2015-07-07, 15:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Alternativteoretiker vs. MGM/.../
Jag ser kanske inget fel i att spekulera som "galna" alternativteoretiker men det bör göras över kända fakta. Vem är den förekommande personen som ni pekar ut?
Har du svårt att tillgodogöra dig ett textinnehåll? - Det är ingen person som pekas ut.

Vad gör du här i tråden..?
2015-07-07, 15:33
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Föräldrarna har godkänd det här , så då är det väl okej, annars inte.
2015-07-07, 15:42
Medlem
CarlosRexs avatar
Det finns en del här i tråden som tror att Lisa var vid liv i flera dagar efter försvinnandet ja kanske t.o.m. till strax innan hon hittades och att kroppen fortfarande var varm. Hemsk tanke.
Jag har varit av uppfattningen att hon mördats redan på kvällen som hon försvann men nu börjar även jag tveka.

- Varför har det inte faställts någon tidpunkt för mordet?
- Varför sköt de upp presskonferensen flera gånger efter att hon hittades?
- Varför har man letat i ödetorp, Blombergs egendom 10, mjölkrum etc. om man inte tror hon har befunnit sig där?
- Varför finns det ett så starkt yppandeförbud?
2015-07-07, 15:48
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det finns en del här i tråden som tror att Lisa var vid liv i flera dagar efter försvinnandet ja kanske t.o.m. till strax innan hon hittades och att kroppen fortfarande var varm. Hemsk tanke.
Jag har varit av uppfattningen att hon mördats redan på kvällen som hon försvann men nu börjar även jag tveka.

- Varför har man letat i ödetorp, Blombergs egendom 10, mjölkrum etc. om man inte tror hon har befunnit sig där?
Fattar inte heller det här med yppandeförbudet. Det är inte kungen som blivit mördad ffs. Det är en random tjej.
2015-07-07, 15:54
Medlem
Citat:

Ja det finns onekligen en hel del att fundera på kring hennes försvinnande och död.
Min spontana tanke är att de inte vill ha spekulationer för förstör utredningen. Min tanke när vi satt och väntade på presskonferensen och efter det jag hört i efterhand från källor i hennes närhet är att de haft problem med identifieringen då hon var illa tilltygad. Som någon tidigare skrev här i tråden tror jag tyvärr att det är något bestialiskt, som vi alla kommer bli chockade av när det blir officiellt. För det måste det väl bli? Hur länge kan man ha ett yppandeförbud?
2015-07-07, 16:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

- Det har det säkerligen gjorts nu (omfattas av yppandeförbudet)
- Polisen inväntade en presstalesperson (Jenny Widén)
- Därför att om möjligheten finns att söka av, då gör man det.
- Orsaken till yppandeförbudet fyller sin funktion, speciellt i fall där tveksamheter/oklarheter/omständigheter förekommer. Det kan finnas omständigheter som berör vittnen eller utredningstekniska skäl mm.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-07 kl. 16:03.
2015-07-07, 16:01
Medlem
Citat:
Familjen tog farväl av Lisa Holm

Citat:
På en storbildsskärm syns en bild på Lisa Holm, leendes, med molnprydd himmel i bakgrunden.
När kyrkklockorna klämtar inför begravningsgudstjänsten så har cirka 200 människor samlats för att följa ceremonin utanför kyrkan. Det finns inte en ledig plats på bänkarna och de hopfällbara stolarna som kyrkan placerat ut är tagna.
Alla har de kommit för att säga farväl till Lisa Holm, som togs ifrån sin familj av en eller flera mördare.
Organisten spelar "Tears in heaven" av Eric Clapton.
Sedan spelas en av Lisa Holms egna Spotifylåtar: "If I die young", med The band Perry.
– När en blomma bryts av i sin vackraste blom blir marken så trist och fruktansvärt tom, säger Lasse Tullberg, som håller i begravningen.
Prästen, som under ett år hade Lisa Holm som konfirmand, håller ett griftetal. Han berättar om hur hennes enorma passion för att resa och upptäcka världen tidigt väcktes till liv.
– Hon reste runt i Europa med sin härliga familj. När hon var åtta år reste hon så långt som till Australien. En resa som etsade sig fast hos lilla Lisa – dit ville hon återvända.
Prästen beskriver en 17-åring som alla tyckte om.
– Hon hade förmågan att charma alla människor som hon träffade. Hon gillade att showa och klä ut sig.
Efter överlåtelsen ljuder ytterligare en av Lisa Holms låtar genom högtalarna: "I was here", av Beyonce.
Efter förbön och psalmsång är det sedan dags för familjen och de anhörigas uppslitande avskedstagande i den lilla medeltidskyrkan.
Efteråt spelas den tredje låten som valts ut från Lisa Holms Spotifylistor: "I won't give up" av Jason Mraz.
Familj och anhöriga lämnar sedan kyrkan medan "You are so beautiful" ljuder från orgeln.
De har sagt farväl till en älskad familjemedlem, vars fruktansvärda bortgång har engagerat hela Sverige.

http://www.expressen.se/gt/familjen-tog-farval-av-lisa-holm/
2015-07-07, 16:14
Bannlyst
Alternativteoretiker vs. MGM
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har du svårt att tillgodogöra dig ett textinnehåll? - Det är ingen person som pekas ut.

Vad gör du här i tråden..?

Du säger att det inte är MGM som har gjort det utan någon annan (generell) snubbe med andra motivbilder.

Vem är det?

Tror du som advokaten/MGM att någon försöker plantera bevisen också?
2015-07-07, 16:16
Medlem
lolita-xs avatar
På hennes döds bild utanför kyrkan står de att hon dog 7 juli. Är det något bekräftat sedan innan ?
2015-07-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
På hennes döds bild utanför kyrkan står de att hon dog 7 juli. Är det något bekräftat sedan innan ?

7 juli kan det väl inte stå? Det skulle ju i så fall betyda att hon dog idag!
2015-07-07, 16:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Att hon dog idag?

Hennes födelsedatum står på skylten men inget dödsdatum. Det står bara juni 2015. Innan "juni" är det en sådan där symbol som betyder dödsdatum.
2015-07-07, 16:20
Medlem
Citat:

Det står endast juni 2015 framför ett kors. Det står alltså inget datum!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in