2013-03-25, 10:25
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Folk verkar tro att jag är pro-våldtäkt och kommer med massa känslor, frågan är ju egentligen bara varför det är så självklart att kvinnor ska räddas av män utan personligkoppling till dom.

Om jag startade en tråd riktad till kvinnor som löd "om du såg en svensk kille befinna sig i en hotfull situation lr bli misshandlad, skulle du rädda han då?

Nånting säger mig att massa kvinnor inte skulle börja slå sig för bröstet och bara "killarna som gjorde det skulle inte kunna gå sen", skillnaden är intressant.

För att svara på din fråga där ja. Jag har försökt avbryta ett bråk mellan två killar. Det var ett helt gäng grabbar och två tjafsade. De andra försökte avbryta. Jag kom gående där på vägen föröskte jag med, dock så fortsatte bara tjafset hela tiden och jag vet inte hur det gick sen.

Har även hjälpt en kille som var alldeldes för full och nästan avsvimmad. Mitt sällskap och hans kompisar fick hälpa honom tillsammans. Framstupa sidoläge, la på jacka och ringde ambulansen. Somsagt skulle inte tveka att hjälpa någon. Sen ska jag inte säga att jag skulle gå emellan i ett bråk som ser hotfullt ut men jag skulle försöka avbryta på det sätt jag kommer på vid det tillfället och det som känns tryggt.
Citera
2013-03-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimbabwe-Rhodesia
Hade INTE ingripit, utan istället gått därifrån och betet mig på svenskt sätt. M.a.o. hade jag haft knytnäven i fickan och skrivit om händelsen här. Ni som säger att ni skulle ingripa, ni är svenskfientliga apor hela högen. SD 2014!

Hur får du det till att vara svenskfientlig att ingripa när en invandrare våldtar en kvinna ?
Citera
2013-03-25, 11:32
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Möter man nu situationen och kan särskilja på sina känslor och raseriet som man får så visst då kanske man först analyserar situationen men jag funkar inte riktigt så utan som jag sa det går på instinkt, har du aldrig varit riktigt riktigt förbannad? Vem fan är logiskt analyserande i det tillståndet utan folk som är bara är extremt rädda fegisar konstant.

De som är logiskt analyserande i det fallet är nog samtliga som är normalbegåvade eller däröver samt inte är korkade råskinn. Visst har jag blivit hejdlöst förbannad ett fåtal gånger (under de yngre krogåren) vilket lett till att jag har attackerat med allt jag haft fysiskt men det har varit när närstående blivit misshandlade eller attackerade. Jag skulle inte gå in i blint raseri av att se en för mig okänd människa bli våldtagen eller utsatt för annat våld. Även om jag skulle tycka att det är hemskt så reducerar det inte mig till en primat på sekunden.

Min gissning utifrån ditt inlägg är att du har tribaltatueringar, en "stylad" volvo, kamphund samtidigt som du saknar högre utbildning och därav arbetar med likasinnade bönder. Det skulle heller inte förvåna mig om du är en av de som ofta startat bråk framförallt i skolan och i krogmiljö.

Väl mött
/Nocet
Citera
2013-03-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Hur får du det till att vara svenskfientlig att ingripa när en invandrare våldtar en kvinna ?
För att det är tradition i Sverige att hålla tyst och hålla näven i fickan.
Citera
2013-03-25, 11:41
Medlem
TexasTigers avatar
Nej. Jag hade bara gått förbi med händerna i fickorna, visslandes för mig själv. I huvudet hade jag tänk att där går ännu en rasförräderska sitt självförvållade öde till mötes. Dessutom verkar hon tycka om det, hon förtjänar det. Vad tjänar det till att hjälpa henne, hon kommer kalla mig för rasist och vägra ligga med mig.

Det är väl klart som bara fan att man försöker förhindra en våldtäkt om man kan.
Citera
2013-03-25, 11:48
Medlem
Nocets avatar
[quote=enfindam]Om du aldrig har varit med om att ta hand om en person i svår chock så vet du inte vad du talar om, det kan vara minst lika skrämmande som att ingripa rent fysiskt. Och hur vet du att det inte fanns en hotbild, inte ens jag visste det eftersom jag inte visste exakt vad som hade hänt. Tänk efter innan du uttalar dig här.[/QUOTE

Att du ens försöker jämföra att hjälpa en chockad människa där det enligt din ursprungliga beskrivning av händelsen föreligger föga risk till hotbild vilket du antagligen märkt då du tar dig fram till kvinnan. Även om det skulle finnas en chans att det finns en hotbild (vilket enligt din ursprungliga beskrivning låter helt osannolikt) så är det aldrig likadant som att helt plötsligt bevittna en pågående våldtäkt som antagligen sker i något avskilt utrymme och ej på dagtid.

Genom din argumentation och ditt sätt att måla om din beskrivning av den händelse du vart utsatt för till att nu på något sätt även kunnat innefatta en kvarliggande hotbild är skrattretande. Du borde onekligen tänka efter en eller två gånger extra innan du börjar måla upp din första berättelse så kanske den blir bättre för framtida referenser och jämförelser. Och JA, jag har tagit hand om chockade människor, och Nej, det var inte lika stressande för mig som det varit att agera fysiskt vid pågående misshandel vilket jag har erfarenhet av. Jag tar för givet att man hamnar under även större stress för att ingripa vid en våldtäkt, särskilt om den sker avskilt.
Citera
2013-03-25, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
De som är logiskt analyserande i det fallet är nog samtliga som är normalbegåvade eller däröver samt inte är korkade råskinn. Visst har jag blivit hejdlöst förbannad ett fåtal gånger (under de yngre krogåren) vilket lett till att jag har attackerat med allt jag haft fysiskt men det har varit när närstående blivit misshandlade eller attackerade. Jag skulle inte gå in i blint raseri av att se en för mig okänd människa bli våldtagen eller utsatt för annat våld. Även om jag skulle tycka att det är hemskt så reducerar det inte mig till en primat på sekunden.

Min gissning utifrån ditt inlägg är att du har tribaltatueringar, en "stylad" volvo, kamphund samtidigt som du saknar högre utbildning och därav arbetar med likasinnade bönder. Det skulle heller inte förvåna mig om du är en av de som ofta startat bråk framförallt i skolan och i krogmiljö.

Väl mött
/Nocet

Hot som hot, antingen regerar man instinktivt eller så gör man det inte, väldigt märklig uppdelning du gör. Kompis som attackeras då går du in, en försvarslös kvinna våldtas och du regerar inte. Det är inte på något sätt smart det är helt korrekt men antingen är man en sådan som agerar eller så är man det inte. Vad det inte det som du opponerande dig emot? Du tyckte mest att det var internet fittridderi? Men nu förstår man ju att det mest var rationaliseringar för att du själv är en feg liten ursäkt till man.

Fel, fel, fel, rätt och fel. Startat har jag mer eller mindre aldrig gjort men däremot så har jag aldrig backat eller ens tänkt på att backa om familj, polare eller försvarslösa kvinnor attackeras.
Citera
2013-03-25, 12:06
Medlem
enfindams avatar
[quote=Nocet]
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om du aldrig har varit med om att ta hand om en person i svår chock så vet du inte vad du talar om, det kan vara minst lika skrämmande som att ingripa rent fysiskt. Och hur vet du att det inte fanns en hotbild, inte ens jag visste det eftersom jag inte visste exakt vad som hade hänt. Tänk efter innan du uttalar dig här.[/QUOTE

Att du ens försöker jämföra att hjälpa en chockad människa där det enligt din ursprungliga beskrivning av händelsen föreligger föga risk till hotbild vilket du antagligen märkt då du tar dig fram till kvinnan. Även om det skulle finnas en chans att det finns en hotbild (vilket enligt din ursprungliga beskrivning låter helt osannolikt) så är det aldrig likadant som att helt plötsligt bevittna en pågående våldtäkt som antagligen sker i något avskilt utrymme och ej på dagtid.

Genom din argumentation och ditt sätt att måla om din beskrivning av den händelse du vart utsatt för till att nu på något sätt även kunnat innefatta en kvarliggande hotbild är skrattretande. Du borde onekligen tänka efter en eller två gånger extra innan du börjar måla upp din första berättelse så kanske den blir bättre för framtida referenser och jämförelser. Och JA, jag har tagit hand om chockade människor, och Nej, det var inte lika stressande för mig som det varit att agera fysiskt vid pågående misshandel vilket jag har erfarenhet av. Jag tar för givet att man hamnar under även större stress för att ingripa vid en våldtäkt, särskilt om den sker avskilt.
Det är omöjligt för någon som inte var med vid tillfället att uttala sig om den särskilda händelsen. Jag har aldrig påstått att det inte fanns en hotbild, det är dina ord. Du skriver att du har varit med om att ta hand om både chockade människor och ingripit vid misshandel, ändå skulle du aldrig ingripa vid en pågående våldtäkt, det rimmar illa i mina öron.
Senast redigerad av enfindam 2013-03-25 kl. 12:14.
Citera
2013-03-25, 12:17
Medlem
Tror det beror mycket på person till person!
Man kan ju hjälpa till på olika sätt!
Jag är 1.90 väger 100 kg! Så jag hade gått fram o stoppat honom!
Dock om någon är 1.50 o väger 50kg så borde nog personen inte gå fram o försöka stoppa honom, utan mer tillkalla polisen sen försöka "störa" Våldtäktsmannen från avstånd!
Citera
2013-03-25, 12:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petritos
Tror det beror mycket på person till person!
Man kan ju hjälpa till på olika sätt!
Jag är 1.90 väger 100 kg! Så jag hade gått fram o stoppat honom!
Dock om någon är 1.50 o väger 50kg så borde nog personen inte gå fram o försöka stoppa honom, utan mer tillkalla polisen sen försöka "störa" Våldtäktsmannen från avstånd!
Jag tror faktiskt inte att det sitter i storleken, utan mer i hjärnan. Det finns två meter långa och hundra kilo tunga män som skakar som ett asplöv när dom ser något läskigt. Sedan finns det små, korta och spensliga män som är orädda för allt.
Citera
2013-03-25, 12:38
Medlem
Hajafintens avatar
Självklart hade jag stoppat våldtäkten, visserligen är jag inte ens 180 cm men jag skulle nog med våld försökt stoppa gärningsmannen.
Spelar ingen roll om kvinnan är etnisk svensk, invandrare eller turist på besök här i Sverige.

Tycker att namnet på tråden är löjligt.
Citera
2013-03-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror faktiskt inte att det sitter i storleken, utan mer i hjärnan. Det finns två meter långa och hundra kilo tunga män som skakar som ett asplöv när dom ser något läskigt. Sedan finns det små, korta och spensliga män som är orädda för allt.

Aa håller med dig! det var därför jag sa att det beror på person till person!
Menade bara att ifall en smal o liten kille på 50 kg kanske inte borde göra något rent fysiskt!
Vare sig han är jättemodig så borde han förmodligen inte gå på honom, eftersom om våldtäksmannen är beredd o våldta någon så är han nog beredd o slåss!

Off Topic
Haha när du sa 2 meter långa o 100 kg tunga män skakar som asplöv så tänkte jag på Brock Lesnar!
när han mötte Overeem tror jag de va så han blev lite skakad o backade som en liten skolpojke som blir retad o mobbad! Aldrig sett någon göra så förut i UFC(inte hans första gång heller haha)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in