2015-07-07, 17:16
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Borde inte dödsdatum vara registrerat hos skattemyndigheten vid det här laget? Normal tid anges som upp till en månad. Eller har man kunnat skydda dessa uppgifter på något sätt?
Är ju intressant om endast månad angivits även där för då har man inget fastställt datum.

Sekretess kan överföras mellan myndigheter så mig veterligen bör uppgiften, om den omfattas av förundersökningssekretess, vara hemlighetsstämplad.
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-07-07 kl. 17:18.
2015-07-07, 17:16
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det är varken ett plustecken eller en sjua. Det är ett kors...

Edit: Om du skriver + istället för kors så ber jag om ursäkt om jag låter dryg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kors_%28tecken%29

Jag försökte använda plustecknet som ett korstecken ja Är inte så bevandrad när det gäller kortkommandon och dylikt så jag gjorde det lätt för mig
2015-07-07, 17:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ett plustecken i detta sammanhanget tror jag nog att dom allra flesta förstår att det betyder ett kors..
Citat:
Lisa Holm
* 7 februari 1998
† juni 2015

Begravningsgudstjänst
i Säters kyrka
tisdagen den 7 juli 2015
Är vi klara med skylten nu?
2015-07-07, 17:21
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är vi klara med skylten nu?

Kanon, tack för det Då kan vi lägga det därhän...
2015-07-07, 17:23
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men det står det ju inte!!
Det står Juni och 7 juli, dagens datum.... Alltså hennes begravningsdag!!
Hur jävla slut i huvudet är vissa?

Det är ett KORS och det står JUNI efter KORSET!!!!!!!!!

Här är en bild. https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/media.shootitlive.com/KQ2FNoEdvQ4irlyWC5yBMa07BJj/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/551

Ska jag säga vad det står för er som har svårt att tyda den?

* 7 februari 1998 (HON VAR FÖDD DETTA DATUM)

† JUNI 2015 (HON DOG I JUNI 2015)
Senast redigerad av MandarinSallad 2015-07-07 kl. 17:26.
2015-07-07, 17:27
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Sekretess kan överföras mellan myndigheter så mig veterligen bör uppgiften, om den omfattas av förundersökningssekretess, vara hemlighetsstämplad.

Ja, det är helt rätt det du skriver. Dödsdatum är säkert konstaterat genom obduktionen och finns i förundersökningen, men till dess alla bitar och frågor hamnat på rätt plats så offentliggörs inte datumet.
2015-07-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Borde inte dödsdatum vara registrerat hos skattemyndigheten vid det här laget? Normal tid anges som upp till en månad. Eller har man kunnat skydda dessa uppgifter på något sätt?
Är ju intressant om endast månad angivits även där för då har man inget fastställt datum.

http://www.expressen.se/kronikorer/malin-roos/nar-man-ar-17-ar-ska-man-inte-do--da-ska-man-leva-som-mest/

Vad menar hon med detta? Mördaren tog ifrån henne dödsdatumet oxå?
2015-07-07, 17:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Alternativteoretiker vs. MGM

Du säger att det inte är MGM som har gjort det utan någon annan (generell) snubbe med andra motivbilder.
Nej, det säger jag inte - men håller pga den sparsamma informationen alla möjligheter öppna.
Citat:
Vem är det?
Kom igen med mer info; vad som finns mot NB (och AB eftersom hans förundersökning fortfarande är öppen), dödsorsak och de närmare omständigheterna i fallet, vittnesförhör, fynd och fyndplatser mm - så ska jag ge dig en hint om var gm kan sökas.
Citat:
Tror du som advokaten/MGM att någon försöker plantera bevisen också?
Det låter konstigt, och man undrar vad försvararen har för underlag som gör att hon väljer att yttra sig på det viset.

Av det lilla som hitintills framkommit så ligger NB ganska risigt till: Häktad på sannolika skäl + ett tillkommet tekniskt bevis av något slag. Dock: åklagaren verkar behöva 30 dagar för att kunna ro i land ett ev. åtal och avvaktar därför de analyssvar som kommer att droppa in. - Det lät inte vid senaste häktningstillfället som att han redan hade vad han behövde.
2015-07-07, 17:39
Medlem
dondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är ju föräldrarna som bestämt att de ska ha skärm utanför kyrkan och som velat att folk ska komma till begravningen. Det krävs ju att folk kommer så de kan samla in pengar till sin fond.

Vi kan ju hoppas fonden går likt detta case:
http://www.alskadejennifer.nu/main.php
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10691744.ab
(FB) Mordet på Jennifer Anderssons mördare (Ny rubrik /Mod)

Öga för öga....
2015-07-07, 17:42
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Hur jävla slut i huvudet är vissa?

Det är ett KORS och det står JUNI efter KORSET!!!!!!!!!

Här är en bild. https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/media.shootitlive.com/KQ2FNoEdvQ4irlyWC5yBMa07BJj/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/551

Ska jag säga vad det står för er som har svårt att tyda den?

* 7 februari 1998 (HON VAR FÖDD DETTA DATUM)

† JUNI 2015 (HON DOG I JUNI 2015)

Dödsdatumet är säkert känt vid det här laget men polisen vill inte gå ut med den. Föräldrarna vet säkert. Och datumet kommer skrivas in på gravstenen när det är lämpligt.

Jag satt in en slant på minnesfonden, rekommenderar alla andra och göra det också.
2015-07-07, 17:46
Medlem
boidis12s avatar
Nu har vi varit och bevittnat en väldigt fin begravningsgudstjänst dottern och jag . Och hon fick placera sin lilla egentillverkade krans på plats . Mysig och fin kyrka och ett väldigt gripande och fint tal av prästen och vacker musik spelades från LH:s egen lista på Spotify . Ganska mycket folk utanför kyrkan som också ville ta ett sista farväl . Fint av familjen att också tänka på andra som förutom familjen och de närmaste som ville närvara . Man blir också förbannad på att folk sitter här och kallar begravningen för cirkus , jippo och annat skit . Har familjen bestämt att andra ska få delta så angår det väl bara dom och inte någon som sitter här och skriver massa skit . Det är inte bara rustningar i spökslott som har huvudet under armen tydligen .... Dålig stil är bara förnamnet .
2015-07-07, 17:49
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
http://www.expressen.se/kronikorer/malin-roos/nar-man-ar-17-ar-ska-man-inte-do--da-ska-man-leva-som-mest/

Vad menar hon med detta? Mördaren tog ifrån henne dödsdatumet oxå?

Du, jag ger inte mycket för varken Expressens eller Aftonbladet artiklar eller krönikor i det här fallet! Dom skittidningarna eller vad man nu ska kalla dom vars reportrar hänsynslöst hängt utanför familjen Holms och deras grannars hus och till och med nästan med våld försökt komma in för att få en "pratstund"

Likadant gjorde slaskpressen för snart fem år sen i Falköping.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in