2015-07-06, 19:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
(...)
Sökning med spårhundar borde startat redan Måndag 8 Juni på morgonen i alla Ekonomibyggnader i området .
Man pratar ju om ett misstänkt bortförande , då bord det vara prio ett !

Det har varit mycket diskussion om spårhundar och min uppfattning är att såna har använts flitigt redan i ett tidigt skede.

Om Lisa snabbt blivit indragen i en bil och bortförd, vilket är ett rimligt scenario, finns inte mycket spår på platsen. Tänk sedan att hon blivit förd till en plats några mil bort. Då hjälper det inte med spårhundar sniffande i närmaste omgivningen.
2015-07-06, 20:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
(...)
Och jag säger igen: skaffa info och källa på att polisen hade med levand & död spårhundar, den första kvällen 7 Juni och dagen derpå den 8 juni och att dom gjenomsökte ALLA AJs egendomar, inkl. martorp gården, för då ska jag dra tillbaka min teori och be polisen om förlåtelse.

Så olika kan man se det.. För egen del är nog detta sammantaget den mest optimala sökinsats jag någonsin skådat. Heder åt alla som gjorde vad dom kunde för att undsätta Lisa.
2015-07-06, 20:21
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det har varit mycket diskussion om spårhundar och min uppfattning är att såna har använts flitigt redan i ett tidigt skede.

Om Lisa snabbt blivit indragen i en bil och bortförd, vilket är ett rimligt scenario, finns inte mycket spår på platsen. Tänk sedan att hon blivit förd till en plats några mil bort. Då hjälper det inte med spårhundar sniffande i närmaste omgivningen.

Ja men nu blev hon ju inte " förd till en plats några mil bort " !
BO hittades i just en Ekonomibyggnad i området , och där tror jag BO har varit hela tiden sedan bortförandet .
2015-07-06, 20:21
Medlem
boidis12s avatar
Jag föreslår att vi nu slutar tjafsa om vem som har rätt och vem som har fel och istället hedrar LH:s minne inför begravningen imorgon . Sänd en tanke till familjen och övriga anhöriga , klasskamrater m.m som förlorat en kär dotter/syster , släkting och klasskamrat . Jag vet inte hur många här som går på begravningen men vi kommer att åka dit . Ett annat förslag är att ni sätter in pengar på LH:s minnesfond eller på något annat sätt bidrar till att hedra hennes minne . Att förstå vilken stor sorg de anhöriga känner är nog svår att ta till sig . Och morrondagen kommer nog att bli tuff för många .
Både för familjen och för många av dom som vill ta ett sista farväl . Vila i frid Lisa och hoppas att du har det bra där du nu finns .
2015-07-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag föreslår att vi nu slutar tjafsa om vem som har rätt och vem som har fel och istället hedrar LH:s minne inför begravningen imorgon . Sänd en tanke till familjen och övriga anhöriga , klasskamrater m.m som förlorat en kär dotter/syster , släkting och klasskamrat . Jag vet inte hur många här som går på begravningen men vi kommer att åka dit . Ett annat förslag är att ni sätter in pengar på LH:s minnesfond eller på något annat sätt bidrar till att hedra hennes minne . Att förstå vilken stor sorg de anhöriga känner är nog svår att ta till sig . Och morrondagen kommer nog att bli tuff för många .
Både för familjen och för många av dom som vill ta ett sista farväl . Vila i frid Lisa och hoppas att du har det bra där du nu finns .

Tycker detsamma ska tända ett ljus för Lisa i kväll och även tänka på alla andra stackare som fallit offer för sådana här fruktansvärda handlingar...
2015-07-06, 20:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Så olika kan man se det.. För egen del är nog detta sammantaget den mest optimala sökinsats jag någonsin skådat. Heder åt alla som gjorde vad dom kunde för att undsätta Lisa.

Håller med, och det är väl allmänt ansett att detta var en av de största sökinsatserna i modern tid.

2015-07-06, 21:02
Medlem
f839444s avatar
Är rädd för att The foreigner sätter mina egna misstankar i skrift. Snuten har klantat sig grovt. Missing People har gjort jobbet och hade förmodligen hitta Lisa vid liv om inte polisen hållt dem tillbaka.
2015-07-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Och vem tror du betalar för GW Perssons krönikor i Expressen? GW öppnar inte käften utan att få betalt. Att GW sen är miljonär är helt egalt, före dettingar tycker att dom är skitviktiga och har svårt med att inte längre stå i rampljuset och veta bäst.

GW har inte ens koll på svensk kriminalhistoria trots att han i olika TV-program uttalar sig som expert i ämnet. I ett av programmen så missade GW Persson årtalet när den sista kvinnan i Sverige avrättades, och inte nog med det, GW missade också avrättningsmetoden.

Sanningen är att GW Persson är en skitgubbe som är på upphällningen
Töntigt resonemang du för. GW berättar på sitt sätt intressanta händelser i svensk kriminalhistoria och det gör han bra. Och det mesta är både rätt o riktigt. Han gör heller inte anspråk på att kunna alla detaljer. Att inte kunna årtal o avrättningsmetod var inte relevant det programmet. Sluta gnäll över allt o alla för jag blir så urless på all kritik som inte har med ämnet att göra. Även på de som har synpunkter på en del människors utseende såsom "öststatsfetto" "tjocka fanskapet" allrahelst om de är oskyldiga.
2015-07-06, 21:10
Medlem
Grandiosos avatar
Från idag: Ligger lågt i Lisa Holm-fallet

Lisa Holm - Den stora utredningen kring Lisa Holms död fortsätter.

— Nu går utredningen vidare på sedvanligt vis. Det är mycket som ska göras och just nu inväntar jag resultat från de olika tekniska undersökningarna och liknande. Jag kan egentligen inte säga något nytt förrän åtalet tas upp igen, säger åklagaren Lars-Göran Wennerholm.

Någon särskild anledning till att mannen omhäktades i en hel månad?

— Det är en stor utredning, som tar tid. Om det är uppenbart att det inte går att väcka åtal inom 14 dagar så får man ta en månad. För tillfället ligger jag lite lågt i väntan på resultat helt enkelt.

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/ligger-lagt-i-lisa-holm-fallet/
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-06 kl. 21:14.
2015-07-06, 21:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Är rädd för att The foreigner sätter mina egna misstankar i skrift. Snuten har klantat sig grovt. Missing People har gjort jobbet och hade förmodligen hitta Lisa vid liv om inte polisen hållt dem tillbaka.
Knappast.
Jag för min del tror att hennes liv tog slut inom en timme efter att hon rövats bort.
Det brukar nämligen vanligen se ut på det viset vid sexualmord och så länge ingenting
annat framkommer så tyder det mesta på att det är just den typen av brott vi har
att göra med här i Blomberg.
Att hon av en sexualbrottsling skulle ha hållits inlåst flera dagar vid liv ter sig ytterst
långsökt.
2015-07-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från idag: Ligger lågt i Lisa Holm-fallet

Lisa Holm - Den stora utredningen kring Lisa Holms död fortsätter.

— Nu går utredningen vidare på sedvanligt vis. Det är mycket som ska göras och just nu inväntar jag resultat från de olika tekniska undersökningarna och liknande. Jag kan egentligen inte säga något nytt förrän åtalet tas upp igen, säger åklagaren Lars-Göran Wennerholm.

Någon särskild anledning till att mannen omhäktades i en hel månad?

— Det är en stor utredning, som tar tid. Om det är uppenbart att det inte går att väcka åtal inom 14 dagar så får man ta en månad. För tillfället ligger jag lite lågt i väntan på resultat helt enkelt.

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/ligger-lagt-i-lisa-holm-fallet/

Jag tror tiden är åklagarens bäste vän. Snart tickar resultaten in som belöning för den gedigna tekniska insamlingen av material.
2015-07-06, 21:32
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Själv vet jag inte mycket om vad polisen i det här fallet har gjort eller inte gjort men litar på att de har gjort allt de kunnat och att mycket av det de gjort har de flesta av oss ingen aning om - tills motsatsen bevisas.

Antar att du inte menar att polisen kan läggas ner och Missing People ta över?

Usch, borde man gå till kyrkan imorgon och visa sitt deltagande? Är i valet och kvalet och velar. Bor så nära. Lisa är i mina och mångas tankar i alla fall och för egen del mest hela tiden (det känns inte helt sunt faktiskt). Men skänka pengar till minnesfonden kan man göra och hoppas att det går till något gott och kvinnofridsförebyggande ändamål. Eller till vad än det må vara. Lisa och alla hennes olyckssystrar i våra tankar. 🌹

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in