Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 20:08
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Ursäkta frågan men var hennes kropp på begravningen eller vart hon kremerad? Eller är kroppen kvar i frysen? Varför har inte döds orsaken kommit fram i media?

Jag vet inte vart du vill komma?
Det var en helt vanlig begravning (om än ovanlig pga omständigheterna).
Lisa låg i en vit praktfullt blomsterprydd kista framme vid altaret.
Visa lite respekt!!!!
2015-07-07, 20:08
Medlem
Sculleys avatar
Har tydligen hänt lite konstigheter på Högebo gård i dag, som jag inte tänker utveckla nu.
Kanske något i nyheterna i morgon.
2015-07-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Intressant teori..
Hur skulle du förklara de andra avspärrningarna?

De är ju helt naturliga. Dels hemma hos MGM och dels Margård där kroppen hittats.

Sen har även ett ödetorp varit avspärrat men endast under en kort period. Kan ha varit falskt alarm över något man velat kolla bara. Jag tror inte detta ödetorpet har med brottet att göra.
Av den enkla anledningen att man inte flyttar runt en kropp på det sättet och sprider DNA och bevis omkring sig.

De dumpade sakerna då?
Ja, de har ju kastats ut i affekt i närheten av brottsplatsen vilket i sig inte säger så mycket. Ska man sprida ut dem så gör man ju det bäst här och inte längre bort som i sådana fall hade givit polisen en direkt riktning.
2015-07-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Det låter makabert men om de hittat tex huvudet så kanske foto-identifiering trots allt skulle vara möjligt & det som har skett här om nu hon nu har blivit styckad. Tandkort & DNA kanske också fanns med i bilden. Alt har någon familjemedlem faktiskt sett huvudet live.

Men nu är det ju inte så det har gått till så varför skriver du det??
Du platsar i en helt annan tråd.
2015-07-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursäkta frågan men var hennes kropp på begravningen eller vart hon kremerad? Eller är kroppen kvar i frysen? Varför har inte döds orsaken kommit fram i media?

Finns ju några alternativ:
1. Hennes kropp låg i kistan (varför annars ha en kista? för symbolikens skull)
2. Hon har kremerad men familjen ville ha en kista ändå?
3. Varför skulle man ha en begravning för någon som ligger kvar i en frys?
Obduktionen är ju avslutad? eller..? Dödsorsaken kommer nog att komma fram vilken dag som helst.
2015-07-07, 20:11
Medlem
P55s avatar
Citat:

Ge dig! Naturligtvis var Lisa med där på begravningen.
Och sen bör du dels läsa trådar längre bak och dels lära dig lite bättre kunskaper i det svenska språket!
2015-07-07, 20:11
Bannlyst
När polisen & diverse tidningar skriver att föräldrarna identifierat Lisa så kan det väl betyda att de har bekräftat att Lisa hade ett visst födelsemärke, tattuering eller liknande så därför kunde man just där & då säga att hon var funnen även om vi inte vet i vilket skick. Ordet "Identifierat" kanske har lite vidare betydelse i kvällspressen och tom från en presstalesperson från polisen.
2015-07-07, 20:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Har tydligen hänt lite konstigheter på Högebo gård i dag, som jag inte tänker utveckla nu.
Där bor AJ:s kompanjon LÅ, "handskhållare" nr 2.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Högebo gård som i LÅ?
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag vet inte vart du vill komma?
Det var en helt vanlig begravning (om än ovanlig pga omständigheterna).
Lisa låg i en vit praktfullt blomsterprydd kista framme vid altaret.
Visa lite respekt!!!!
Jag har stor respekt och har följt hela dramat sen det började sen är det är bara en normal fråga. Så hon fysiskt låg i kistan? Då har obduktionen varit klar för länge sen med orsak osv.
2015-07-07, 20:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har inte läst AB på över tio år och kommer nog aldrig att göra det heller. Har du nån annan källa? En annan postare kom in i tråden och påstod att BOs föräldrar ej hade fått se kvarlevorna. Därför så är jag lite tveksam till att så har skett.

Nej och jag tänker inte leta källor åt dig. Vad AB skrev har jag citerat och påståendet upprepades dessutom i annan form i artikeln. Om det är sant eller inte har jag naturligtvis ingen aning om så se det som en belysning av hur motstridiga uppgifter media ofta innehåller.

Vad jag starkt betvivlar är att flickans föräldrar tillåtits identifiera henne om hon varit utsatt för ett styckmord.
2015-07-07, 20:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Hur jävla slut i huvudet är vissa?

Det är ett KORS och det står JUNI efter KORSET!!!!!!!!!

Här är en bild. https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/media.shootitlive.com/KQ2FNoEdvQ4irlyWC5yBMa07BJj/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/551

Ska jag säga vad det står för er som har svårt att tyda den?

* 7 februari 1998 (HON VAR FÖDD DETTA DATUM)

† JUNI 2015 (HON DOG I JUNI 2015)

Ursprungligen postat av lolita-x
På hennes döds bild utanför kyrkan står de att hon dog 7 juli . Är det något bekräftat sedan innan ?

Det var detta jag citerade, så nu vet du!!

Skyll på denna lolita istället som helt var ute och cyklade, för var stod det att hon dog den 7 juli?
Dödsdatum o begravning samma dag!! Denna person hade verkligen behövt gått till "SPECSAVER"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in