Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Det här inlägget visar verkligen att du inte har någon koll på ekonomi.
1. Du vet att marknaden har fel men du vet inte hur man utnyttjar en sådan sak!
2. Du tror att man kan hämta hem gratis pengar om man tror att marknaden redan har gjort en korrekt prissättning.
Båda dessa punkter visar att du är helt ute och cyklar.
Jag agerar ändå efter min tro som jag redan skrivit och jag har blivit tillräckligt rik för att vara miljonär i valfri valuta och mer därtill. Jag har agerat efter min tro och lyckats. Du däremot verkar inte våga eller ha kunskapen om hur du hämtar hem dina gratis pengar som beror på felprissättningen du ser.
Hört talas om tajming? "Markets can remain irrational longer than you can remain solvent"
Jag har iofs aldrig uteslutit att marknaden har rätt men bland en hel massa möjliga utfall så ja marknaden kommer förr eller senare visa sig ha fel.
Du som vet kan du berätta för mig och visa oss din kapacitet som många a oss faktiskt tvivlar på så svara på dina egna två frågor nu.
1.) Hur tjänar man pengar på att man vet att marknaden kommer att förändras men man vet inte när detta kommer att ske?
2.) Jag gav dig tipset på hur du kan göra, så motbevisa mig varför det inte funkar att ställa ut strutar på optionsmarknaden?
Du har kommit med dessa påståenden så bevisbördan ligger på dig nu.