2015-07-08, 13:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Två ytterligheter som man inte måste välja emellan. Att diskutera definitioner av gs med dig är nog ett sisyfosarbete...

Nej, det är om vi INTE definierar vad vi diskuterar som det blir ett sisyfosarbete...
Citera
2015-07-08, 14:06
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, det är om vi INTE definierar vad vi diskuterar som det blir ett sisyfosarbete...
Definiera då vad du vill diskutera, men tänk på att diskussionen med dig kanske blir helt ointressant om du lägger till precis allt som du inte tror på. För mig är det förföljelserna som är det intressanta, inte det spektakulära i sig.
Citera
2015-07-08, 14:18
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Jo, man måste välja om man ska få en vettig diskussion. Det ena bevisar inte det andra.

Säker på det?

Så du förstår att personen eventuellt kan ha slem i halsen? Pga det du skrev efter kändes det inte så tydligt.

Det är skillnad på att kräva bevis för att tro på något och att förneka.
Man måste inte välja mellan ytterligheter. Vad jag tror existerar är vissa mellanformer.

Jag är säker på att jag inte övertolkar mina upplevelser, jag beskriver dem och är medveten om mina begränsningar.

Jag förstår självklart att man ibland rensar strupen och det tycker jag inte är ett dugg irriterande. Men om någon stirrar stint och elakt på dig och harklar sig på ett konstlat sätt och du märker hur det förhåller sig, så kanske du också är kapabel att undra om personen försöker "kommunicera"?

Ja ni kräver bevis. Om er bevismani börjar löpa amok kanske ni snart behöver bevis för att maten ni ska äta inte är förgiftad eller innehåller farliga bakterier, så att ni svälter ihjäl?
Citera
2015-07-08, 15:07
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
[...] När vittnesmålen som bjuds i tråden dessutom svamlar om inopererade elektroniska implantat i nacken som gör att de bland annat hör röster, får bättre matsmältning och ökad potens så inser nog de flesta vilken sorts stollar vi talar om.

Har ni funderat på om att alla vittnesmålen verkligen kommer från TI's?
Citat:
A very limited list of physical effects that can be achieved using electronic weapons, many effects can be achieved suddenly, i.e. within a second, instant coughing, instant sneezing, pain, etc.:

- Scratching
- Stomach pain
- Urge to urinate
- Urge to defecate
- Diareah
- Coughing, sneezing
- Burping, farting
- Sleepiness
- Yawning
- Stomach pain
- Kidney pain
- Painful feet
- Painful legs
- Sleeping hands
- Heart attack
- Chest pressure
- Bubling stomach
- Blurred vision
- Nausea
- Fatigue
- Heating head/body
- Spleen pain
- Muscle pain
- Chest pain
- Blind gut attack
- Back pain
- Racing heart
- Runny nose
- Erection problems
- Sexual stimulation
- Toothache
- Headache
- Hearing problems
- Sudden confusion
- Sudden memory loss

https://www.stopeg.com/

Det mesta är helt vanliga symptomer som alla får ibland men på siten påstår de att det beror på elektroniska vapen.

Kan också finnas troll som besöker forum som TI's och överdriver sina påhittade upplevelser med helt otroliga saker.

Går också att göra filmer där de medverkande spelar TI's som också överdriver metodena som används.

En som då är utsatt, söker efter förklaringar på nätet och hittar dessa falska historier och tror därmed på dom.
Den utsatte behöver alltså bara ha utsats för de 'enkla' trakasserierna och det som låter överdrivet kommer då från nättrollen.

Då är det lätt för en TI att idiotförklaras om denne försöker styrka sina upplevelser med trollens historier.
Citera
2015-07-08, 15:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Definiera då vad du vill diskutera, men tänk på att diskussionen med dig kanske blir helt ointressant om du lägger till precis allt som du inte tror på. För mig är det förföljelserna som är det intressanta, inte det spektakulära i sig.

Tidigare försök att diskutera odefinierad GS har spårat ut eftersom folk diskuterat vitt skilda begrepp.
Så jag vill diskutera det ni tror på, men då måste ni definiera det.
Citera
2015-07-08, 15:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Har ni funderat på om att alla vittnesmålen verkligen kommer från TI's?

Det mesta är helt vanliga symptomer som alla får ibland men på siten påstår de att det beror på elektroniska vapen.

Kan också finnas troll som besöker forum som TI's och överdriver sina påhittade upplevelser med helt otroliga saker.

Går också att göra filmer där de medverkande spelar TI's som också överdriver metodena som används.

En som då är utsatt, söker efter förklaringar på nätet och hittar dessa falska historier och tror därmed på dom.
Den utsatte behöver alltså bara ha utsats för de 'enkla' trakasserierna och det som låter överdrivet kommer då från nättrollen.

Då är det lätt för en TI att idiotförklaras om denne försöker styrka sina upplevelser med trollens historier.

Om du menar att de TI som berättar ofta överdriver, missuppfattar eller ljuger så håller jag helt med dig.
Citera
2015-07-08, 16:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men om någon stirrar stint och elakt på dig och harklar sig på ett konstlat sätt och du märker hur det förhåller sig, så kanske du också är kapabel att undra om personen försöker "kommunicera"

Vad gör du då?
Själv hade jag frågat om de ville mig något om jag upplevde situationen så.

Störiga typer som måste hävda sig finns det för övrigt gott om, det betyder inte att de vigt sitt liv åt att i grupp förfölja dig (eller mig).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-08 kl. 16:17.
Citera
2015-07-08, 16:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Vad gör du då?
Själv hade jag frågat om de ville misg något om jag upplevde situationen så.

Störiga typer som måste hävda sig finns det för övrigt gott om, det betyder inte att de vigt sitt liv åt att i grupp förfölja dig (eller mig).
Jag är inte så utlevande eller självhävdande och jag måste erkänna att vissa människor intresserar mig så lite att jag hellre låtsas som ingenting än växlar ord med dem. Om jag inte blir provocerad att göra "all in". Självklart har den harklande inte vigt sitt liv åt att förfölja mig utan har bara irriterande och ointressanta synpunkter på min person.

Tycker du jag har påstått att jag är en ti?
Citera
2015-07-08, 16:36
Medlem
100 inlägg senare har gang stalking inte ens definierats.. ska vi tolka det som att de troende inte ens vet och att tråden är helt meningslös?
Citera
2015-07-08, 17:26
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Om du menar att de TI som berättar ofta överdriver, missuppfattar eller ljuger så håller jag helt med dig.

Nej, det menade jag inte!
Citera
2015-07-08, 17:31
Medlem
Citat:
Man måste inte välja mellan ytterligheter. Vad jag tror existerar är vissa mellanformer.
Definiera dessa då. Annars blir det som Kafkas Processen.
Citat:
Men om någon stirrar stint och elakt på dig och harklar sig på ett konstlat sätt och du märker hur det förhåller sig, så kanske du också är kapabel att undra om personen försöker "kommunicera"?
Ja, det finns de som kommunicerar på stenåldersvis, då frågar jag vad det är eller ignorerar. Hur är detta relaterat till Gang Stalking? Att harkling existerar bevisar inte GS.
Citat:
Ja ni kräver bevis. Om er bevismani börjar löpa amok kanske ni snart behöver bevis för att maten ni ska äta inte är förgiftad eller innehåller farliga bakterier, så att ni svälter ihjäl?
Om du tyckte det var en bra jämförelse måste du sakna förmåga att dra logiska resonemang. Bevisens tyngd bör vara kopplat till hur sannolikt fenomenet är. Säger någon att det springer en katt i trädgården kan jag acceptera det, säger någon att det springer en tiger vill jag nog se det med egna ögon. Bevis för att maten inte är förgiftad får man av att väldigt få verkar dö av den.

I övrigt bevisar man inte att saker inte finns, man bevisar att de finns. Att stora grupper skulle förfölja och trakassera ointressanta människor är kostsamt och rätt orimligt, därför kräver det bevis.
Citera
2015-07-08, 17:38
Medlem
Citat:
För 100 år sedan fanns det massor av saker som var helt otänkbart, men som är fullt naturligt idag. Tänk dig då hur det kommer att vara om ytterligare hundra år...
Finns det en konspirationstråd utan detta "argument"?
Citat:
men ingen har heller inte bevisat att det inte existerar
Vilket så klart vore fullständigt orimligt. Argument from ignorance.
Senast redigerad av erak 2015-07-08 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in