2015-07-06, 16:16
  #661
Medlem
Jag hade blivit rädd och sprungit därifrån.
Om jag ser en cykeltjuv utanför, då jävlar. Min cykel!
Citera
2015-07-06, 18:16
  #662
Medlem
Är det en sexistisk feministkvinna som blir våldtagen gör man såklart vad man kan för att förövarna ska gå fria. ÄR det en kvinna man bryr sig om kanske man ingriper.
Citera
2015-07-06, 21:03
  #663
Medlem
Mooons avatar
Jag är bara lite nyfiken på hur du rent praktiskt ska gå till väga. Överröstar du skriken och ber våldsmannen vänta lite medans du kollar upp hennes åsikter i olika frågor:

- sympatiserar du med F! eller delar deras åsikter?
- vad skulle du rösta på om det var val i dag
- vad anser du om utbildningsväsendet idag, favoriserar det flickor? Om svar ja, vill du utveckla detta.

Två av dig negativa svar av tre, du får ju räkna med att hon är stressad och har svårt att finna ord och utveckla tankegångar i den utsatta situationen hon befinner sig i, då tackar du för dig och går. Svarar hon nej, slår du då ner våldsmannen och räddar kvinnan?

Alltså jag är bara undrar hur det ser ut i en skalle som din.


Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Är det en sexistisk feministkvinna som blir våldtagen gör man såklart vad man kan för att förövarna ska gå fria. ÄR det en kvinna man bryr sig om kanske man ingriper.
Citera
2015-07-06, 21:16
  #664
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag är bara lite nyfiken på hur du rent praktiskt ska gå till väga. Överröstar du skriken och ber våldsmannen vänta lite medans du kollar upp hennes åsikter i olika frågor:

- sympatiserar du med F! eller delar deras åsikter?
- vad skulle du rösta på om det var val i dag
- vad anser du om utbildningsväsendet idag, favoriserar det flickor? Om svar ja, vill du utveckla detta.

Två av dig negativa svar av tre, du får ju räkna med att hon är stressad och har svårt att finna ord och utveckla tankegångar i den utsatta situationen hon befinner sig i, då tackar du för dig och går. Svarar hon nej, slår du då ner våldsmannen och räddar kvinnan?

Alltså jag är bara undrar hur det ser ut i en skalle som din.

Det syns på kvinnan om hon är en cunt eller inte?
Citera
2015-07-06, 21:17
  #665
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är inte okej något av detta, men varför ska jag stoppa denna våldtäkten? När kvinnan i en omvänd situation inte skulle hjälpa mig om jag blivit nerslagen, av en som fortsätter att slå mig när jag ligger ner.

Jag skulle ringa polisen men skulle inte gå in handgripligen.
Så du skulle inte hjälpa ett barn som håller på att drunkna eftersom barnet inte skulle kunna hjälpa dig i en omvänd situation? Skulle du hjälpa någon som blir misshandlad utan att på förhand veta att personen skulle hjälpa dig om det var du som fick stryk? Hur bär du dig åt för att föräkra dig om att du skulle få hjälp innan du ingriper, frågar du personen eller?
Citera
2015-07-06, 21:26
  #666
Medlem
Fast ett barn växer upp och vet ifall föräldrarna har varit vettiga. En feministisk kvinna, blir inte mycker mer mogen än så.
Citera
2015-07-06, 21:33
  #667
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Så du skulle inte hjälpa ett barn som håller på att drunkna eftersom barnet inte skulle kunna hjälpa dig i en omvänd situation? Skulle du hjälpa någon som blir misshandlad utan att på förhand veta att personen skulle hjälpa dig om det var du som fick stryk? Hur bär du dig åt för att föräkra dig om att du skulle få hjälp innan du ingriper, frågar du personen eller?

Om du läser mina svar i tråden skulle du inte ställa den där dumma frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Får vara hur omoget de vill! jag har liksom inget tvång på mig att hjälpa någon människa... däremot kan jag ringa efter polisen...

Visst skulle jag hoppa i och simma till en person som håller på att drunkna, men då gäller det livet på en person, eller om ett barn blir utsatt.
Citera
2015-07-06, 21:46
  #668
Bannlyst
Jag kommer troligtvis få mycket skit för detta men det beror på saker som storleken på våldtäktsmannen, hur många är de, de kan ha kniv och vapen, hon kanske förtjänar det(oh boy, det va evil) etc.

Innan ni slaktar mig: https://en.wikipedia.org/wiki/Fight-or-flight_response

Detta är en känslig fråga då man såklart vill säga det rätta: ja, jag skulle göra något..

.. men om nu situationen skulle uppstå så är det tveksamt om man nu skulle göra något
Citera
2015-07-06, 21:51
  #669
Medlem
Mooons avatar
Ja, det är väl en sak att välja att inte rusa in i en situation där man riskerar att bli slaktad. Men ts fråga var om du skulle välja att avstå att gripa in på grund av att kvinnan anser det rätt med lika löner, att pappor också ska ta ansvar för barnen och att det är fel att slå på människor.


Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Jag kommer troligtvis få mycket skit för detta men det beror på saker som storleken på våldtäktsmannen, hur många är de, de kan ha kniv och vapen, hon kanske förtjänar det(oh boy, det va evil) etc.

Innan ni slaktar mig: https://en.wikipedia.org/wiki/Fight-or-flight_response

Detta är en känslig fråga då man såklart vill säga det rätta: ja, jag skulle göra något..

.. men om nu situationen skulle uppstå så är det tveksamt om man nu skulle göra något
Citera
2015-07-06, 22:27
  #670
Medlem
BWV639s avatar
Vad spelar det för roll om det är en svensk kvinna eller ej? Blir självmord mindre oacceptabelt om det är en icke-svensk kvinna som blir utsatt.

Jag skulle förhoppningsvis ingripa om en människa blev utsatt för våldtäkt, oavsett kön eller etnicitet.
Citera
2015-07-07, 00:10
  #671
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Men ts fråga var om du skulle välja att avstå att gripa in på grund av att kvinnan anser det rätt med lika löner, att pappor också ska ta ansvar för barnen och att det är fel att slå på människor.
Citera var ts frågar detta.
Citera
2015-07-07, 00:15
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Ja, det är väl en sak att välja att inte rusa in i en situation där man riskerar att bli slaktad. Men ts fråga var om du skulle välja att avstå att gripa in på grund av att kvinnan anser det rätt med lika löner, att pappor också ska ta ansvar för barnen och att det är fel att slå på människor.

Håller du på att fiska fjortisar för att bekräfta din världsbild?

On Topic: Jag skulle förmodligen ingripa, men kanske inte. Inte lika självklart för mig som det brukade vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in