2015-07-04, 19:48
Medlem
Det är ju inte alltför ovanligt i Wimbledon. Finns några toppspelare som är rätt hopplösa på gräs, får man en sån på sin lottningsdel kan det krävas att bara vinna över en topp30-50 spelare för fjärde omgången.
Citera
2015-07-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nu åkte Ward ut men han hade faktiskt först otur med lottningen då han fick David Ferrer i första och sen väldigt tur då Ferrer drog sig ur pga skada. Ferrer hade definitivt slagit ut honom men Förutom Ferrer så var det mer eller mindre en drömlottning, så det känns nog bittert att han inte lyckades ta vara på öppningen som gavs. Ward förlorade ju bland annat mot Christian Lindell i kvalet till franska.
Ahl så sant, glömde bort att Ferrer var på den "kvisten"
Citera
2015-07-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är ju inte alltför ovanligt i Wimbledon. Finns några toppspelare som är rätt hopplösa på gräs, får man en sån på sin lottningsdel kan det krävas att bara vinna över en topp30-50 spelare för fjärde omgången.
Karlovic blev utslagen av någon grusgnetare förra året, så det har sin roll att spela i turneringen. Och förlorar de var det bara en bonde på schackbrädet, inte Tsonga.
Citat:
Ursprungligen postat av duro
Genom 3 Tie-break, Karlovic vinner sällan sina motståndares serv-game
Han är ganska exakt lika dålig på det som han är bra på att hålla sina egna servegame, det skiljer väl på någon 10-dels procent bara i den statistiken.
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Fascinerande att Edberg slog så pass få ess också.
Före 1990 någonting slog han väl mest bara kickserve mitt i rutan med 0 chans till ess. Motståndaren returnerade alla hans förstaservar och ändå kunde han ligga på 90%+ vunna poäng på den genom volleyn på returen.

När Agassi kom in på scenen med sitt gigantiska racket (normalstorlek idag) och började attackera förutsägbara servar på uppstuds långt in i banan så tvingades spelarna börja placera, variera och riskera mer i serven, vilket naturligtvis producerar fler ess. Och dubbelfel.

Edbergs serve var tekniskt avancerad och han kunde göra justeringarna för 90-talet och slå 4-5 ess per set, Wilander däremot kom aldrig med tåget och fortsatte mest fjutta in bollen mitt i serverutan.
Citera
2015-07-04, 20:45
Medlem
Ymer möter Nils Langer i första omgången i Tyskland. Sen Bachinger och Granollers på sin lottning.
Citera
2015-07-06, 00:27
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Herregud vad irriterad jag blir. Nu rök Tsonga också .....den där jävla Karlovic forsätter att serva som ett ångvält. Om inte Murray slår ut honom i nästa omgång då lär min TV ryka.

Murray returnerar 10 ggr bättre än Tsonga så det kommer bog bli svårt för Karlovic.
Citera
2015-07-06, 15:00
Medlem
Markus Eriksson med ett par segrar i challengerkvalet till Italien. Möter Stephane Robert, numera rankad 471, i kvalfinalen senare idag. I samma challenger spelar Lindell och är lottad mot Blaz Rola i första omgången..
Citera
2015-07-06, 16:03
Bannlyst
Kom igen nu Murray ut med flaggstången!
Citera
2015-07-06, 16:24
Medlem
Mattelols avatar
Jag köpte Cmores "Wimbeldonpaket" som det så fint hette för 99kr och nu när jag ska kolla på matchen så står det att jag inte har rätt abonnemang, där lurade ni mig allt!
Citera
2015-07-06, 18:49
Medlem
Som det känns nu blir det Djokovic-Wawrinka och Murray-Federer i semifinalerna. Berdych som jag ser som enda hotet mot det håller på att flyga ut mot Simon. Är lite imponerad av Gasquet dock, men tror inte han kommer räcka till mentalt för att hota Wawrinka.
Citera
2015-07-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Som det känns nu blir det Djokovic-Wawrinka och Murray-Federer i semifinalerna. Berdych som jag ser som enda hotet mot det håller på att flyga ut mot Simon. Är lite imponerad av Gasquet dock, men tror inte han kommer räcka till mentalt för att hota Wawrinka.

Jasså du räknar bort Posipil?

Edit: p tal om små skrällar, Kudla imponerande av han gå till åttondel, tog ju set av Cilic med.

edit 2: Anderson vann första intressant.
Senast redigerad av pederN 2015-07-06 kl. 19:57.
Citera
2015-07-06, 20:57
Medlem
Dupeas avatar
Anderson vann även andra set mot Djokovic. En rejäl skräll är på gång!
Citera
2015-07-06, 20:57
Medlem
Anderson 2-0. Djokovic megapassiv och obekväm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in