2015-07-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Hur kan det vara mer anmärkningsvärt med tre amerikaner än tre kroater på listan?

Därför att kroater har en helt annan längd i genomsnitt och har därför lättare serva, Roddick var ju hyfsat kort ändå,Sampras var väl inget fyrtorn heller, inte Agassi och så vidare.
Citera
2015-07-03, 23:59
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Därför att kroater har en helt annan längd i genomsnitt och har därför lättare serva, Roddick var ju hyfsat kort ändå,Sampras var väl inget fyrtorn heller, inte Agassi och så vidare.

Men USA har ju ändå varit långt mer dominerande inom tennisen än Kroatien. Och längden på en spelare är nödvändigtvis inte det avgörande för en bra servare, det bevisas om inte annat av namnen du räknar upp.
Citera
2015-07-04, 08:58
Medlem
barnets avatar
USA har runt 300 miljoner invånare....det är klart att det är mer anmärkningsvärt att tre kroater är på listan än att 3 amerikanare är med där.
Citera
2015-07-04, 13:40
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast jag menar vad ska han göra då? han är ju typ 2,11 det är ju naturligt han inte är lika rörlig som en som är 1.85 , han lever på sina styrkor och det är väl inge fel med det.
Det är ju inte hans fel att han är lång.

Jag säger inte att det är något fel med sättet han spelar. Han gör det som funkar för honom, jag tycker bara Karlovic är en tråkig spelare. John Isner är en servekanon och jag gillar verkligen hans spel, Karlovic har jag däremot svårt för.
Citera
2015-07-04, 15:07
Medlem
barnets avatar
Hejdå Brown
Citera
2015-07-04, 15:15
Medlem
Brown såg lite trött ut idag, sjätte matchen suger nog i värmen eller så hade han en av sina sämre dagar, hur som helst är han klart sevärd både utseende o spelmässigt
Citera
2015-07-04, 16:41
Medlem
Grattis Ymer dy., första vinsten i Wimbledon, antar jag
Citera
2015-07-04, 18:13
Medlem
Karlovic skickar hem Tsonga i fyra set.
Citera
2015-07-04, 18:33
Medlem
duros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Karlovic skickar hem Tsonga i fyra set.

Genom 3 Tie-break, Karlovic vinner sällan sina motståndares serv-game
Citera
2015-07-04, 19:11
Medlem
Noterbart, Engelsmannen James Ward, i bästa fall på Ymers nivå har vittring på fjärde omgången, visste man inte bättre skulle man tro på mygel i lottningen

Karlovic ska inte underskattas, såg live i SO när han vann finalen mot Tommy Haas, om minnet inte sviker mig
Citera
2015-07-04, 19:29
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Herregud vad irriterad jag blir. Nu rök Tsonga också .....den där jävla Karlovic forsätter att serva som ett ångvält. Om inte Murray slår ut honom i nästa omgång då lär min TV ryka.
Citera
2015-07-04, 19:44
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Noterbart, Engelsmannen James Ward, i bästa fall på Ymers nivå har vittring på fjärde omgången, visste man inte bättre skulle man tro på mygel i lottningen

Karlovic ska inte underskattas, såg live i SO när han vann finalen mot Tommy Haas, om minnet inte sviker mig

Nu åkte Ward ut men han hade faktiskt först otur med lottningen då han fick David Ferrer i första och sen väldigt tur då Ferrer drog sig ur pga skada. Ferrer hade definitivt slagit ut honom men Förutom Ferrer så var det mer eller mindre en drömlottning, så det känns nog bittert att han inte lyckades ta vara på öppningen som gavs. Ward förlorade ju bland annat mot Christian Lindell i kvalet till franska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in