2015-07-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Pedofiler intresserar sig nog inte för sjuttonåringar.

Det kan man nog inte avfärda helt och hållet...
2015-07-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Är man samarbetsvillig kan man få mindre strafftid. Men den gränsen är förbi om det nu skulle vara den äldre brodern som är mördaren.

Tror inte det existerar någon rabatt i strafftid för att man är samarbetsvillig om man har mördat en 17-åring faktiskt. Inte om man har mördat en 80-åring heller för den delen. Det där är i t.ex. Thailand där man kan slippa dödsstraff om man erkänner sig skyldig.

Precis som om det hade blivit kortare strafftid för Hagamannen, Anders Eklund, Mijailo Mijailovic, Christine Schürrer och Malexandermördarna om de glidit in på polisstationen och sagt "Tja, det var jag som gjorde det".
2015-07-08, 15:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
GJ:s dotter bytte fbf-adress 2015-06-17 från HJ-gården till Stockholm, sonen bytte till samma stockholmsadress 2013-09-20 från Bromma. Deras mamma bor på stockholmsadressen.

OK, tak för info

Men NGJs son's namn, PJ, var kvar för bara någon vecka sedan på hitta.se eller eniro minns inte just nu viken av dom det var, och NGJs fru HJ är fortfarande att finna på Källby/Gum adressen HÅKAN JONSGÅRDEN på eniro.

Så då frågar jag mig hur hänger det ihop att pappan till dotteren VJ och sonen PJ/ mannen til HJ flyttat till Spanien för flera år sedan 2013 var det? då skulle han skiljt sig från HJ? Tror inte på det, inte när man ser deras FB foton NGJ har frun som sitt bakgrunds profilbild på FB, jag tror bara att det är någon sorts proforma flyttning han gjort.

Viket år är sonen PJ född?
2015-07-08, 16:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om det inte spelar nån roll, kan det ju använts vita hela tiden eller blå hela tiden, så varför i så fall byta?
Kan tänka mig att frågeställaren undrar kring om de vita respektive blå kläderna, har olika syften i sitt användande?

Precis.
Om det är så att det på en "smutsig" fyndplats (läs: kropp/blod/andra kroppsvätskor) inte lämpar sig att bära vitt, utan att de blå då är mer lämpande då det ev fläckar av tex blod inte syns lika mycket?
Bara en undran då jag som sagt inte sett bilder på tekniker som burit just blå overall förrän på Martorp samma kväll då de fann Lisa och denna gula byggnad spärrades av.
2015-07-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kanske snart alla våra mysiga teorier kommer gå upp i rök. Han kommer erkänna..

Jag tror inte han gör det, jag tror fortfarande de är en annan GM
2015-07-08, 16:03
Avslutad
Kom så väl ihåg när det inträffade flickan.. Blev helt tagen som många andra här...

Ibland när jag hör den här låten så ser jag framför mig hur brottet begås och hur hon dumpas i det där huset.. Hur hon skulle hämta alkoholen i ladan, som sen bidrog att N*rij*s B*l*vici*s tog ett tjockt rep och snabbt lade det framför hennes hals och sen när han genomförde våldtäkt efter våldtäkt... Resten är för vidrigt att berätta om..
Senast redigerad av Gosif 2015-07-08 kl. 16:07.
2015-07-08, 16:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK, tak för info

Men NGJs son's namn, PJ, var kvar för bara någon vecka sedan på hitta.se eller eniro minns inte just nu viken av dom det var, och NGJs fru HJ är fortfarande att finna på Källby/Gum adressen HÅKAN JONSGÅRDEN på eniro.

Så då frågar jag mig hur hänger det ihop att pappan till dotteren VJ och sonen PJ/ mannen til HJ flyttat till Spanien för flera år sedan 2013 var det? då skulle han skiljt sig från HJ? Tror inte på det, inte när man ser deras FB foton NGJ har frun som sitt bakgrunds profilbild på FB, jag tror bara att det är någon sorts proforma flyttning han gjort.

Viket år är sonen PJ född?
HJ är inte gift. Jag gissar att barnen bor och går i skola i Stockholm på vintrarna, och bor med pappa i Källby på somrarna. Att dottern, 18 år, bytte folkbokföringsadress vid skolavslutningen kan ha med skolgången att göra. Sonen, FJ, är född 2001.
2015-07-08, 16:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja. Och det är denne Nils jag menar.

N*ls är andranamnet. Förnamnet är G*stav.
Vidare kan man väl inte genom Lexbase se domar äldre än från 2009 (?)
I vilket fall, ligger sonen långt ner på listan.
2015-07-08, 16:08
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Allt är ju möjligt tills vi vet vad som hände. Skall man tro på lösa rykten i bygden så var båda bröderna och handlade vid sjutiden på kvällen Lisa försvann.
Känner polisen till dessa rykten? Om ryktena kan bekräftas ger det alibi åt bröderna den mest kritiska tiden för ett händelseförloppet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Har tydligen hänt lite konstigheter på Högebo gård i dag, som jag inte tänker utveckla nu.
Kanske något i nyheterna i morgon.
Vad hände? Flera än jag har frågat.
2015-07-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Här vid ett kroppsfynd har polisens tekniker på sig samma dräkt (och lila handskar):
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/orebro/styckmordet-i-askersund-tas-upp-i-hovratten

Blå dräkter är för arbete vid död kropp eller? Någon insatt i polisensteknikernas arbete som kan utveckla? Nu blir jag ganska övertygade om att kroppen hittas i den gula byggnaden.

Vad e det för fyrkanter i rummet?! Belysning? Stolar?

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/Martorp-Gård-gult-fikarum-kontor-Bod-4-BPA.jpg

Menade på denna bild
Senast redigerad av Amazongirl 2015-07-08 kl. 16:12. Anledning: Lägga till länk
Medlem
Bönans avatar
Har det kommit upp om vart den ena brodern och kvinnan befinner sig nu?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hittade just den här radio interview med JA där han berättar om hur han hittade handsken, detta är altså INTE den interview där han berättar att dom var 3 stycken som tog upp handsken:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

Publicerat tisdag 9 juni kl 11.36

AJ säger bla. i detta interview:

- Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson.

Ja den intervjun med AJ är mycket intressant. Särskilt att ordet "omedelbart" dyker upp.
Även att han sedermera ändrade sig om det här förloppet och plockade in 2-3 pers till i det.
Varför gjorde han så? Varför har han betonat att det han har sagt finns inspelat på band?
Nä jag tror att Herr Arne vet precis vad han gör och när.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in