Jag är bara lite nyfiken på hur du rent praktiskt ska gå till väga. Överröstar du skriken och ber våldsmannen vänta lite medans du kollar upp hennes åsikter i olika frågor:
- sympatiserar du med F! eller delar deras åsikter?
- vad skulle du rösta på om det var val i dag
- vad anser du om utbildningsväsendet idag, favoriserar det flickor? Om svar ja, vill du utveckla detta.
Två av dig negativa svar av tre, du får ju räkna med att hon är stressad och har svårt att finna ord och utveckla tankegångar i den utsatta situationen hon befinner sig i, då tackar du för dig och går. Svarar hon nej, slår du då ner våldsmannen och räddar kvinnan?
Alltså jag är bara undrar hur det ser ut i en skalle som din.
Citat:
Ursprungligen postat av
abominative
Är det en sexistisk feministkvinna som blir våldtagen gör man såklart vad man kan för att förövarna ska gå fria. ÄR det en kvinna man bryr sig om kanske man ingriper.