2015-07-07, 14:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ännu är det väl bara rykten som placerar Pogba i Barcelona. Och en ny ledning ska ju plats, de kanske itne alls har Pogba som spelaren de vill

Det man däremot kan konstatera att Turan är i helt fel ålder om man vill åt en föryngring/ny generation på mittfältet.

Turan och Iniesta är ju jämngamla och behöver bytas ut typ samtidigt.
Det hade ju varit mer rimligt med än Verratti, Pogba eller t.om Gundogan då de är mellan 5-7 år yngre.
Iniesta Maj 84, Turan Januari 87, skulle inte säga de är "jämngamla".
Gündogan hade varit bättre åldersmässigt men Luis Enrique valde Turan istället, jag gissar på att Enrique gillar atleticos sätt att spela och Turan har varit en av dom ledande spelarna där, dessutom slipper man eventuella acklimatiseringsproblem.
Citera
2015-07-07, 14:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Iniesta Maj 84, Turan Januari 87, skulle inte säga de är "jämngamla".
Gündogan hade varit bättre åldersmässigt men Luis Enrique valde Turan istället, jag gissar på att Enrique gillar atleticos sätt att spela och Turan har varit en av dom ledande spelarna där, dessutom slipper man eventuella acklimatiseringsproblem.

Har Iniesta gått och blivit så gammal. Trodde han var runt 30 bara. Nåväl.

Jaja, inte jätteimponerad av Turans personlighet, hans spelmässiga kunskaper är ju mycket mycket bra. Vi får väl se, tycker det är en småmärklig värvning men det blir nog bra. Han har ju grinta som LE gillar.
Citera
2015-07-07, 15:34
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ännu är det väl bara rykten som placerar Pogba i Barcelona. Och en ny ledning ska ju plats, de kanske itne alls har Pogba som spelaren de vill

Det man däremot kan konstatera att Turan är i helt fel ålder om man vill åt en föryngring/ny generation på mittfältet.

Det hade ju varit mer rimligt med än Verratti, Pogba eller t.om Gundogan då de är mellan 5-7 år yngre.

De främsta kandidaterna (Laporta och Bartomeu) vill ha Pogba och har talat öppet om det. Och även Majo och Benedito vill köpa honom och har snackat om att de kan få Juve att sälja. Allt detta samtidigt som det ryktas starkt om att Pogba bara vill till Barcelona. Lämnar han inte Juve redan nu i sommar så är det 99,99% säkert att han hamnar i Barcelona.
Citera
2015-07-07, 15:40
Medlem
OG-lovers avatar
Jag är väldigt nöjd med värvningen av Turan. Mycket fin spelare som har ett naturligt flyt med bollen på planen lite som Iniesta nästan emellanåt. Fina fötter har han och kämpaglöd utom denna värld. Sen angående priset. Vad finns egentligen att säga? Priset på bra spelare idag är sjuka, på senare år har det blivit en sån sjuk inflation på marknaden så 34 miljoner euro för en 28årig Turan får mig inte att höja på ögonbrynen särskilt mycket, sorgligt nog. Hade han precis fyllt 27år däromkring så hade det varit guld.
Citera
2015-07-07, 15:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
De främsta kandidaterna (Laporta och Bartomeu) vill ha Pogba och har talat öppet om det. Och även Majo och Benedito vill köpa honom och har snackat om att de kan få Juve att sälja. Allt detta samtidigt som det ryktas starkt om att Pogba bara vill till Barcelona. Lämnar han inte Juve redan nu i sommar så är det 99,99% säkert att han hamnar i Barcelona.

Mycket möjligt att så är fallet.

Vet inte riktigt hur man ska se på mittfältssituationen i Barcelona kommande år.

Iniesta, Busquets, Rakitic, Turan, Rafinha, Pogba, Mascherano i nödfall, Samper, Sergi Roberto.

Är ju åtminstone fem spelare där som alla lär vilja spela varje match. Men å andra sidan är ju både Turan och Pogba införstådda med hur det ser ut i Barcelona. Så det löser sig nog.
Citera
2015-07-07, 17:26
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Nej, han har rätt. Ni kan omöjligen värva Aguero heller. Han är ju argentinare
Aguero har spanskt medborgarskap.
Citera
2015-07-07, 19:24
Medlem
NirvanAs avatar
Ni som undrade hur Barcelonas trupp ser ut i nuläget, fördelat efter position:
https://pbs.twimg.com/media/CJU4mQjWgAA-RGV.jpg

*Några spelarna kan även lira på flera positioner än de som listas te.x Vidal och Mascherano.
Citera
2015-07-07, 19:25
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Iniesta, Busquets, Rakitic, Turan, Rafinha, Pogba, Mascherano i nödfall, Samper, Sergi Roberto.

Är ju åtminstone fem spelare där som alla lär vilja spela varje match. Men å andra sidan är ju både Turan och Pogba införstådda med hur det ser ut i Barcelona. Så det löser sig nog.

Busquets, Rakitic och Iniesta kommer nog starta nästa säsong. Rafinha lär få gott om speltid fram till vintern som förste inhoppare på mittfältet. Tror även någon/några ynglingar från Barcelona B får prova på A-laget, helst Samper.

Till våren kommer Turan in och då vet vi hur mycket Rafinha lyckats visa och hur mycket Iniesta visat, och han kan hitta sin plats i hierarkin och ta alltifrån given startplats till bänkvärmare.

Mascherano kommer förmodligen spela de flesta större matcherna, där Bartra (förhoppningsvis) agerar första inhoppare framför Mathieu.

Förstår fortfarande inte intresset över Pogba. Visst, han vore en prestige-värvning och har onekligen bra egenskaper och potential, men jag har alltid haft uppfattningen att han är väldigt lik Rakitic i sin spelstil. Mer en explosiv spelare som springer runt och är allmänt nyttig än ett fotbollsgeni som alltid hittar rätt pass med milimeterprecision, som Busquets eller Xavi. Veratti är en sådan spelare, varför inte ta in honom istället?

Rakitic hade ju i Sevilla en annan roll än den han har i Barcelona, kanske planerar Lucho att låta Rakitic agera mittfältsgeneral och låta Pogba spela som Nr4/Box-spelare... och kanske kommer det funka, men jag förstår inte varför man skulle förändra på ett vinnande koncept? Rakitic var absolut världsklass som Nr 4 i Barcelona förra säsongen, och det är inte ens säkert att Pogba gör det bättre i en ny liga med nya lagkamrater.

Vi får vänta och se. In Lucho we trust.
Citera
2015-07-08, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
1. Vilken tur att det finns sånna som dig.
2. Du måste vara ensam om att känna till RMs trupp.
1. Det är väl inget fel med att rätta någon annans namn, eller hur?
2. Alla som har en minsta koll på Madrid borde vara medveten om att ditt lag redan upptar icke EU platserna, något som inte är särskilt svårt att kolla upp om man har google...

Citat:
Nej, han har rätt. Ni kan omöjligen värva Aguero heller. Han är ju argentinare
Jag finner det roande att du sköt dig själv i foten, han har spanskt medborgarskap vilket gör att Madrid kan värva honom...

Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Väldigt bra köp av Barca, men tycker dock att han är aningen för dyr.
Det är väl inte så jäkla märkligt varför Arda kostar så mycket, han är bland en av världens allra främsta mittfältare och är välbeprövad. Att ni fick €34M för honom är ett bra köp för er men samtidigt dåligt för oss.
Citat:

Finner det ganska märkligt hur du hävdar att Arda och Iniesta skulle vara jämngamla när turken är 28 och albinon 31 år gammal. Sedan skall man inte stirra sig blint på åldern då det finns flertal exemplen på där spelare kan prestera och tillhöra bland världens bästa inom sina respektive positioner trots att de är 30+.

Med tanke på att Pogba, Veratti och Gundogan av olika anledningar inte bör/kan komma till Barca så är det fullt rimligt att gå för Arda.
Citat:
Jaja, inte jätteimponerad av Turans personlighet
Varför då?
Citera
2015-07-08, 04:28
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag finner det roande att du sköt dig själv i foten, han har spanskt medborgarskap vilket gör att Madrid kan värva honom...
Det var ett skämt, trodde du kunde läsa det. Tydligen inte.

Poängen är att vill Real Madrid ha en spelare, skaffar de den spelaren. Vare sig det handlar om Ottammindi eller Aguero. Deal with it.
Citera
2015-07-08, 07:27
Medlem
Citat:
Det var ett skämt, trodde du kunde läsa det. Tydligen inte.

Poängen är att vill Real Madrid ha en spelare, skaffar de den spelaren. Vare sig det handlar om Ottammindi eller Aguero. Deal with it.
Uppfattade som ett hån till mig men okej...

Men om vi ponerar att Otamendi skulle vara tillgänglig, är det rimligt att gå efter honom när man har redan Varane som enligt mig är bättre än Ramos?
Citera
2015-07-08, 08:21
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Uppfattade som ett hån till mig men okej...

Men om vi ponerar att Otamendi skulle vara tillgänglig, är det rimligt att gå efter honom när man har redan Varane som enligt mig är bättre än Ramos?
Om Ramos skulle lämna? Ja. Då har man kvar Varane, en väldigt lovande men oerfaren mittback, och 32-åriga Pepe som inte håller på den högsta nivån många år till. Det är de två man har. Inga andra. Bredden = noll.

Det är mycket möjligt att man tar in en mittback även om Ramos stannar, men drar Ramos tar jag för givet att Real värvar in Ottammindi eller någon annan back av samma kaliber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in