Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 16:21
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
På hennes döds bild utanför kyrkan står de att hon dog 7 juli. Är det något bekräftat sedan innan ?

Står det inte + juni?

Dvs. ingen 7:a utan ett +.

Eller så ser jag fel.
2015-07-07, 16:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
När under begravningen hände detta? kan du berätta fler detaljer?
Inte för att snoka, men därför jag undrar om denna person möjligtvis kunde vara inblandad eller vet något om mordet?
Varför blir jag inte förvånad över att just du genast griper dig an uppgiften om denna
påstådda händelse som tilldragit sig under begravningsakten? Och blåser upp dess
betydelse bortom all rimlighets gräns?

En person råkar ut för en avsvimning en varm högsommardag i juli under omständigheter
där mycket känslor är inblandade och du börjar omedelbart spekulera i att det skedda
kan ha att göra med att vederbörande kan ha vetskap om dådet eller rentav själv ha
utfört det. Ska du nu kanske bedriva ansträngningar i syfte att försöka identifiera vem denna
personen kan vara så att du sedan får hänga ut han eller henne på nätet?

Som sagt jag upphör inte att förvånas. Men ändå: tagga ner lite för guds skull och dra
inte hisnande slutsatser av minsta lilla som råkar utspela sig.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-07 kl. 16:59.
2015-07-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Står det inte + juni?

Eller så ser jag fel.

Det står 7 på två ställen, jämför dom med tecknet framför juni så ser du nog att du inte ser fel
2015-07-07, 16:37
Medlem
Om nu polisen är tvärsäkra på att de har rätt gm varför så tyst i en månad? Någon är det som inte stämmer. Är det månne så att man inte vill skrämma upp allmänheten att det går en lös jävla dåre som kan slå till inom kort. Ingen kommer känna sig säker förrän detta är uppklarat. Anders Eklund hade man missat att topsa annars hade Engla levt idag. Ska detta sluta lika illa? Om de nu har fel gm så kallnar ju spåren eventuella observationer från allmänheten faller i glömska.
2015-07-07, 16:38
Medlem
SmartSkalles avatar
Är det någon som vet om bröderna var stammisar på fiket ? Borde väl närmast mer eller mindre vara en självklarhet eftersom man jobbade mittemot ?
Att då och då släntra över vägen för en fika måste väl ses som en självklarhet och som ett skönt avbrott i jobbet för dessa bröder, samt att man knappast hade någon stämpelklocka som höll koll på arbetstiden.
Alltså borde man ha träffat på den "nya skönheten i byn" ett antal gånger - trots att hon bara befunnit sig där sex gånger - vilket väckt vissa drifter till liv.
Kanske lite oskyldigt rundsnack som gav det ena efter det andra och som kan vara upphovet till den kommande katastrofen.
En grej man undrar - varför körde hon moppe dit just den dagen, för första gången ?
En annan sak som stör är att hon verkar ha dröjt sig kvar ca en kvart sedan kollegorna dragit iväg...varför då...kollat sociala medier hade hon kunnat gjort inomhus innan hon gick ut eftersom det var få gäster och en lugn eftermiddag på stället.
Jag skulle ha dragit som en skottspole från jobbet iom att det var Fredag.
En annan är handsken som hittades i byggnaden mittemot...körde hon själv dit med moppen för ett i förväg uppgjort möte, tex för att snabbt fixa lite sprit till Helgen ?
Ett kort möte som spårade ur eftersom motparten ville ha lite mer än bara pengar som tack varvid det slutade med att gärningsmannen ströp henne.
I den panik som följde samlade han ihop Lisas tillhörigheter men missade handsken som hamnat "på sidan om".
Därefter körde mördaren tillbaks mopeden med tillhörande kasse där han visste att den alltid stod.

Hursomhelst...RIP Lisa.
Senast redigerad av SmartSkalle 2015-07-07 kl. 16:42.
2015-07-07, 16:44
Medlem
Stassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Är det någon som vet om bröderna var stammisar på fiket ? Borde väl närmast mer eller mindre vara en självklarhet eftersom man jobbade mittemot ?
Att då och då släntra över vägen för en fika måste väl ses som en självklarhet och som ett skönt avbrott i jobbet för dessa bröder, samt att man knappast hade någon stämpelklocka som höll koll på arbetstiden.
Alltså borde man ha träffat på den "nya skönheten i byn" ett antal gånger - trots att hon bara befunnit sig där sex gånger - vilket väckt vissa drifter till liv.
Kanske lite oskyldigt rundsnack som gav det ena efter det andra och som kan vara upphovet till den kommande katastrofen.
En grej man undrar - varför körde hon moppe dit just den dagen, för första gången ?
En annan sak som stör är att hon verkar ha dröjt sig kvar ca en kvart sedan kollegorna dragit iväg...varför då...kollat sociala medier hade hon kunnat gjort inomhus innan hon gick ut eftersom det var en få gäster och en lugn eftermiddag på stället.
En annan är handsken som hittades i byggnaden mittemot...körde hon själv dit med moppen för ett i förväg uppgjort möte, tex för att snabbt fixa lite sprit till Helgen ?
Ett kort möte som spårade ur eftersom motparten ville ha lite mer än bara pengar som tack varvid det slutade med att gärningsmannen ströp henne.
I den panik som följde samlade han ihop Lisas tillhörigheter men missade handsken som hamnat "på sidan om".
Därefter körde mördaren tillbaks mopeden med tillhörande kasse där han visste att den alltid stod.

Hursomhelst...RIP Lisa.

Det har framgått tidigare i tråden att bröderna inte varit inne och fikat på cafét. Sen kan väl bara dom som jobbar där svara på om det är sant eller ej..

Och Lisa försvann på en söndag, inte på en fredag..
2015-07-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
En annan sak som stör är att hon verkar ha dröjt sig kvar ca en kvart sedan kollegorna dragit iväg...varför då...kollat sociala medier hade hon kunnat gjort inomhus innan hon gick ut eftersom det var få gäster och en lugn eftermiddag på stället.

Hursomhelst...RIP Lisa.

Det har redan konstaterats i tråden att litauerna aldrig fikat på kaféet. Med deras slavlön så går de nog inte och fikar på ett dyrt kafé. Var i tråden det skrevs att de inte varit på kaféet kan jag dock inte peka ut, för den är så lång nu.
2015-07-07, 16:54
Medlem
SmartSkalles avatar
OK, det var en Söndag...att bröderna inte varit på fiket tycker jag är otroligt konstigt.
Att de inte skulle haft råd att fika eftersom de haft "slavlön" är bullshit.
De hade ju jobbat där flera säsonger och var knappast utfattiga.
OM de inte träffat Lisa innan så känns det skumt att de helt plötsligt skulle ha väntat in och i princip hoppat på henne direkt hon klev bakom knuten.
De kunde absolut inte veta att hon skulle vara sist från stället...hon kunde lika gärna ha dragit en timme innan.
Lurt som f-n.
2015-07-07, 16:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Står det inte + juni?

Eller så ser jag fel.

Det är varken ett plustecken eller en sjua. Det är ett kors...

Edit: Om du skriver + istället för kors så ber jag om ursäkt om jag låter dryg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kors_%28tecken%29
Senast redigerad av Blundetto 2015-07-07 kl. 17:02.
2015-07-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det har redan konstaterats i tråden att litauerna aldrig fikat på kaféet. Med deras slavlön så går de nog inte och fikar på ett dyrt kafé. Var i tråden det skrevs att de inte varit på kaféet kan jag dock inte peka ut, för den är så lång nu.

Tror inte litauerna haft en "slavlön" och varför gå in på caféet o dra en fika när kaffet är "gratis" hemma, inte långt ifrån caféet!
2015-07-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det är varken ett plustecken eller en sjua. Det är ett kors...

Edit: Om du skriver + istället för kors så ber jag om ursäkt om jag låter dryg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kors_%28tecken%29

Ett plustecken i detta sammanhanget tror jag nog att dom allra flesta förstår att det betyder ett kors..
2015-07-07, 17:15
Medlem
cem77s avatar
Borde inte dödsdatum vara registrerat hos skattemyndigheten vid det här laget? Normal tid anges som upp till en månad. Eller har man kunnat skydda dessa uppgifter på något sätt?
Är ju intressant om endast månad angivits även där för då har man inget fastställt datum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in