är det som får dig att misstro att människor gaddar ihop sig mot andra på just detta sätt? Alltså genom att försöka få människor ur balans med sofistiketade metoder? Jag utgår ifrån att du inte menar att människor inte kan vara så onda, utan att du har andra argument.
Citera
2015-07-08, 20:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men nu handlar inte tråden om mig eller mina vanföreställningar. Vad är det som får dig att misstro att människor gaddar ihop sig mot andra på just detta sätt? Alltså genom att försöka få människor ur balans med sofistiketade metoder? Jag utgår ifrån att du inte menar att människor inte kan vara så onda, utan att du har andra argument.

Hur många gånger vill du att jag ska skriva det?
Avsaknaden av motiv samt avsaknaden av bevis.
Du börjar alltmer likna ett tramsigt troll!
Citera
2015-07-08, 20:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Hur många gånger vill du att jag ska skriva det?
Avsaknaden av motiv samt avsaknaden av bevis.
Du börjar alltmer likna ett tramsigt troll!
Bevis kan du glömma. Kanske blir företeelsen allmänt accepterad någon dag, så att det inte blir så attraktivt att förneka den? Vad som talar emot detta är att så många som påstår sig vara utsatta minst av allt för saken framåt.

Vad det gäller motiv så är det lättare att leverera. Det kan finnas tusentals olika motiv, alltifrån lönsamhet (ifall någon skulle vilja betala) till personlig tillfredsställelse. Det kan handla om skilsmässor, vårdnaden av barn, arvstvister, politik, konkurrens, hat, hämnd, träning, sadism, maktlystnad, auktoritetstro, nöjeslystnad, religion, spänning, nätverkande, karriär, experiment, patriotism, nazism, rasism, satanism ...
Citera
2015-07-08, 21:12
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag kan skriva exempel vad människor skrivit till mig. "Hoppas du dör" "Har du bränt dig på frityrmaskinen på ditt jobb och förstört ansiktet än?" Folk som mobbat mig och försökt håna för att jag ska må dåligt. Allt detta finns bevis och finns vittnen som sett.
"ditt jävla luder svin" .
Snubbe som ska sätta upp kontaktannonser i mitt namn för att jävlas med mig.
Har sparat alla hans hatmail.
Folk som kalla mig hora eller slampa, kärring, helt oprovocerat på gatan.
Detta är dom sakerna som hänt mig nyligen.
En annan kille som spamma sms och förföljde mig också.
Sen mer subtila saker som att någon skrattat åt mina kläder.

När jag var yngre var det några killar som kom hem till mig med moped och körde runt utanför.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-08 kl. 21:28.
Citera
2015-07-08, 21:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bevis kan du glömma. Kanske blir företeelsen allmänt accepterad någon dag, så att det inte blir så attraktivt att förneka den? Vad som talar emot detta är att så många som påstår sig vara utsatta minst av allt för saken framåt.

Vad det gäller motiv så är det lättare att leverera. Det kan finnas tusentals olika motiv, alltifrån lönsamhet (ifall någon skulle vilja betala)
Om någon är villig att betala måste det finnas ett skäl till att den vill betala - ett nollargument mao.
Näpp det köper jag verkligen inte.

Citat:
till personlig tillfredsställelse.
Personlig tillfredsställe i grupp? Inte helt omöjligt men väldigt osannolikt.. De som tror på det här lyckas ju aldrig någonsin ta fram ens en enda person som är gangstalker - men nu ska vi alltså tro att gäng av presumtiva gangstalkers lyckas hitta varandra och formera grupper som organiserar sig för att i årtionden förfölja någon stackare så att dessa GS får "personlig tillfredsställelse"?

Citat:
Det kan handla om skilsmässor, vårdnaden av barn, arvstvister, politik, konkurrens, hat, hämnd, träning, sadism, maktlystnad, auktoritetstro, nöjeslystnad, religion, spänning, nätverkande, karriär, experiment, patriotism, nazism, rasism, satanism ...
På vilket sätt? Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle, exempelvis, försöka vinna en vårdnadstvist genom att engagera minst nåt dussin personer för att i åratal fördölja en person utan att någonsin ens avslöja vad de vill? Vem betalar? Vem skulle ställa upp? Varför skvallrar aldrig någonsin någon enda av dessa lejda stankers??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in