2015-07-06, 17:12
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Som naturligtvis inte behöver betyda skuld.
Nej precis, inte ens om GM:s DNA finns inuti LH:s kropp är han skyldig.
För det fall LH blivit ihjälslagen med en hammare som GM har i sin ägo med LH:s blod på är det heller inte säkert rätt GM. Han kan fortfarande vara oskyldig.
Här i tråden är allt möjligt.
Vi får helt enkelt hoppas på att någon sett GM dräpa LH, helst då en polisman förstås.
2015-07-06, 17:20
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om bedömningen görs att hon hade blivit mördad är det effektivast att använda likspårshundar som är tränade enbart för kadaverine lukten eller liklukten som kroppen börjar avge ca 20 min efter dödsögonblicket.
Om man gör bedömningen att hon levde och kanske hölls fången i någon lokal görs söket med spårhundar som är tränade att hitta människor i liv.

Eftersom polisinsatsen hade tillgång till ett 20 tal hundar enligt polisen, borde de använt de båda typerna av hundar.
Polisen har också mycket bra hundar, därför är det inte försvarbart att Lisas kropp hittas fem dagar efter försvinnandet i en ekonomibyggnad som tillhörde AJ Säteri.
Det varit viktigt för polisen att scanna av alla lokaler i området snabbast möjligt, nu är det ingen som vet om hon blev mördad omedelbart eller var kidnappad och hölls fången ett tag.
Men för att kunna gripa gärningsmännen är det viktigt att kroppen hittas snabbt

Håller med dig , jag skrev om detta för några dagar sedan
Sökning med spårhundar borde startat redan Måndag 8 Juni på morgonen i alla Ekonomibyggnader i området .
Man pratar ju om ett misstänkt bortförande , då bord det vara prio ett !
2015-07-06, 17:27
Medlem
Theforeigners avatar
Fik plötsligt den här otäcka tanken, teorien:

Polis tjänstefel?...polis damage control ?

Den 7 Juni:
Av någon konstig anledning tog polisen inte med sök-hundar på søndag kväll/natt...tjänstefel ?
Varför tror jag så?
Därför att om polisen haft med sök-hundar söndag kväll/natt hade dom hittat Lisa's handske i ladan mitt emot cafeet redan den kvällen/natt.

Polisen undersökte heller inte, de första 5-6 dagarna, Martorp gården, varken med eller utan sök-hundar...tjänstefel?
Martorp gården är ju JAs egendom, och iom att Lisa jobbade i AJs egendom, Lisa försvann från AJs egendom och Lisas handske hittades i en AJ egendom, ja då skulle man ju tycka att polisen, snabbt som ögat, skulle ta och genomsöka VARENDA tänkbara AJ egendom MED sök-hundar, både dom som spårar levande och dom som spårar döda, för att se om det fanns fler spår eller allra bäst hitta Lisa fången men levande, i värsta fall död, men ändå hittad.

Den 12 Juni:
Polisen hittar Lisa's kropp på Martorp gården, som dom då inte sökt igenom förens 5-6 dagar efter Lisa försvann...tjänstefel? .
På fyndplatsen konstaterar rättsläkare att offret, Lisa, bara varit död i under ett dygn max två dyngn.
VE & FASA !!!!!!!
Polisen förstår nu att dom gjort extremt grova tjänstefel? och att konsekvensen är att Lisa dog, hon kunde sannolikt ha blivit räddad om polisen inte hade gjort alla dessa tjänstefel.

Efterföljande försöker polisen att snabbt koka ihop ett fall emot bröderna (som tillockmed mycket möjligt är oskyldiga), och med fara för en polis/rätts skandal av oöverskådliga konsekvenser, så får både polis och åklagare lite hjälp på traven, inom systemet, så att man snabbt kan åklaga, döma, stänga och glömma detta, på ALLA sätt fatala fall, så fort som överhuvudtaget möjligt.

Jag VET att många av er kommer att såga detta inlägg totalt, men det bryr jag mig inte om, ta och tänk efter istället, eller bara agree to disagree.

Men om någon av dom som vill såga detta inlägg kan hitta pålitlig info + källa på att polisen hade med sig lik & levande sök-hundar den 7 Juni, och att polisen sökt Martorp gården med samma typ hundar INNAN den 12 Juni på eftermiddagen, så ska jag strax dra tillbaka min teori och be polisen &Co om förlåtelse.
2015-07-06, 17:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Sökning med spårhundar borde startat redan Måndag 8 Juni på morgonen i alla Ekonomibyggnader i området .

Sökning med spårhundar borde startat redan Søndag den 7 Juni så snart polisen anlände till Cafeet !
2015-07-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Den 7 Juni:
Av någon konstig anledning tog polisen inte med sök-hundar på søndag kväll/natt...tjänstefel ?
Varför tror jag så?
Därför att om polisen haft med sök-hundar söndag kväll/natt hade dom hittat Lisa's handske i ladan mitt emot cafeet redan den kvällen/natt.

Polisen undersökte heller inte, de första 5-6 dagarna, Martorp gården, varken med eller utan sök-hundar...tjänstefel?
Martorp gården är ju JAs egendom, och iom att Lisa jobbade i AJs egendom, Lisa försvann från AJs egendom och Lisas handske hittades i en AJ egendom, ja då skulle man ju tycka att polisen, snabbt som ögat, skulle ta och genomsöka VARENDA tänkbara AJ egendom MED sök-hundar, både dom som spårar levande och dom som spårar döda, för att se om det fanns fler spår eller allra bäst hitta Lisa fången men levande, i värsta fall död, men ändå hittad.

Den 12 Juni:
Polisen hittar Lisa's kropp på Martorp gården, som dom då inte sökt igenom förens 5-6 dagar efter Lisa försvann...tjänstefel? .
På fyndplatsen konstaterar rättsläkare att offret, Lisa, bara varit död i under ett dygn max två dyngn.
VE & FASA !!!!!!!
Polisen förstår nu att dom gjort extremt grova tjänstefel? och att konsekvensen är att Lisa dog, hon kunde sannolikt ha blivit räddad om polisen inte hade gjort alla dessa tjänstefel.

Efterföljande försöker polisen att snabbt koka ihop ett fall emot bröderna (som tillockmed mycket möjligt är oskyldiga), och med fara för en polis/rätts skandal av oöverskådliga konsekvenser, så får både polis och åklagare lite hjälp på traven, inom systemet, så att man snabbt kan åklaga, döma, stänga och glömma detta, på ALLA sätt fatala fall, så fort som överhuvudtaget möjligt.

Jag VET att många av er kommer att såga detta inlägg totalt, men det bryr jag mig inte om, ta och tänk efter istället, eller bara agree to disagree.

Men om någon av dom som vill såga detta inlägg kan hitta pålitlig info + källa på att polisen hade med sig lik & levande sök-hundar den 7 Juni, och att polisen sökt Martorp gården med samma typ hundar INNAN den 12 Juni på eftermiddagen, så ska jag strax dra tillbaka min teori och be polisen &Co om förlåtelse.

Har rättsläkaren gjort något uttalande om tidpunkten för dödsfallet?
2015-07-06, 17:35
Medlem
katws avatar
Lisa Holms begravning väcker känslor

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21081715.ab

– Även de som är utanför kommer att få defilera in runt kistan. Alla som vill vara delaktiga får gå in, säger komminister Lars Tullberg, som ska förrätta begravningen.

Hoppas bara media visar respekt.
2015-07-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hon hade jobbat där tidigare

Spännande! Jag tror vi kan ha en ledtråd i att hon har jobbat där tidigare. Mycket intressant!
2015-07-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

Helt enig. Polisen borde sökt igenom hela platsen med hundpatruller direkt från första stund. Dag som natt...
2015-07-06, 17:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Har rättsläkaren gjort något uttalande om tidpunkten för dödsfallet?

Nej, och det jag skrev är som sagt "bara" en teori.
2015-07-06, 17:52
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Sökning med spårhundar borde startat redan Søndag den 7 Juni så snart polisen anlände till Cafeet !

Jo det hade varit det allra bästa .
2015-07-06, 17:54
Medlem
Citat:

Den 7 Juni:
Varför tror jag så?

Den 12 Juni:
VE & FASA !!!!!!!

Här har vi precis det du alltid gör fel i poster som denna. Du utesluter allting som pekar mot gärningsmannen, som i VB-fallet, och hittar på helt egna fantasier för att få en annan teori att fungera. Varför alltid en annan teori än den polisen kör på driver dig förstår inte jag. Så se inte detta som en sågning utan jag har bara oerhört svårt varför sådana här inlägg är nödvändiga?

Hade du haft något typ av belägg för det hade det kanske varit intressant, även om jag själv kan se skillnad på film/bok och verklighet. Jag tror inte polisen håller på med det skitet du tror både här och i VB-fallet i Boden. Att de smusslar för att dölja någonting de gjort fel eller som i VB-fallet att de skyddade MB. :P

Så i din fantasi ovan så har de inte haft med hundar, men det vet du inte. Hon har inte dött på kvällen hon försvann och det vet du inte heller. Du bara utgår från något från fantasin för att få ihop en teori som inte passar in på vad polisen tror. Trots att du inte vet ett skit om vad polisen vet eller har för bevis.

Så som svar på din fråga. Nej, jag tror inte att det har gått till på detta vis. Och jag orkar inte hitta på en teori om myror från rymden som ligger bakom mordet heller även om jag trott lika mycket på den teorin som din.
2015-07-06, 18:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Här har vi precis det du alltid gör fel i poster som denna. Du utesluter allting som pekar mot gärningsmannen, som i VB-fallet, och hittar på helt egna fantasier för att få en annan teori att fungera. Varför alltid en annan teori än den polisen kör på driver dig förstår inte jag. Så se inte detta som en sågning utan jag har bara oerhört svårt varför sådana här inlägg är nödvändiga?

Hade du haft något typ av belägg för det hade det kanske varit intressant, även om jag själv kan se skillnad på film/bok och verklighet. Jag tror inte polisen håller på med det skitet du tror både här och i VB-fallet i Boden. Att de smusslar för att dölja någonting de gjort fel eller som i VB-fallet att de skyddade MB. :P

Så i din fantasi ovan så har de inte haft med hundar, men det vet du inte. Hon har inte dött på kvällen hon försvann och det vet du inte heller. Du bara utgår från något från fantasin för att få ihop en teori som inte passar in på vad polisen tror. Trots att du inte vet ett skit om vad polisen vet eller har för bevis.

Så som svar på din fråga. Nej, jag tror inte att det har gått till på detta vis. Och jag orkar inte hitta på en teori om myror från rymden som ligger bakom mordet heller även om jag trott lika mycket på den teorin som din.

+1

Vi har ju några andra ur trådens begåvningsreserv som tjafsat på om polismörkläggningar om hur och när Lisa dog. Jag vet inte när hon dog heller, jag hoppas vid gud att hon inte var vid liv mer än några kortare ögonblick efter att hon blev angripen. Däremot vet jag att man måste vara i princip förståndshandikappad för att tro att att rättsläkaren skulle hitta på ett falskt utlåtande om dödstidpunkten för att "skydda" polisen. Vilket ju är ett måste för att få denna "teori" att gå ihop.

Jag påpekade detta för en av "theForeigners" foliehattskompisar. Denne svarade självklart inte på den frågan och jag är övertygad om att tF inte kommer att göra det heller. Varför bry sig om verkligheten när ens egna fantasier är så mycket mer spännande liksom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in