2015-07-05, 18:22
Medlem
Psykovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Någon som vet vad "Eva" är för något ?

Extacy
Citera
2015-07-06, 19:47
Medlem
Är hasch en uppåt eller neråt drog? En del räknar den till hallisdroger.
Citera
2015-07-06, 20:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Är hasch en uppåt eller neråt drog? En del räknar den till hallisdroger.
Hasch, eller cannabis, är just cannabis. En drog som ingen annan helt enkelt. Olika sorter har vilt spridda egenskaper. Det finns sorter som gör att du inte kommer ur soffan och inte kan tänka en rak tanke på flera timmar och det finns sorter där du är hyperkoncentrerad och fylld av energi. I höga (vad det exakt innebär är högst individuellt) doser är THC hallucinogent på ett sätt som jag aldrig har varit med om tidigare eller efteråt. Det har bara hänt en gång och då såg jag en hel uppsjö lila(!) gnuttar och polaren såg en rosa smurforkester. Cannabis är helt enkelt cannabis och i alla fall jag tycker att det räcker med det.

Gnuttarna är alltså dom här vita figurerna så förstå min förvåning när jag inte bara såg flera stycken som såg hyperrealistiska ut och var lila.
http://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/801904/..._154688308.jpg
Citera
2015-07-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfwjd
Hej, har precis fått min första böter för ringa narkotikabrott. Det här är kanske en dum fråga men skickar dom boten via posten? Och betalar man den som en faktura eller hur gör man? Morsan brukar nämligen öppna min post av någon jävligt korkad anledning och är rädd att jag får bo på gatan om hon får reda på detta.

Din morsa riskerar också en bot med posten med det beteendet. Att öppna annans post är ett brott.
Citera
2015-07-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hasch, eller cannabis, är just cannabis. En drog som ingen annan helt enkelt. Olika sorter har vilt spridda egenskaper. Det finns sorter som gör att du inte kommer ur soffan och inte kan tänka en rak tanke på flera timmar och det finns sorter där du är hyperkoncentrerad och fylld av energi. I höga (vad det exakt innebär är högst individuellt) doser är THC hallucinogent på ett sätt som jag aldrig har varit med om tidigare eller efteråt. Det har bara hänt en gång och då såg jag en hel uppsjö lila(!) gnuttar och polaren såg en rosa smurforkester. Cannabis är helt enkelt cannabis och i alla fall jag tycker att det räcker med det.

Gnuttarna är alltså dom här vita figurerna så förstå min förvåning när jag inte bara såg flera stycken som såg hyperrealistiska ut och var lila.
http://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/801904/..._154688308.jpg
Jag har rökt lite marijuana, skiljer det sig mycket från hasch? Tycker att alkohol är en tyngre drog än marijuana. Dom tyngre drogerna är ju heroin, amfetamin,alkohol,och bensodiazepiner.
Har lite fröer, är det lika enkelt som att födda upp en krukväxt?
Citera
2015-07-07, 04:12
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Jag har rökt lite marijuana, skiljer det sig mycket från hasch? Tycker att alkohol är en tyngre drog än marijuana. Dom tyngre drogerna är ju heroin, amfetamin,alkohol,och bensodiazepiner.

Hasch = Marijuana fast i annan form helt enkelt. Pressad växtmaterial/keif istället för torr blomma. Hasch kommer som Indica, Sativa och Hybrid. Det beror helt enkelt på vilken sort du kommer över. Cannabis är förövrigt ingen TUNG drog som du själv känner. Cannabis är en mild psykedelisk substans, men i rätt mängder VÄLDIGT psykedelisk.

Weed som betyder ogräs växer precis som det låter. Men du måste ha optimala förhållanden ifall du ska få ut några vackra blommor.
Citera
2015-07-07, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Hasch = Marijuana fast i annan form helt enkelt. Pressad växtmaterial/keif istället för torr blomma. Hasch kommer som Indica, Sativa och Hybrid. Det beror helt enkelt på vilken sort du kommer över. Cannabis är förövrigt ingen TUNG drog som du själv känner. Cannabis är en mild psykedelisk substans, men i rätt mängder VÄLDIGT psykedelisk.

Weed som betyder ogräs växer precis som det låter. Men du måste ha optimala förhållanden ifall du ska få ut några vackra blommor.
Räcker inte en stor blomkruka? Hur vet hur man får en hona eller hona,synsd på fröet? Behöver jag 2 blommor av olika kön? Trodde man vattnade som en vanlig krukväxt och sen ta lite blad för att röka.'Måste jag döda blomman för kådan? Fick fröena av ën schackpolare från marocko. Även bruna bitar som vi gjorde brownies av
Citera
2015-07-07, 14:06
Medlem
CHI9s avatar
Min becknare sa att det finns två olika kashmir, en mörk (neråt) och en ljus (uppåt). Mig veterligen finns bara den mörka indican som man blir helt cp sänkt av.
Någon som kan bekräfta detta? Eller har han fått tag på skitröka som han vill bli av med?
Citera
2015-07-07, 14:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Amfetamin är vid måttligt bruk egentligen ingen särskilt tung drog. Det är snarast när man börja injicera som det faktiskt leder till problem men det är en diskussion för en annan tråd.

Det är ungefär lika enkelt som att odla tomater. Det finns ett helt forum där vi pratar om såna saker:
(FB) Drogodling och drogtillverkning

Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Min becknare sa att det finns två olika kashmir, en mörk (neråt) och en ljus (uppåt). Mig veterligen finns bara den mörka indican som man blir helt cp sänkt av.
Någon som kan bekräfta detta? Eller har han fått tag på skitröka som han vill bli av med?
Så vitt jag vet så finns det både ljust och mörkt kashmir. Dock vet jag att även ljus hasch kan bli mörkt om man rullar det i händerna tillräckligt länge så förmodligen betyder det väldigt lite.
Citera
2015-07-08, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9

Har aldrig upplevt att färgen varit ihopkopplad med huruvida det är indica eller sativa
Citera
2015-07-08, 17:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drFish
Har aldrig upplevt att färgen varit ihopkopplad med huruvida det är indica eller sativa
Som sagt. Ta en bit mjukt ljust hasch, rulla den mellan fingrarna i en kvart-tjugo minuter så blir klumpen betydligt mörkare.
Citera
2015-07-08, 18:17
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drFish

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som sagt. Ta en bit mjukt ljust hasch, rulla den mellan fingrarna i en kvart-tjugo minuter så blir klumpen betydligt mörkare.

Jo, det jag dock upplevde som skillnad på dem är att den ljusare varianten var sativa dominerad. Så jag tror inte att det handlar om samma hasch.
Men det är väl möjligt att kashmir kommer i både indica och sativa form. Gillar att veta vad jag röker, så tänkte om det var becknaren som ville bli av med sin skit eller om han talade sanning, eftersom jag inte kände igen biten från de tidigare kashmir som jag rökt som varit mörkt och mjukt som lera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in